Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het doek lijkt nu eindelijk te vallen voor het failliete Topbonus, het loyaliteitsprogramma van voormalige airline Airberlin. In een email heeft de curator laten weten dat de investeerder die in eerdere berichten werd genoemd als overnamepartner niet met geld over de brug is gekomen. Er zou al een contract zijn getekend maar uiteindelijk heeft de bank geen krediet verstrekt aan de investeerder. Hierdoor acht de curator het onmogelijk dat er op tijd betaald kan worden en de activiteiten van Topbonus zullen preventief opgeheven worden. Dit betekent dat een doorstart er niet meer in zit. Nu zal een standaard liquiditeitsprocedure worden opgestart.
Claim
Topbonus leden hebben tot 15 mei om kostenloos een claim in te dienen voor hun miles. Na 16 mei zullen er griffiekosten in rekening gebracht worden. Het is hoogstonwaarschijnlijk dat leden, die achter in de rij staan als schuldeiser, compensatie krijgen. Laat staan de bedragen waarop de miles gewaardeerd zijn. Heb je enkele tienduizenden miles of meer staan, dan kan het tot 15 mei niks kwaad om een claim in te dienen. Maar ik zou er niet teveel van verwachten. De Topbonus site is inmiddels offline.
Geef een reactie