Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM is een voorloper op het gebied van digitale technologie. Neem bijvoorbeeld de klantenservice via Facebook Messenger en gebruik van artificial intelligence. Google lanceerde gisteren Nederlandse ondersteuning voor haar spraakassistent, en KLM ondersteunt gelijk vanaf het begin ook dit platform. KLM’s Blue Bot (BB) stelt passagiers in staat om met stembediening naar vluchten te zoeken. Als een geschikte vlucht is gevonden, krijgt de klant een link waarmee de vlucht geboekt kan worden. Blue Bot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie (AI) van zowel eigen als externe technologie en is daarmee zelflerend. In het Engels kan Blue Bot zelfs ‘helpen’ met het inpakken van een koffer.
Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital van Air France-KLM:
Spraaksturing gaat de wereld in rap tempo veranderen. De consument vindt en gebruikt voice-toepassingen steeds vaker in het dagelijks leven. KLM wil aanwezig zijn op de platformen waar haar klanten zijn, en dat betekent automatisch ook op een platform als de Google Assistent. Het zoeken van KLM-vluchten via spraakgestuurde opdrachten in verschillende talen is daarin een volgende strategische stap. In het belang van de KLM-passagier en in lijn met onze pioniersgeest, kijken we tegelijkertijd alweer verder naar nieuwe mogelijkheden met voice. Wij willen wereldwijd voorop blijven lopen in de online serviceverlening.
Geef een reactie