Lufthansa vanaf september minder vaak naar Amsterdam en Brussel1 min leestijd

Lufthansa, business class, maaltijden

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Ook in Duitsland kampen luchtvaartmaatschappijen en vliegvelden met personeelstekorten. Lufthansa paste eerder al de dienstregeling aan en doet dat nu nogmaals. Dat betekent vanaf september ook minder Lufthansa vluchten naar Amsterdam en Brussel.

Wijziging dienstregeling Lufthansa

Ook Lufthansa is dus gedwongen de dienstregeling vanaf september aan te passen. Uit data van de website Aeroroutes blijkt dat de hubs Frankfurt en München flink inleveren op het Europese netwerk. In Frankfurt wordt zelfs één op de vijf vluchten geschrapt. Terwijl het in München ‘slechts’ iets minder dan één op de tien is.

Vanuit Frankfurt (FRA) gaat het aantal vluchten naar Amsterdam (AMS) in september met 39 omlaag voor de gehele maand. Naar Brussel (BRU) vervallen er 20 vluchten. Alhoewel het aantal vervallen vluchten per bestemming nogal uiteenloopt is er geen verbinding die geheel verdwijnt.

Vanuit München (MUC) lijken er geen vluchten te vervallen. Lufthansa en Lufthansa CityLine blijven de directe verbinding met Amsterdam en Brussel zonder wijzigingen verzorgen.

Lufthansa vanaf september minder vaak naar Amsterdam en Brussel

Airbus vloot 

Lufthansa CityLine vliegt binnen Europa met een mix toestellen. Zo worden routes uitgevoerd met toestellen van het merk en type Airbus A319, Canadair RJ 900 en Embraer E190 toestellen. Lufthansa zelf vliegt op short en medium haul met de Airbus A319, A320 en A321. In de nieuwe Airbus A321neo biedt Lufthansa 215 Economy Class stoelen. Lufthansa biedt een buy-on-board service aan tijdens de vlucht. Elk seizoen verandert het menu en op dit moment is er keuze uit het ‘herfst-menu’. Het menu kun je hier terug vinden en is beschikbaar op vluchten lager dan 60 minuten. 

Afbeeldingen: Lufthansa

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *