KLM ontvangt vier nieuwe Boeing 737-800 toestellen mét Sky Interior1 min leestijd

De Boeing 737-800 van KLM (Bron: KLM)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM ontvangt deze maand de eerste van vier gloednieuwe Boeing 737-800 toestellen. Dat bevestigt een woordvoerster van KLM desgevraagd aan InsideFlyer. De PH-BCG wordt volgens spotters op 20 maart verwacht op Schiphol. De drie resterende toestellen hebben de registraties PH-BCH, -BCK en -BCL. Deze worden eind maart en in april verwacht en zijn een van de laatste 737 Next Generation kisten die Boeing bouwt voordat er volledig wordt overgestapt op de fabricage van de 737-MAX. De namen zijn nog niet bekend. Bijzonder aan deze toestellen is de vernieuwde cabine met Boeing’s Sky Interior.

Vervanging

KLM heeft de -800’s besteld om de kleinere 737-700’s te vervangen. Deze zijn niet efficiënt genoeg en ook kan KLM tegenwoordig de extra capaciteit (186 versus 142) goed gebruiken. De eerste -700 is al uitgefaseerd en naar Luxair gegaan. In de tussentijd wordt er een 737 van Transavia gehuurd om genoeg capaciteit te hebben.

Vernieuwing

Naast enkele efficiëntie en performance verbeteringen voor de maatschappij zullen ook passagiers verschillen merken in het nieuwe toestel. De vier aanwinsten worden namelijk geleverd met Boeing’s ‘Sky Interior’. Dit valt vooral te merken aan het plafond en de verlichting. De stoelen zijn van kunstleer en allemaal uitgerust met een USB-port. Ook de bagagebakken zijn groter.

Boeing’s Sky Interior

Reacties

  1. dolpff zegt

    Ik vind de kunstleer stoelen in de Embraer niet echt comfortabel. Ze zitten vrij hard en ventileren slecht. Mijn voorkeur, de met stof beklede stoelen van de huidige 737.

  2. michel nales zegt

    Waardeloze stoelindeling, nog dichter op elkaar ala Ryanair en de kwaliteit van de zittingen is knal hard
    en uiterst oncomfortabel.
    Ik ben klaar met de Klm, zelfs de business class is afgegleden tot een voormalig economie plus stoel.
    Klm kijk eens naar Norwegian of Emirates, Cathaypacific of Air France.
    Ik hoop dat China Eastern straks die hele Klm club opkoopt dan gaat het misschien nog wat worden met Klm.
    Gingen er eerst 146 in een 737 nu meer dan 180 personen , niet raar dat Km meer winst maakt dan Air France
    waar de kwaliteit en comfort stukken hoger is , is het alleen al de wijn in de Business class nog niet te spreken over de First Class. De Klm is verworven tot een Ryanair dependance van Klm

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *