SV transit visa

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Flying doc, 7 jan 2015.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hi All,
    Gezien de interessante deal van 278 euro van mxp-cmb met SV heb ik ff zitten "matrixen". Nu is er een heel interessante optie met een layover van 32 uur in Djedda. Ik zit te kijken voor een transit visum. Anders is er altijd nog de 5 uur in de goede SV lounge optie, maar ik ga liever een dagje de stad in. Heeft iemand hier ervaringen/connecties mee? Het lijkt me leuk om hier gebruik van te maken.
     
  2. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    @Valentijn schrijft in dit artikeltje dat Saudi-Arabie vrijwel geen overstap-visa uitgeeft. Hij was weliswaar op Riyadh, maar strekkking lijkt me hetzelfde. Daarnaast is het ook een 'dry airline', 'dry airport' en 'dry country' (geen alcohol) en niet echt party-capitol #1 ;)

     
    high_class vindt dit leuk.
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het klopt dat KSA geen visa geeft voor een overstap korter dan 24, dat hoeft bij KSA-wet niet. Maar omdat het hier om 32 uur gaat vraag ik me af of het dan wel gaat. Er is nl ook een binnenlandse vlucht bij betrekken dus je zal customs moeten passeren. En meer dan een etmaal zonder booze trek ik nog wel hoor haha.
     
  4. erictravels

    erictravels Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Lijkt me niet eenvoudig om zo'n visum te bekomen, maar wel interessant ... ik kwam wel een toevallig een tijd geleden hierover een link tegen (gaat wel over een Amerikaan, maar 't is nog niet zo lang geleden), ik kan nog geen links posten, maar ga naar pzfxaao op tinyurl.

    Misschien kan je ook eens contact opnemen met de visumcentrale (visumcentrale dot nl) of ze ervaring hebben met zo'n transfer visum?
     
  5. tgrhuis12

    tgrhuis12 Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    high_class vindt dit leuk.
  6. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Hoe ver in de toekomst is je reis? Mijn ervaring met SV is namelijk dat ze heel veel wijzigingen aanbrengen in het vluchtschema! Zelfs zo erg dat je overstap van 32 uur minder wordt dan 24 uur. Bij mij werd een overstap van 28 uur er eentje van 22 uur en het visum werd vervolgens zonder pardon geweigerd. (Vooral vervelend omdat de lounge toen dicht was door een verbouwing...) Dat maakt zo'n reis er niet perse leuker op, want zowel JED als RUH zijn niet de meest spannende vliegvelden om ~20 uur door te brengen ;-)
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hmm, ik heb eerder met ze gevlogen en het niet zo ervaren. Zal de embassy eens bellen. Gelukkig is de lounge nu gereed en erg mooi geworden. Zeker vergeleken met de luchthaven waar ze liggen. Wanneer ws je er @Valentijn ?
     
  8. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dan heb ik waarschijnlijk een aantal keer pech gehad! Bij mij was de laatste keer (zomer 2013) de nieuwe lounge op RUH ook open, die was inderdaad ontzettend mooi! Daarvoor was het echt dramatisch... Ik heb in 2013 met ze gevlogen naar CMB, MNL en JNB en in 2012 naar CMB en KUL! Elke keer helaas grote schemawijzigingen (inclusief wisselen tussen RUH en JED als overstapluchthaven). De ervaring aan boord was (los van het gebrek aan alcohol ;-)!) wel goed elke keer :)
     

Deel Deze Pagina