KLM health services

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TravelTheWorld195, 19 okt 2015.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Eind van dit jaar reis ik naar Langkawi, Maleisië voor vakantie. Voor Maleisië zijn DTP en hepatitis A inentingen sterk aanbevolen en zijn er ook verschillende adviezen voor inentingen, die regio afhankelijk zijn.

    Nu weet ik dat je miles kan sparen voor je bezoeken aan de KLM health services klinieken. Aangezien ik om de hoek woon bij een van deze klinieken, leek dit mij wel een goede optie! Heeft iemand ervaring met het sparen van miles bij deze travel clinic, of uberhaupt met KLM health services?

    Daarnaast, hebben mensen ook algemene aanbevelingen waar inentingen uit te laten voeren? Ik reis vrij veel naar regio's waar geen inentingen voor nodig zijn, maar nu ik wel ingeënt moet zijn kan het denk ik geen kwaad om wat ervaringen van anderen te horen! @Flying doc, ik heb zo een vermoeden dat jij hier wellicht iets meer over weet?! :D
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2015
    Flying doc en high_class vinden dit leuk.
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Buiktyfus, hepatitis B, en gele koorts
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Buiktyfus en hepatitis B berust op een persoonsgebonden vaccinatieadvies lees ik, vraag me dan wel af waar dit van af hangt!
    Gele koorts is alleen verplicht als je vanuit een land reist waar gele koorts voor komt. Ik vlieg vanuit NL, dus die hoef ik dan niet!:)
     
  4. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik moest vorig jaar prikjes halen en dat heb ik bij KLM Health Services in Den Haag gedaan. Leuk weetje: je kunt daar met Amex betalen.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
  6. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb vorig jaar prikjes laten zetten ('doe maar wat') omdat er een actie was met een bonus van 1.000 miles.

    Gelukkig geen koorts van gekregen, want daar trek ik toch wel de grens ;)
     
    Musliston vindt dit leuk.
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Uiteraard, zelf ben ik nooit bij de KLM healthcentre's geweest maar ik ga ervan uit dat men hier bekwaam is. Ik doe het meestal zelf. Voor maleisie is het inderdaad verstandig om in te enten en sommige delen zijn helaas ook malaria risico-gebied. Als je wilt kan ik je aan de hand van je planning per PM register advies geven.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dank! Heb zojuist een afspraak gemaakt bij KLM travel clinic, voor morgen! Zelf doen lijkt me niet zo verstandig:D
    En check je PM;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ben één keer bij zo'n kliniek geweest, (degene op Schiphol Oost) en daar werd ik als piloot medisch afgekeurd. Dus mijn ervaring is niet zo best :p Maar hoe het met vaccinaties gaat, geen idee
     
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zojuist terug van m'n bezoek aan de travel clinic in Den Haag. Naar mijn gevoel uiterst bekwame artsen. Vriendelijke receptioniste. Toen ik bij het afrekenen even licht in m'n hoofd werd (geen idee of dit kwam door de vaccinaties of doordat ik de factuur zag:p), ontfermden twee artsen zich over mij. Altijd een fijn gevoel als je in de zorg niet zozeer een nummer bent, maar de aandacht die de artsen geven ook echt gemeend is.

    Wat betreft het sparen van FB miles: je krijgt er 250 per consult, ongeacht het bedrag op de factuur of je tier binnen Flying Blue. Niet denderend veel, maar alle kleine beetjes helpen..:rolleyes:
     
    high_class en kevin990 vinden dit leuk.
  11. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ze zagen de schadeclaim al aankomen... Hahah :p.

    Maar was het niet goedkoop?
     
  12. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Goedkoop zijn die spuiten zeker niet, maar als student had ik alle inentingen in mn zorgverzekering ingegrepen :)
     
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Nouja, €120 voor 1,5mL vloeistof die ze even snel injecteren is wel aan de prijs;) Maar goed, gaan natuurlijk veel onderzoeken etcetera aan vooraf, voordat zo'n vaccin op de markt komt. Dat brengt uiteraard kosten met zich mee. Kan straks wel met een gerust hart op reis:)
    Moet nog wel twee keer een vervolgconsult aanvragen voor herhalingsvaccinaties. Kost zo'n €80 per keer. Ben dan wel minimaal 25 jaar beschermd tegen het merendeel van de meest voorkomende infecties.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2015
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Medici willen ook wel eens een weekendje weg ;)
     
    HaikoW en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  15. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Weekendje? Wel iets langer denk ik!
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  16. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Zit dat in een aanvullend pakket?
     
  17. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Nee. Heb studentenpakket bij NA.nl welke een zeer uitgebreid standaard pakket heeft voor studenten.
     
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    De 250 FB miles van het consult zijn bijgeschreven op m'n account. Goede afhandeling, heeft maar krap drie dagen geduurd!:)
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Heb zojuist de tweede ronde vaccinaties gehad. Prima service en aangezien ik vorige keer niet zo goed werd van de drie dosis tegelijk, werd ik nu even in een apart kamertje geprikt waarna ik even kon blijven zitten met een glaasje water. KLM Healt Services: +1.

    Helaas moet ik ook melden dat het nog maar mogelijk is om eenmaal miles te ontvangen wanneer je op consult gaat. Bij het overhandigen van m'n FB kaart vertelde de secretaresse mij dat ze geen tweede keer opdracht kon geven tot het bijboeken van de 250 miles. Bummer!
    Wellicht is het goed om na deze situatie een erratum toe te voegen aan dit (klik) artikel! Moderators, @SVDH, voordat mensen IF blaimen voor het feit dat ze maar een enkele keer 250 FB miles ontvangen:p
     

Deel Deze Pagina