Enkele jaren geleden boekte ik online een vlucht van Brussel naar Vancouver met British Airlines. De bagage bleef 10 dagen achterwege. Op Vancouver Airport was geen desk van BA, in de stad hadden ze geen kantoor, telefonisch waren ze onbereikbaar wegens permanente bezettoon. Geen schadevergoeding. Bij terugvlucht online ingecheckt maar bij aankomst luchthaven Vancouver mocht ik niet mee wegens annulatie van een vorige vlucht. Hotel gekregen maar geen maaltijden. Evenmin schadevergoeding. Gelukkig heeft mijn persoonlijke verzekering de kosten betaald. Vraag : zou dit anders zijn gelopen bij boeking langs reisbureau, waarbij je op iemand kan terugvallen ? Of maakt het niets uit ? BigMac.
Zoiets maakt helaas geen verschil of je via BA of via een OTA boekt. Mits het niet heel veel duurder zijn is het vaak verstandiger om direct bij de airline te boeken. Anders zit je in een chronische driehoeksrelatie bij calamiteiten. Ik zelf heb een reisverzekering bij VVaa waar ik heel content mee ben. Een belletje en alles wordt geregeld.
Met centjes ben ik nooit zo heel goed, ik wist niet dat je persé een medische achtergrond moet hebben. Ik dacht dat ik wel eens een reclame van ze hoorde op BNR voor alle zakelijke proffesional. Mag je eigenlijk discrimineren?
Niet met een zorgverzekering, wel met bijvoorbeeld een reisverzekering. De reisverzekering van de VVAA is fantastisch Ik ben er ook heel blij mee.