Lufthansa Business Class klachtenafhandeling

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Perksflyer, 17 aug 2023.

1. Perksflyer

Perksflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Elders schreef ik al over de vertraagde bagage tijdens onze India vlucht (AMS-FRA-INDIA) per Lufthansa 747-800 upper-deck. Al met al hadden we toch wel wat op- en aanmerkingen op deze vlucht, waaronder géén bestelde vegetarische maaltijden op AMS-FRA en FRA-AMS ("sorry, hebben we niet") en heel erg slecht Asian-Veg op de FRA-INDIA vlucht (het was meer uit het Midden Oosten). Het boarden was waardeloos georganiseerd (bus in FRA, we gingen zo'n beetje als laatste aan boord), slechte niet-ergonomische stoel voor lange vlucht, en letterlijk nul service tussen de maaltijden door (geen drankjes en snacks, zelfs niet in de pantry). Over acceptabel service niveau kun je lang twisten, maar voor ons was Lufthansa echt never-again. Het ergste is dat dit het antwoord was op mijn vriendelijke brief van gisteravond (16 aug, antwoord op 17 aug).... De eerste zin is dus al compleet belachelijk.

""
    Thank you for your email dated August 16, 2023. We sincerely apologize for the unintentional delay in responding to you

Per your correspondence, we can understand your disappointment and we are very sorry that your experience on your flight did not meet your expectation. We sincerely regret that you were disappointed with the food offered on-board. Therefore, we apologize for the situation your experienced, Please accept our sincerely apology for the inconvenience caused to you. Thank you for your bringing this acceptable incident to our attention. Lufthansa greatly welcomes comments from our passengers, as they afford us an opportunity to evaluate our performance and find new way to improve.

Despite this unfortunate experience, we would be pleased if you continued to enjoy flying Lufthansa and give us opportunity to regain your trust in your reliability and wish to see you on board Lufthansa flight soon.
    ""

Ik weet het, alle airlines zijn van het padje af als het gaat om klantenservice, maar dit soort antwoorden kan je natuurlijk helemaal niets mee.

2. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    253
    Trofeepunten:
    63
    Poh niet eens een paar miles aanbieden...

3. Perksflyer

Perksflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb geantwoord dat ik een ander antwoord wilde ontvangen... Dat kreeg ik! Kijk vooral naar de (doorstrepen wat niet van toepassing is) /. /. /. /. Werkelijk te triest voor woorden dit, buitengewoon minachtend, onprofessioneel en totaal bezopen

""
    We sincerely apologize for the inconvenience that this caused you.

We agree with you that such incidents should not happen, as we understand how inconvenient / unpleasant / frustrating / nerve-wracking this must have been for you. Please accept our sincere apologies for your discomfort. At the same time, we want to thank you for bringing this unpleasant experience to our attention

We hope that you put your trust in Lufthansa and partners also in the future and continue to travel / fly with us.

Sincerely,

Urvashi

""

Ruut vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Vervelend dat het niet anders opgelost wordt, echter had dit denk ik beter in het al eerder geopende topic gepast.

Anyway, dat bestelde vegetarische maaltijden niet aan boord zijn is gewoon slecht, maar kan uiteraard een keer gebeuren, vooralsnog is N=1 bij jullie aangezien het de eerste x LH voor jullie was. Bus-boarden is niet ideaal maar komt nu eenmaal voor, er zijn elegantere oplossingen zoals een aparte bus voor F en/of J maar dit kost extra geld en de Europese carriers staan nu niet bekend om hun overdadige luxe. Dat de stoelen niet je-van-het zijn, had je vooraf ook uit kunnen vinden, echter heb je een contract met Lufthansa om jou van A naar B te brengen, daar staat verder niets in over hoe ergonomisch een stoel met zijn. Dat er geen service was is onacceptabel voor elke carrier, zeker in de pantry. Ik zou hier nog één mail aan besteden dat je toch iets van compensatie verwacht, alle kleine issues an zich zijn daar geen reden voor maar gezien het totaalplaatje wat niet was zoals het hoort te zijn. Lufthansa staat helaas ook niet bekend als een airline die heel genereus is met de klachtafhandeling...

FlyingBlob vindt dit leuk.
  5. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    niet alleen Lufthansa denk ik hoor, ik heb soortgelijke e-mail van kLM gehad als antwoord op mijn klacht bericht. Het lijkt meer op een standaard brief/antwoord die er in de la klaar liggen. Ik wil niet eens meer de moeite nemen contact op te nemen met KLM n.a.v hun antwoord. Echt kots kots, een eenrichtingverkeer qua loyaliteit.

Ruut vindt dit leuk.
  6. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb met KLM nooit problemen over een klacht, altijd binnen een paar dagen met een passende oplossing afgehandeld, zeker met status.

Ready2Board vindt dit leuk.
  7. vlieg8877

vlieg8877 Newbie

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    De Lufthansa klantenservice is inderdaad dramatisch. Jij hebt gelukkig nog een template reactie ontvangen dat hoort bij klachten. Mijn klacht over vluchtannulering en alternatieve vluchten tussen Amsterdam en Frankfurt werd beantwoord met:
    "We would like to point out that many countries adapt their travel regulations to the current situation. We, therefore, ask you to direct enquiries regarding required travel documents and entry regulations applicable during your travel period to the relevant authorities at both your destination, as well as any transit countries"

Ik had het contactformulier ingevuld en kreeg 40 minuten later al een reactie. Ook met dezelfde excuses omtrent drukte en extreem lange wachttijden bij de klantenservice.

Deel Deze Pagina