Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Sinds 30 mei vliegt Aeromexico tussen Mexico-Stad en Amsterdam. De verbinding begon met 3 vluchten per week, maar in augustus maakte het Skyteam lid bekend de frequentie stapsgewijs naar dagelijks te verhogen. Insideflyer.nl kreeg vorige week een exclusief kijkje in de Boeing 787 Dreamliner van de Mexicaanse maatschappij op Schiphol.
Read the English version here (click)!
Vluchten
Aeromexico vliegt op maandag, donderdag en zaterdag als AM26 vanaf Amsterdam. De vlucht vertrekt om 22:35 met aankomst de volgende morgen in Mexico-Stad.
Business Class
De Business Class (of Clase Premier ) in de 787 telt 32 stoelen in 2-2-2 opstelling. Deze zijn verdeeld in een grote cabine tussen de eerste twee deuren met 24 stoelen, en een minicabine tussen deur 2 en de Economy Class met maar 1,5e rij. De stoelen zijn elektrisch verstelbaar en zoals tegenwoordig de norm is gaan ze ook volledig plat. Er is genoeg beenruimte.
Bij dit type stoel is het wel belangrijk te vermelden dat het ‘voetengat’ in de bedmode best nauw is. Dit is echter niet het geval in de eerste rij en in de minicabine, omdat daar geen andere stoelen voor zitten. Deze stoelen zijn dus aan te raden!
Passagiers hebben daarnaast de beschikking over een USB-powerport en stopcontact. Het entertainmentscherm meet 13-inch, wat niet erg groot is. Op sommige vliegtuigen is ook wifi beschikbaar, maar dit is nog niet gegarandeerd.
De vlucht vanuit Amsterdam is één van de laatste widebody vluchten met een vertrek om 22:35. Na het opstijgen krijgen business class passagiers een welkomstdrankje en daarna een lichte maaltijd. Zo kunnen zij zo snel mogelijk gaan slapen. Voor de aankomst om 04:10 in Mexico-stad wordt een uitgebreid ontbijt geserveerd. De maaltijden bij Aeromexico worden samengesteld door topchef Enrique Olvera.
Een leuk detail is dat de crew voorafgaand aan de vlucht voor elke passagier een gepersonaliseerd kaartje schrijft die bij boarding klaar ligt op de stoel.
Economy Class
De Economy Class biedt plaats aan 210 stoelen en is verdeeld over twee cabines. De lay-out is de standaard 3-3-3 voor de 787. Alle passagiers hebben een eigen 11-inch touchscreen scherm voor het entertainment. Dit scherm heeft tevens een USB-port om je gadgets op te laden.
De seat pitch is 32-inch – boven het industriegemiddelde, en dat is te merken! Ik heb zelf de stoelen geprobeerd en was aangenaam verrast! Met mijn 1.95m had ik echt prima beenruimte. Ik merkte een duidelijk verschil met bijvoorbeeld KLM’s 787, waar mijn knieën de stoelzak raakten. De stoelbreedte is wel ongeveer gelijk.
AM Plus
Wil je echter nóg meer beenruimte én toegang tot priority diensten? Dan kan je ervoor kiezen om te upgraden naar AM Plus. AM Plus omvat de eerste drie rijen van Economy Class en biedt 4 inch meer beenruimte. Daarnaast mogen deze passagiers op de grond gebruik maken van priority inchecken en boarding. Bij aankomst ben je ook als één van de eerste van boord en is je bagage sneller van de band met een priority label. Verder is de inflight service gelijk aan Economy Class. De kosten voor een upgrade bedragen USD125 per vlucht tussen Amsterdam en Mexico-Stad (prijs kan wijzigen). Op binnenlandse vluchten is de vanaf-prijs $22 en op andere internationale vluchten vanaf $50.
Seat Choice
Een specifieke stoel selecteren in Economy Class kan van te voren online, tegen een toeslag van USD25 op de route naar Amsterdam, met Seat Choice. Hierbij kan je dan ook een stoel bij de nooduitgang boeken. Dit geldt als je een Economica of Clasica tarief hebt. Passagiers met een flexibel ticket en Club Premier Platinum en Titanium leden kunnen ten alle tijden kostenloos een stoel kiezen. Uiteraard kan je bij (online) check-in gratis een stoel selecteren. Op Schiphol kunnen passagiers sindskort ook gebruik maken van de self service kiosks.
Upgrade naar Clase Premier
Heb je een Economy Class ticket maar wil je toch graag business class vliegen? Dan heb je de mogelijkheid om te upgraden naar de Clase Premier. Van te voren kan je online bieden op een upgrade, maar op de dag van vertrek kun je ook aan de balie vragen of er upgrades beschikbaar zijn. De upgradeprijs is variabel.
Flying Blue
Aangezien Aeromexico Skyteam lid is, spaar je op vluchten ook Flying Blue miles. Ben je Elite lid, dan profiteer je ook van voordelen zoals Skypriority en loungetoegang. Je verdient miles op de meeste tarieven. Aeromexico en KLM codesharen ook op de route tussen Amsterdam en Mexico-Stad (en daar voorbij) dus je kan eventueel ook op KLM-stock een ticket boeken.
Overstappen
De vlucht komt rond 04:00 aan in Mexico-Stad. Hierdoor kan je goed overstappen op de eerste reeks connecting flights binnen Mexico of naar de VS of de rest van Latijns- of Zuid-Amerika. Doordat je met Aeromexico vliegt kom je aan en vertrek je uit Terminal 2. Het is niet nodig van terminal te wisselen en je aansluitende gate is maximaal 10 minuten lopen. Business Class en Skyteam Elite Plus passagiers hebben toegang tot de Salón Premier.
Geef een reactie