Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De afgelopen tijd vloog KLM met de Boeing 777 naar Aruba en Bonaire. Daar komt vanaf volgend jaar echter verandering in. KLM zet dan een Airbus A330 in op de route naar Aruba. De toestelwijziging betekent een flinke verkleining van de capaciteit op de route. KLM maakte eerder ook al wijzigingen in de toestelinzet op deze route.
Caribisch Nederland
De Caribische bestemmingen zijn vooral populair rondom de feestdagen en in de zomer. Maar gedurende het gehele jaar is er genoeg vraag om lijnvluchten te onderhouden. KLM vliegt daarom al sinds jaar en dag naar Caribisch Nederland, met als belangrijkste bestemmingen Curaçao, Bonaire en Aruba. Er zijn ook verbindingen met Sint Maarten en Sint Eustatius. Voor laatstgenoemde bestemming geldt er een overstap op Sint Maarten. Het vervolg van de reis is met Windward Island Airways.
KLM is echter niet de enige die actief is op deze bestemmingen vanuit Amsterdam Airport Schiphol. Sinds een tijd vliegt namelijk ook TUIfly op bijvoorbeeld Curaçao en Bonaire. De vakantiemaatschappij zet hiervoor een Boeing 787-800 Dreamliner in. Naar Curaçao en Bonaire staat een dagelijkse vlucht gepland. Naar Aruba gaat het om drie vluchten per week (maandag, donderdag en zaterdag).
Straks met A330 naar Bonaire en Aruba
Voor de route naar Bonaire maakt KLM een korte tussenstop op Aruba. Langere tijd werd er een Boeing 777 ingezet, afgewisseld een B777-200ER en B777-300ER. De Boeing 777-200ER kan maximaal 320 passagiers vervoeren. Terwijl de grotere -300ER wel 408 passagiers in een keer naar de Cariben vliegt. KLM voorziet overigens vanaf volgend jaar ook de Boeing 777 toestellen van de nieuwe Premium Comfort cabine.
KLM brengt dus een wijziging aan in de toestelinzet vanaf de zomerdienstregeling. Tot en met zaterdag 25 maart wordt er nog de Boeing 777 ingezet. Vanaf zondag 26 maart start KLM met de Airbus A330. Afwisselend zul je dan een A330-200 of -300 op deze route tegenkomen. De A330 beschikt echter over flink minder stoelen. Bij de A330-200 gaat het om 268 zitplaatsen. Terwijl de grotere -300 292 stoelen heeft. Aangezien de frequentie (nog) niet is veranderd, betekent dit dat de totale capaciteit op deze route omlaag gaat. In het ‘slechtste’ geval gaat het om 140 minder stoelen per vlucht (B777-300 vs. A330-220). Meer over de vloot van KLM lees je hier.
Geef een reactie