Omroep praatje KLM vs AIR FRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 29 mrt 2016.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Viel me al een tijdje op dat in Air france toestellen netjes AF KLM worden genoemd en in KLM vliegtuigen air france niet eens genoemd wordt. Gaat iets in de trant van welkom bij deze vlucht van KLM en haar partners.. :-D
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Waarschijnlijk is zoiets niet heel strikt protocollair vastgelegd. De ene keer hoor je wel AF-KLM en de andere keer niet. Mn bij KLC is het vaker het partnerpraatje. Let maar eens op als het om voormalige BritAir pursers gaat is het nooit AF-KLM maar alleen partners.
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet dat bij sommige airlines (Skyteam) in de voorschriften een 'voorbeeld' praatje staat voor cabin crew, maar dat bandje dat ze afspelen is per maatschappij dan weer verschillend
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Het zijn allemaal praatjes. AF is een waardeloze airline, stelt geen ene bal voor. Als je op de CDG een korte overstaptijd hebt laten ze je aan je lot over, een wonder dat ik CDG-AMS gisterenavond nog gehaald heb! Nee, dan lijkt me Austrian beter wat betreft het Europese segment.
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je klinkt behoorlijk gefrustreerd. Mij helpt het vaak om een klacht in te dienen. Of stap je direct over naar Austrian?
     
  6. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Nee want Austrian vliegt niet overal op. Ik neem voortaan wel een langere overstap op CDG maar eigenlijk mogen ze daar geen tickets met minder dan 1,5 transfer verkopen. Ik had 1 uur transfer Schengen-Schengen zou genoeg moeten zijn. Maar niet als het vliegtuig bij een heel ander terminal stopt en we niet door de slurf mogen vanwege veiligheidsredenen en met 2 bussen moeten, eerst met een bus naar 2G, toen heel 2G door en toen weer met een bus naar 2F en toen weer door 2F hollen. Niet te doen!
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dan moet je helaas keuzes maken ja. Voorheen was een overstap van minder dan 1,5 geen enkel probleem moet ik bekennen. Maar sinds de noodtoestand is afgekondigd wegens moslim terrorisme is het leven in Frankrijk niet veel makkelijker geworden. Hopelijk is dit probleem snel opgelost en kunnen we weer vliegensvlug door CDG.
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    wanneer het ticket geissued is door AF, moet dit verder geen probleem geven. wanneer je vertraging nog eens langer is dan 3 uur kan je ook nog compensatie aanvragen
     
  9. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Compensatie hoeft niet. Wat ik wel heb voorgelegd aan de KLM: op de boarding pass LJU-CDG staat Y klasse, op de boarding pass CDG-AMS staan M klasse en de KLM kent maar punten op basis van G klasse toe.
     
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    De klasse aanduiding voor Economy en Business wordt standaard met respectievelijk M/Y en C op de boarding pass gezet. Dit om het overzichtelijk te houden voor het grondpersoneel en de cabin crew.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    dit gaat behoorlijk of topic, graag verder in
    klagen werkt of nieuw topic
     
    TravelTheWorld195 en Flying doc vinden dit leuk.
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Wat ik bij KLM altijd waardeer is het praatje vanuit de cockpit. Daar zijn ze zeer consistent in in ieder geval.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  13. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb geen interesse in praatjes vanuit de cockpit. Doe mij maar zo zakelijk mogelijk tenzij het een intercontinentale vlucht of een vakantievlucht is. Dat laatste doe ik liever niet. Dan vliegt familie De Hond ook mee, me modaal salaris wonend in een doorsnee rijtjeswoning die 1x per jaar naar Spanje gaan en klappen tijdens de landing. Verschrikkelijk vind ik die mensen.
     
    high_class vindt dit leuk.
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Nou, je hebt in ieder geval geen pretenties...
     

Deel Deze Pagina