Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De nieuwe aangetreden CEO van Air France-KLM, de Canadees Ben Smith, lijkt zich vooralsnog voornamelijk bezig te houden om het merk ‘Air France’ verder te pushen. Nadat onder zijn supervisie de low-cost proeftuin Joon na korte tijd al weer werd afgeschaft, wordt nu ook de regionale dochter ge-rebranded. HOP! zal voortaan verder aan als Air France HOP. Volgens de luchtvaartcombinatie is dit gedaan om het merk portfolio van Air France-KLM te simplificeren en klanten meer duidelijkheid te geven.
CEO Ben Smith:
Het binnenlandse netwerk, inclusief de regionale markt, die nu wordt uitgevoerd door HOP! is essentieel voor het Air France business model door het behouden van de regionale aanwezigheid en is een integraal deel van de historie en DNA.
Het moet voor passagiers duidelijker worden dat ze met de Franse ‘flag carrier’ vliegen, net als duidelijker is met KLM Cityhopper. Als low-cost merken heeft de groep Transavia in zowel Nederland als Frankrijk. Volgens Franse media wil Smith Air France meer in de markt zetten als premium merk; met meer Premium Economy en Business Class capaciteit.
Geef een reactie