Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Met ingang van de winterdienstregeling, vanaf 29 oktober, zet Garuda Indonesia een ander subtype in tussen Amsterdam en Jakarta. De 5-sterren Skyteam maatschappij zet voortaan een two-class Boeing 777-300ER in. Dit werd tijdens het hoogseizoen ook al op sommige dagen gedaan. Hiermee komt de excellente First Class definitief te vervallen. In plaats van de 8 First Class Suites, 42 Business Class en 268 Economy Class stoelen bestaat de capaciteit voortaan uit 26 Business Class stoelen en maar liefst 367 Economy Class stoelen. Een enorme toename dus ‘achterin’ en een flinke knip in de premium cabines. Ondanks het verkeer tussen Nederland en Indonesië is er dus blijkbaar geen grote vraag in het premium segment. Volgens Garuda zal de inzet van de twee-klasse 777 ook in het hoog seizoen tijdens Kerst en nieuwjaar voor voldoende capaciteit zorgen. Er gaan geruchten dat de Indonesische maatschappij binnenkort een route wil lanceren naar Los Angeles, via een andere Aziatische stad, waar de drie-klasse triple-seven mogelijk voor wordt ingezet.
Cabine
De stoelen in zowel Business als Economy Class veranderen niet. In Business is er nog steeds een 1-2-1 opstelling waarbij de stoelen volledig plat gaan. In Economy biedt Garuda nog steeds een uitstekend product met een 3-3-3 opstelling in plaats van 10-per-rij wat steeds meer voorkomt. De beenruimte is 81 cm.
Passagiers die First Class willen reizen kunnen via London Heathrow naar Jakarta.
Geef een reactie