Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het zit KLM de afgelopen weken niet mee. Verschillende longhaul vliegtuigen zijn wegens technische redenen niet beschikbaar voor de vluchtuitvoering. Dit kan bijvoorbeeld om regulier onderhoud of een verfbeurt gaan. Sinds eind januari kwam de maatschappij al een Boeing 777 tekort. Medio februari was er ook nog een botsing tussen een Boeing 787 Dreamliner en 747 op Schiphol. Uit data van Flightradar24 blijkt dat de PH-BHA (een 787 Dreamliner) en PH-BQD (Boeing 777-200ER) al geruime tijd niet meer hebben gevlogen. Dit heeft gevolgen voor de vluchten, aangezien er te weinig kisten beschikbaar zijn. Partners van KLM schieten nu te hulp.
Atlanta
Om het manco van de Boeing 777 op te vangen neemt Delta Airlines in ieder geval tot 8 maart een vlucht van Amsterdam naar Atlanta en v.v. over. De vlucht wordt uitgevoerd door een Boeing 767. De vliegtijden zijn vergelijkbaar met de originele KL621/622 vlucht. Passagiers krijgen zoveel mogelijk een vergelijkbare stoel. Rond 48 uur voor vertrek krijgen passagiers op deze vlucht een notificatie van de wijziging.
Nairobi
Een andere creatieve oplossing wordt verzorgd door Kenya Airways. De Afrikaanse partner van KLM neemt vanaf vandaag tot 14 maart de KL565/566 tussen Amsterdam en Nairobi over van KLM met een Boeing 787 met 30 Business Class en 204 Economy Class stoelen. Passagiers krijgen drie dagen voor vertrek hierover berichtgeving.
De Boeing 747-400 van KLM die normaal naar de Keniaanse hoofdstad vliegt zal vervolgens ingezet worden op de bestemmingen waar KLM een Dreamliner mist; New York JFK en Toronto.
Ook op Europese bestemmingen heeft KLM niet genoeg eigen vliegtuigen. Daarom worden er vliegtuigen van Transavia en Stobart Air ingezet.
Featured image: KLM Blog
Geef een reactie