Update – Menu Crown Lounge restaurant Blue by KLM bekend1 min leestijd

KLM Crown Lounge

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

In december van 2018 ging fase 1 van de vernieuwde intercontinentale Crown Lounge van KLM open op Schiphol. Een hele verbetering vergeleken met de vorige lounge, maar het is nog niet klaar. Fase 2 wordt naar alle waarschijnlijkheid komende zomer geopend waarmee de lounge nog meer ruimte en faciliteiten krijgt. Een van de onderdelen die bij de opening een paar maanden gelegen nog niet volledig in bedrijf was, is de ‘Sky’ zone met een betaalde bar en restaurant ‘Blue by KLM’. Food and beverage krijgen in de nieuwe lounge een prominentere plek en bovenop het reguliere, kosteloze aanbod komen er dus ook gerechten van hoog niveau. Hiervoor werkt KLM samen met sterrenchef Joris Bijdendijk van RIJKS.

Afgelopen december waren er nog geen details bekend over de prijzen of het menu van Blue by KLM, maar vandaag meldde Twitter gebruiker @jrhunt dat het restaurant een soft opening heeft. Ook deelde hij het menu en enkele foto’s van de gerechten:

Met voorgerechten en nagerechten tegen de €20 is het vrij aan de prijs. Daar staat tegenover dat de gerechten niet onder de gewone lounge/luchthaven hap vallen en inderdaad meer richting fine dining gaan.

Update

Het restaurant is vanaf 6 mei volledig geopend, vanaf ontbijt tot à la carte diner. Gasten kunnen zowel aan de reguliere dinertafels zitten, op het buitenterras, in private dining rooms of bij de open keuken. Naast het restaurant zal de Blue bar meer dan 300 dranken, waaronder koffie-specialiteiten, en (non-alcoholische) cocktails bieden, tegen betaling, samen met hapjes. De bar wordt pas komende zomer geopend. Tot die tijd is er een gratis selectie van drankjes bij de bar.

Zou jij in de Crown Lounge een kreeft of steak bestellen of houd je het bij de reguliere opties? 

Reacties

  1. Kim zegt

    Gisteren in het nieuwe restaurant gegeten. Het voelt toch een beetje gek dat ze niet iets aardigers doen voor de platinum leden. Verder was er veel te weinig bediening. Je zit toch niet super gemakkelijk als je niet zeker weet hoe lang alles duurt, en je soms 15min zonder bediening bent.

    En om nou 8 euro te moeten betalen voor 70cc bruiswater, terwijl dat 20m verderop gratis is voelt ook wel onprettig.

    Dus, ja, ik snap dat ze zoiets doen. Ik vind het ook niet erg om te moeten betalen, maar als platinum deelnemer verwacht je toch wel iets aan aardigheid.

    Mijn tip aan KLM:
    – geef de platinum mensen korting, of bijvoorbeeld een voorgerecht of juist de drankjes gratis
    – maak de niet alcoholische dranken gratis, of ga in ieder geval naar normale prijzen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *