Reisverzekering

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door DutchFrequentFlyer, 11 jun 2016.

  1. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Beste allemaal,

    Tot op heden heb ik de reisverzekering van Mastercard black. Omdat ik de perks die bij de mastercard black komen (en de reisverzekering alleen) voor mij geen 210 euro per jaar meer waard zijn, overweeg ik hem op te zeggen. Zodoende ben ik op zoek naar een nieuwe reisverzekering. Ik vroeg me af:

    - Op welke wijze zijn jullie verzekerd (bij welk bedrijf)?
    - En: Waarom?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Interpolis. Doorlopende reisverzekering incl. automobilstenhulpverzekering.

    Voor mij verweg het goedkoopst. Bij hun pakket krijg je korting afhankelijk van het aantal rubrieken. Door deze reisverzekering toe te voegen steeg het aantal rubrieken, waardoor de korting ongeveer gelijk was aan de jaarpremie.

    Daarnaast is de dekking redelijk uitgebreid, makkelijke schadeafhandeling (en vrij snel). Gelukkig nog niet vaak hoeven gebruiken.
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Amex Flying Blue Gold is inclusief reis- en annuleringsverzekering. Kosten € 170 per jaar.
     
  5. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ha Carel,

    Dank voor je reactie. Ik heb ook een AmEx Gold. Daarmee betaal ik, om mij moverende redenen, alleen nooit mijn tickets. Gegeven het feit dat de reisverzekering van AmEx niet doorlopend is, is hij dus niet echt geschikt.
     
  6. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb gekeken. En de voorwaarden en prijs zijn inderdaad heel goed. De vraag is of ik hem als niet-medicus ook kan afsluiten.

    Edit: Mijn conclusie is inmiddels dat er nergens in de voorwaarden staat dat het niet kan...
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2016
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Hoi DFF,

    Kun je je hotelnachten wel met je AmEx betalen? In dat geval gelden delen van de reisverzekering van je AmEx wel. De standaardzin in de voorwaarden is dan "1. Om gebruik te kunnen maken van deze dekking dient uw vervoer en/of accommodatie betaald/aangekocht te zijn middels: a) een van uw American Express kaarten, uitgegeven door American Express Services Europe Limited in Nederland, met uitzondering van Corporate Cards."
    De vraag aan jou natuurlijk of je de onderdelen die dan wel gedekt zijn voldoende vindt of niet (zie de kleine lettertjes), maar leek me wel relevant om even te melden.
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Het stomme van veel van de CC verzekeringen is dat wanneer je ergens anders ook verzekerd bent je volgens de voorwaarden daar moet claimen. Kastje naar de muur verhaal met twee verzekeringen :d
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Volgens het verzekeringsrecht dient de eerst aangesprokene partij te vergoeden. Een reisverzekering is secundair, beide verzekeraars hebben (meestal) in de voorwaarden een "na u clausule" opgenomen. Omdat beide dit hebben opgenomen vallen ze tegen elkaar weg en dient alsnog de eerst aangesprokene te vergoeden.

    In praktijk: geef aan dat je andere verzekering ook een harde na u clausule heeft en verzoek daarom de schade te vergoeden.
    De verzekeraars moeten het dan onderling uitzoeken.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heeft te maken met de oorzaak van de vertraging. Als ik me niet vergis was er in het geval van @Lionell sprake van staking wat nog steeds impact had, waardoor zijn vlucht geannuleerd werd.

    In mijn eigen geval ging het om extreme weersomstandigheden (sneeuwstorm in New York), wat ook gedekt is.

    Meestal is het ook gedekt als je autopech krijgt met je eigen auto, waardoor je noodzakelijkerwijs moet overnachten.

    Andere evenementen zijn meestal niet gedekt inderdaad, waaronder vertraging veroorzaakt door derden. Deze kosten moet je dan bij de maatschappij zelf claimen (indien je daar recht op hebt).
     
  11. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik moet het nog steeds bij LH claimen, dien dit maar te gaan doen.
     

Deel Deze Pagina