Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Joon, dochtermaatschappij van Air France, gaat dit najaar nieuwe bestemmingen in Europa aanvliegen. In het zomerseizoen heeft de maatschappij al verschillende nieuwe bestemmingen toegevoegd. Wat dacht je bijvoorbeeld van Mumbai, Berlijn, Barcelona, Istanbul Porto, Fortaleza, Mahé of Kaapstad.
Oktober 2018
De winterdienstregeling start op 28 oktober 2018. Vanaf dat moment zal Joon haar medium-haul netwerk verder uitbreiden in Europa. Je kunt dan vliegen vanaf Parijs-Charles de Gaulle naar de hoofdstad van Hongarije, Boedapest. Ook zullen ze je naar de Noorse stad Bergen vliegen.
Huidige netwerk
Zoals eerder al aangegeven zal Joon een hipper en trendy uiterlijk hebben dan Air France. Joon is namelijk voornamelijk gericht op de millennial die prijsbewust wil reizen. Het lijkt erop dat de toestellen goed gevuld zijn. Wellicht dat er anders geen nieuwe bestemmingen bij zouden komen.
Op dit moment vliegt Joon in Europa naar:
- Barcelona (BCN),
- Berlijn (BER),
- Istanbul (IST),
- Lissabon (LIS),
- Napels (NAP),
- Oslo (OSL),
- Porto (OPO),
- Rome (FCO),
Intercontinentaal kun je op dit moment vliegen naar de volgende bestemmingen:
- Fortaleza (FOR),
- Mumbai (BOM),
- Caïro (CAI),
- Kaapstad (CPT),
- Mahé (SEZ),
- Teheran (IKA).
Vanaf oktober zullen er aan het rijtje bestemmingen dus ook Bergen en Boedapest worden toegevoegd.
Uitbreiding van het netwerk
Met de uitbreiding van nieuwe vluchten vergroot de Franse maatschappij het netwerk vanaf Parijs-Charles de Gaulle. Dit zorgt voor betere aansluiting en uiteindelijk dus een beter hub-functie van CDG.
Voordeel van Joon ten opzichte van bijvoorbeeld Transavia, ook onderdeel van Air France-KLM, is dat je bij Joon wel XP spaart. Bij Transavia spaar je alleen maar Miles. Wil je een hogere status behalen, dan is deze maatschappij een goed alternatief. Zeker omdat het ook goedkoper is ten opzichte van Air France of KLM.
Is dit de totale uitbreiding, of zal Joon met nog meer bestemmingen uitbreiden? Dat wachten we verder af. Zodra we meer weten schrijven we hierover op de website.
Beeldmateriaal: Air France & Flyjoon.com
Bart zegt
Ik heb inmiddels een keer met Joon retour van Berlijn naar Parijs gevlogen.
De minder formele uniformen van de stewards en stewardessen vond ik wel prima. Jammer dat de witte gympen waar ze het bij de brandlancering over hadden in praktijk toch gewoon zwarte pumps bleken te zijn.
Wat sfeer en attitude betreft is Joon niet anders dan Air France: ben je een bekende fransman lopen ze hard voor je en krijg je veel persoonlijke aandacht. Als normale passagier kan je dat vergeten.
Catering is een stukje minder: geen koud pistoletje meer wat AF nog wel serveerde maar alleen nog een drankje, waarbij je tussen koffie, thee, water of juice d’orange mag kiezen.
Aan de andere kant zijn al de Skyteam Elite voordelen nog steeds gewoon geldig. Vooraf een hapje en een drankje doen in de lounge kan dus gewoon.
En oja, niet onbelangrijk: geen Economy Comfort stoelen beschikbaar. Ik zat op rij 4, maar kon mijn benen amper kwijt. Ik weet niet wat de officiële recline is, maar volgens mij doet KLM dat toch beter (ook voor niet EC-Stoelen).