Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Cathay Pacific heeft de Boeing 777-300ER verruild voor de nieuwe Airbus A350-1000 XWB op de route tussen Amsterdam en Hong Kong. De Oneworld maatschappij is de eerste die met de grootste variant van de A350 vanaf Schiphol vliegt. Singapore Airlines en China Airlines vliegen al met de kleinere A350-900 naar Amsterdam. De A350-1000 is 7 m langer en heeft meer stoelen dan Cathay’s -900, die onder andere naar Brussel vliegt. Er zijn 46 stoelen in Business Class, 32 in Premium Economy Class en 256 in Economy Class. Vergeleken met de Boeing 777-300ER die eerst werd ingezet, zijn er meer stoelen in Business Class terwijl Economy Class iets aan capaciteit verliest. InsideFlyer nam een kijkje aan boord van de kist voorafgaand aan de inaugurele vlucht.
Update: voor een review van de Premium Economy Class op de vlucht Amsterdam-Hong Kong, zie Cathay Pacific Premium Economy Class Amsterdam – Hong Kong op de A350-1000
Business Class
Er is één grote Business Class cabine. De stoelen zijn in een 1-2-1 indeling geplaatst waardoor iedere passagiers directe toegang heeft tot het gangpad. Vanzelfsprekend gaan de stoelen volledig plat om een bed van 82 inch te vormen.
Vlieg je Business Class, dan heeft Cathay Pacific ook een vernieuwde maaltijdservice op vluchten vanaf Amsterdam met, naar eigen zeggen, meer keuze en een verbeterde presentatie.
Premium Economy
In de Premium Economy Class is er een verbeterde cabine vergeleken met die op de 777-300ER. Het scherm is 2 inch groter geworden voor een totaal van 12.1 inch. De pitch is vergroot naar 40 inch en de recline naar 9 inch. Ook hebben alle stoelen nu een leg-rest. Eerst was dat alleen de eerste rij.
Aan de zijkant van de stoel is een opbergvak en voor de pre-departure drankjes is er een uitklapbare cocktailtafel. In het middenconsole zitten USB-ports en stopcontacten op eigen apparatuur opgeladen te houden en in de hoofdsteun zit een verstelbare leeslamp.
Economy Class
In Economy Class is de indeling de standaard 3-3-3 voor de A350. De pitch is 32 inch. Passagiers kunnen via het 11,1 inch HD scherm gebruik maken van het StudioCX entertainmentsysteem. Ook zijn er individuele USB-ports en stopcontacten voor iedere stoel. Verder is de verstelbare hoofdsteun van leer.
Aangezien Cathay Pacific bezig is de Boeing 777-300ER’s om te bouwen met een 3-4-3 indeling in Economy Class, is de introductie van de A350-1000 met een relatief ruime Economy Class naar Amsterdam een uitstekende ontwikkeling voor passagiers.
A350 features
De A350 staat bekend als een stil vliegtuig. Zowel voor de omgeving als in de cabine voor passagiers. Daarnaast is de cabinedruk hoger wat voor een betere luchtkwaliteit met meer zuurstof zorgt aan boord. Samen met de LED moodlighting moet dit ervoor zorgen dat passagiers meer uitgerust aankomen.
Daarnaast is er op de A350’s ook wifi van Panasonic beschikbaar. Via het entertainment systeem kan ook naar satelliet-TV gekeken worden. Om van het inflight internet gebruik te maken, kan je kiezen uit verschillende pakketten. Een uur wifi gebruik kost 9,95 USD. Een hele vlucht kost, van Amsterdam naar Hong Kong, 19,95 USD. Betalen kan met creditcard nadat je verbinding hebt gemaakt met het netwerk. Videostreamen is niet mogelijk.
Geef een reactie