Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Vanaf woensdag 3 juni vliegt KLM weer naar Bonaire, Sint Maarten en Aruba blijkt uit het boekingsysteem. Op dit moment vliegt KLM ook in de aangepaste dienstregeling naar Curaçao. Uiteraard is de opstart van de vluchten naar deze bestemmingen onder voorbehoud. Dit hangt namelijk af van de reisbeperkingen in verband met het Coronavirus.
KLM weer naar de Antillen
De vluchten worden uitgevoerd met een tussenstop in Curaçao en worden uitgevoerd met een A330-200. Dit is het schema naar deze bestemmingen:
Vlucht | Dag | Vertrek | Bestemming | Stops | |
KL733 | Woensdag, zaterdag | Amsterdam | Curaçao (CUR) | 0 | |
KL789 | Vrijdag | Amsterdam | Sint Maarten (SXM) | 1 | Tussenstop in Curaçao op terugweg |
KL785 | Donderdag | Amsterdam | Bonaire (BON) | 1 | Tussenstop in Curaçao op terugweg |
KL783 | Zaterdag | Amsterdam | Aruba (AUA) | 1 | Tussenstop in Curaçao op terugweg |
Uiteraard kunnen deze bestemmingen en frequenties veranderen. Daarom is het goed om de laatste status te controleren bij de luchtvaartmaatschappij als je binnenkort reist. Dit kun je gemakkelijk doen met de vluchtstatus checker van KLM. Passagiers zijn zelf verantwoordelijk om kennis te nemen van de lokale (in)reisbeperkingen.
De World Business Class stoelen staan in een 2-2-2 opstelling in de A330-200. In Economy Class is dit in een 2-4-2 opstelling. De gemiddelde stoelafstand in Economy Class is 79 cm en in Economy Comfort 89 cm. In de World Business Class is de stoelafstand gemiddeld 152 cm. De box van het entertainment systeem zit onder de A, D, F, G en J stoelen in Economy Class. Hierdoor heb je op deze plaatsen minder beenruimte.
De PH-AOM is nog wel voorzien van de oude generatie Economy Class stoelen. De World Business Class in dit toestel is wel van de nieuwe generatie. Een review van een vlucht van Bonaire naar Amsterdam in deze oudere generatie economy class kun je hier lezen.
Aan boord neemt de luchtvaartmaatschappij ook een aantal maatregelen om besmetting te voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan het blokkeren van bepaalde stoelen, het verplicht dragen van mondkapjes en een minimalisatie van contactmomenten. Zo is het aanbod qua eten en drinken ook geminimaliseerd om zo min mogelijk contact te hebben met de passagiers.
Afbeeldingen ©KLM, GreatCircleMapper
JdV zegt
Dus deze vliegtuigen hebben dezelfde BC als in de 787-10 (nieuwste generatie WBC = Jamco)? Ik geloof er helemaal niks van met een 2-2-2 opstelling in BC. Kilian lult uit zijn nek.
Kilian zegt
Hi Jeroen,
Dat is geen handige woordkeuze. Dit is inmiddels aangepast. De WBC is in deze toestellen nagenoeg gelijk aan die van de B777. De B787-10 heeft nu de nieuwste generatie aan boord.
Arjen05 zegt
Vluchtschema is verkeerd overgenomen – de tussenstops zijn precies andersom.