KLM zet in op Hardlopen

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Tijdens het vliegen zit je voornamelijk stil. En na een lange vlucht kan wat beweging wel prettig zijn. Dit moet KLM wellicht ook gedacht hebben toen de maatschappij besloot om sponsor te worden van de Urban Trail Series. Dit is een uniek hardloopconcept in Nederland. De beleving staat hier voorop. Daarnaast blijft KLM verbonden aan Amsterdam Marathon, de Dam tot Damloop en de KLM Curaçao Marathon.

Urban Trail Series

De KLM Urban Trail Series bestaat uit dertien evenementen in verschillende steden in Nederland. Bij elke Trail kun je kiezen uit 5 of 10 kilometer. Het parcours is verrassend. Je komt bijvoorbeeld over pleinen en bruggen, maar ook door gebouwen als kerken, theaters en andere unieke locaties.

Het eerst evenement vindt plaats op zondag 17 maart 2019 in Amsterdam. De route begint in de NDSM-Loods in Amsterdam-Noord. Vervolgens kom je op locaties als het Eye Filmmuseum, Rolling Rock Kitchen, DISH aan de Kade en zelfs het Veronicaship. De volgende edities vinden plaats in Breda (24 maart), Groningen (14 april), Rotterdam (12 mei), Zwolle (19 mei), Utrecht (16 juni) en Leeuwarden (23 juni). Tijdens de zomer gaat het programma verder in Den Haag (7 juli) en Den Bosch (29 september). Daarna volgt Haarlem (10 november), Arnhem (24 november), Maastricht (30 november) en tot slot Eindhoven (8 december).

De kosten zijn €25,75 per deelnemer, ongeacht de afstand. Je kunt ervoor kiezen om hard te lopen of te wandelen.

De locaties van de KLM Urban Trails (Bron: KLM)
De locaties van de KLM Urban Trails (Bron: KLM)

100ste verjaardag

Vitaliteit is een belangrijk thema voor de 100ste verjaardag van KLM. De maatschappij wil namelijk ook de komende 100 jaar ‘fit en vitaal tegemoet gaan’. Natuurlijk zijn deze sportieve reizigers ook een doelgroep voor KLM om omzet uit te halen. Zo werkt de Nederlandse maatschappij samen met TUI om complete marathonpakketten aan te bieden inclusief vlucht, hotel en startbewijs. Daarnaast ontwikkelt de airline samen met ASICS producten om de hardloper te faciliteren. Er is een speciale website waar je alles lees over KLM Running.

Harm Kreulen, Directeur KLM Nederland heeft het volgende te zeggen over de Urban Trail Series:

Met het sponsoren van de Urban Trail Series zet KLM een belangrijke stap op het gebied van hardlopen. Running is erg populair onder onze klanten en de Urban Trail Series sluiten naadloos aan op wat wij willen uitdragen; namelijk samen op een sportieve manier de wereld ontdekken. Als supporter van deze sport gaan wij de komende jaren een positieve bijdrage leveren aan de passie van veel van onze klanten én medewerkers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *