Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Voor deze editie van InsideTalk interviewden we Brede Huser, Managing Director van Norwegian Reward. Brede Huser deelt met ons zijn visie over de toekomst van Norwegian Reward. Ook vertelt hij hoe hij in contact is genomen met Norwegian en wat zijn favoriete aspect is van dit loyaliteitsprogramma. Klik hier voor een meer gedetailleerde uitleg over Norwegian Reward. Lees hieronder het volledige interview.
Het interview
1. Norwegian Reward is de laatste 10 jaar ontzettend gegroeid. Het is op dit moment het grootste loyaliteitsprogramma in Scandinavië. In het Verenigd Koninkrijk alleen al heeft het programma meer dan 1 miljoen leden. In deze InsideTalk willen we ons vooral richten op uw toekomstplannen met Norwegian Reward. Zou u eerst iets meer over uzelf kunnen vertellen en hoe u met Norwegian Reward in contact bent gekomen?
Brede Huser: Ik ben betrokken bij Norwegian sinds 2002 toen Norwegian begon met de inzet van de Boeing 737 toestellen. Ik heb veel functies gehad op financieel gebied. Ik werk voor Norwegian Reward sinds 2015 toen er werd besloten om het programma verder te ontwikkelen.
2. Norwegian Reward doet in tegenstelling tot veel andere loyaliteitsprogramma’s niet aan elite status. Wat wordt er in plaats daarvan gedaan om leden aan te moedigen om voor Norwegian Reward te kiezen?
Brede Huser: In plaats van verschillende tiers bieden wij Rewards aan. Dit biedt meer voordelen voor frequente reizigers. Na iedere 6 vluchten krijg je een nieuw Reward. De eerste Reward is altijd een CashPoint Boost, daarna kun je kiezen welk Reward je wilt. Dan zou een extra Reward Boost van 2% kunnen zijn, maar ook gratis diensten zoals Fast Track, stoelreservering of ruimbagage. Je Reward is altijd geldig voor de volgende 12 maanden en je kunt er zo vaak gebruik van maken als je wilt. Daardoor is dit een erg aantrekkelijk Reward voor frequent flyers. Als je binnen de afgelopen 12 maanden minstens 48 vluchten hebt gemaakt, krijg je onbeperkt toegang tot alle gratis diensten, zoals stoelkeuze en ruimbagage. Bovendien mag je gebruikmaken van de fast track security. Ook verdien je minstens 12% CashPoints op low fare tickets.
3. Gezien de groei van Norwegian, gaat Norwegian Reward op een gegeven moment over op een gewoon systeem met elite status of blijft het programma bij het huidige systeem?
Brede Huser: Er zijn geen concrete plannen om over te schakelen naar een systeem met traditionele tiers. Echter introduceren we binnenkort twee nieuwe Rewards – De zogenaamde 2018 Limited Edition Rewards. Deze Rewards zullen worden uitgereikt aan de reizigers die het meeste met ons vliegen. Je krijgt dan een gratis long-haul retourvlucht inclusief eten en drinken, gratis stoelreservering en ruimbagage. Zelfs belastingen zijn erbij inbegrepen. Echter kunnen black-out dates voorkomen. De voorwaarden om deze Rewards te winnen kunnen elk jaar veranderen. In 2018 zijn minstens 40 vluchten nodig om deze Rewards te krijgen. Ook moet je minimaal 3000 CashPoints sparen.
4. Norwegian is aan het groeien in de Premium sector. Er zijn plannen om de Premium cabines uit te breiden. Ook wordt het Norwegian Reward programma steeds populairder onder zakenreizigers. Zijn er plannen om lounges te openen op de grootste hubs Oslo, Kopenhagen en Londen-Gatwick?
Brede Huser: Momenteel zijn er daar nog geen plannen voor. Echter hebben al onze Premium reizigers toegang tot andere lounges. Ook bieden wij onze reizigers de mogelijkheid om loungetoegang te kopen. Dit kan doormiddel van de Partners Lounge Pass en No. 1 Lounges waar reizigers CashPoints kunnen verdienen in meer dan 400 lounges wereldwijd.
5. In tegenstelling tot andere luchtvaartmaatschappijen biedt Norwegian geen priority check-in en priority bagageafhandeling aan. Zijn er plannen om deze diensten wel in de toekomst aan te bieden, misschien als een Reward of op Flex tickets?
Brede Huser: We zijn altijd op zoek naar manieren om op efficiënte manieren kosten te besparen om zo de klantvriendelijkheid tijdens de reis te verhogen. Wij richten ons vooral op digitale oplossingen in plaats van de traditionele oplossingen bij andere maatschappijen.
6. Er zijn loyaliteitsprogramma’s die zogenaamde laagseizoenawards aanbieden. Ook zijn er programma’s die op bepaalde dagen het aantal benodigde award miles voor een vlucht laten dalen. Zijn er bij Norwegian plannen om ook zogenaamde Saver Rewards te introduceren?
Brede Huser: Norwegian Reward leden gebruiken CashPoints om hun vluchten te boeken. Hoe eerder je tickets boekt (of award vlucht als je het zo wil noemen), hoe beter de waarde is die je uit je CashPoints haalt. Leden kunnen altijd een goede mogelijkheid vinden om hun CashPoints te besteden, aangezien er geen restricties zijn op het gebruik van CashPoints.
7. Sinds kort biedt Norwegian de mogelijkheid aan om CashPoints te besteden aan online shopping. Wordt deze mogelijkheid nog uitgebreid in de toekomst?
Brede Huser: Ja, we zullen ons partnernetwerk zeker uitbreiden in de toekomst. Daarnaast geven we onze leden meer mogelijkheden om CashPoints te verdienen, niet alleen met vluchten.
8. Een van de positieve punten waarmee Norwegian Reward zich onderscheid van andere programma’s is de klantvriendelijkheid van het programma. Wat wordt er in de toekomst gedaan om deze klantvriendelijkheid te handhaven en te verbeteren?
Brede Huser: We hebben een aantal plannen om het programma in de toekomst nog meer te verbeteren. In 2018 wordt hier al mee begonnen. Echter willen we de reacties afwachten van onze leden om aan betere verwachtingen te voldoen.
9. Als laatste wil ik vragen wat uw favoriete onderdeel is van het Norwegian Reward programma en waarom?
Brede Huser: CashPoints, omdat deze gemakkelijk zijn te verdienen en als familie gebruiken we deze om onze vluchten voor de zomervakantie te betalen.
Wat vind jij van Norwegian Reward? Laat het hier hieronder weten in de comments of breng een bezoekje aan ons forum. En heb je nog geen Norwegian Reward account? Maak dan via deze link een account aan.
Norwegian Reward is Norwegian’s prijswinnende loyaliteitsprogramma. Begin met het verdienen van CashPoints en gebruik ze op alle vluchten en naar alle bestemmingen. Je kunt CashPoints verdienen elke keer dat je vliegt, in een hotel verblijft, een auto huurt of gebruik maakt van een reeks andere partners.
Geef een reactie