Klm cityhopper uitgevoerd door german airways

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Fritsie, 18 mei 2023.

  1. Fritsie

    Fritsie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Ben even benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.

    Ik heb inmiddels een paar keer een BC vlucht met overstap Amsterdam gedaan waarbij je begint met DUS-AMS bij boeken uitgevoerd door cityhopper. Later bericht ontvangen dat deze vlucht door German airways uitgevoerd wordt. Dit zal alles te maken hebben met de tekorten in kisten door leveringsproblemen.

    Wat me echter vooral opvalt is dat het zogenaamde BC product wat door German airways uitgevoerd wordt behoorlijk mager is: zakje met een klef broodje, flesje water en 1 pepermuntje. Geen andere drankjes en geen extra ruimte. Eigenlijk dus gewoon een economy product.

    Voordeel: je krijgt 15 XP. Maar voor het geld dat je betaalt toch geen fair deal. En dus een behoorlijke downgrade.

    Iemand hier ook ervaringen mee?
     
  2. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    354
    Trofeepunten:
    63
    Het BC produkt van KLM op AMS-DUS vv is natuurlijk ook niet veel meer dan dat. Laatste paar keer een warm (als de crew zin heeft) of koud kaasbroodje, een flesje water en wat zoutjes.
     
    FlyingBlob, Fritsie en Ruut vinden dit leuk.
  3. Fritsie

    Fritsie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Ah had toch minimaal een glaasje drank verwacht
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.824
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Uit ervaring, en die heb ik op deze vlucht, is de service van German Airways niet anders meer dan als KLM deze uitvoert.
    Dat was tot begin dit jaar wel anders, toen had men geen business klasse, maar nu heeft men een aparte cabine.

    Ik zit zowel bij German Airways als bij KLM regelmatig voorin, en ik heb eigenlijk altijd wel de mogelijkheid, zeker bij de avondvluchten, dat er een cola (zero) beschikbaar was.

    Wat veel belangrijker is, tot mijn grote vreugde zijn mijn favorite kaassnacks weer terug, ik heb ze nog niet bij KLM gezien maar al wel weer bij German Airways.
     
  5. Fritsie

    Fritsie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Nu ben ik benieuwd naar die snacks haha.
    Wellicht gewoon pech gehad.
    Geen snack. Geen drankje. Zelfs geen blik waardig. Maar fair enough het is een minivlucht en blijkbaar ook niet heel anders met klm in het verleden.
     
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.567
    Trofeepunten:
    383
    Jaaaah yum! Vd week ook gesnackt :)
     
    beuse242 en FlyingBlob vinden dit leuk.
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.824
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Dat was de eerste maanden zo, voordeel voor de schamele economy passagier was dat deze stoelen kon selecteren voor rij 1, 2 of 3 op de Dusseldorf vluchten.

    Andere vluchten boden ze wel business aan en nu dus ook op deze korte hopjes.
     

Deel Deze Pagina