Je kan nu ook bij de Hema met je Amex betalen.

Discussie in 'Nieuws' gestart door Miya, 30 mei 2019.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Als je een Amex kaart hebt, zal het grote nieuws je vast niet ontgaan zijn. Je kan nu ook bij de HEMA met je Amex kaart betalen. Op zich mooi meegenomen dat er meer acceptatie is voor mijn American express kaart, maar serieus moet dit via elk kanaal gecommuniceerd worden?

    Ik heb het al in mijn mailbox gehad, via Facebook gezien, op de frontpage van Insideflyer.nl, en zelfs als ik bel met AMEX vertelt een van de licht flirtende dames zelfs dat ik nu ook bij de HEMA met me AMEX kan betalen.

    Okay nu weet ik het wel, ik kan dus bij de HEMA met me AMEX betalen. Leuk, maar dan lees je het artikel en kun je maar bij 50% van de Hema's betalen, want franchise nemers doen helemaal niet mee. Eigenlijk laat het maar zien dat acceptatie van AMEX in Nederland helemaal niet gebruikelijk is. Hoe bizar is het eigenlijk dat dit als de 2de komst van Jezus Christus wordt aangeprezen?

    Stel dat je in de VS nieuws zou zien als: je kan nu met je American Express betalen bij Walmart, 7/11 of target. Daar is het zo normaal dat je net zo goed kan zeggen dat water nat is, Ik kan me eigenlijk niet voorstellen wat de reacties zouden zijn

    En als dit zo groots nieuws is, waarom vieren we dit niet met een leuke promotie. Bijv.: geef nu €25 euro uit bij de Hema en je krijgt 1.000 punten/miles op je kaart. Amex waardeert dit zelf met een waarde van €4.00, zoiets was best leuk geweest en wat kost het hun nou eigenlijk?

    Maar goed, nu krijg ik dus bij me broodje HEMA rookworst wel mooi 3 miles.




    Disclaimer: Ik ben een tevreden kaarthouder van Amex, maar dit kan toch echt beter!
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2019
    Johan10, arjen05, Daan3 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Wel mooi dat je dit post de dag na Hemelvaart ;)
     
    MichaelNight, Johan10, Michel1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik blijf het bizar vinden dat er Nederlanders zijn die zichzelf ondernemer noemen, en geen Amex accepteren (maar wel Visa en Master).

    Alsof de swipe fees voor de paar procent van je klanten dat met Amex betaalt je zaak failliet doen gaan.

    Persoonlijk mijd ik winkels, pompstations, en hotels die geen Amex pakken zoveel mogelijk. Ik zal vast niet de enige zijn.

    Kwestie van even 'aan' zetten op de pinterminal, en je pakt als winkelier meer omzet. Lijkt mij vrij eenvoudig verdiend?
     
    MichaelNight, Daeni, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Zolang in Nederland de meeste mensen nog steeds met maestro betalen, vindt de ondernemer het wel prima denk ik. Prima alternatief voor Amex en iedereen in Nederland heeft het.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou het is mij wel ontgaan. Zie hier pas op het forum dat Hema de amex "accepteert".
    jammer, kom nooit bij de hema :D
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Het is inderdaad zo dat acceptatie van creditcards in NL en BE ondermaats is; AMEX nog het minst van al. Ik heb hierom de BE BeoBank FB MasterCard genomen en mijn NL FB AMEX gestopt.

    Echter gaat de situatie er wel (langzaam) op vooruit en dat kunnen we alleen maar toejuichen. Voorlopig let ik op waar ik met wat betalen kan en ga ik dus liever naar DEKA dan AH.
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Kan het wel bij Dekamarkt @Robby43 ? Ik heb het eens geprobeerd bij de zelfscankassa's, en daar werkte het in ieder geval niet, en zag het logo ook niet bij de voordeur hangen.
     
  8. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Wat AMEX betreft weet ik het dus niet, maar ik kan bij de (standaard-)kassa wel met MasterCard betalen.
     
  9. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Opnieuw zo ' n " vrolijk" AMEX marketingbericht. Net als bij de Jumbo is het nieuws niet helemaal waar. Bij somminge Hema' s wel , bij anderen niet. Wij als klant doen een spelletje " Ezeltje prik " te ontdekken wat voor ons opgaat. De Amex boodschap is : " zoek het maar uit ..." Een negatieve branding . Doet mij denken aan de marketing strategie van lifestyle creditcard Diners Club. Die zijn internationaal nog steeds groot. In Nederland zijn ze erin 2014 maar mee opgehouden.
     
    Thijsk en FlyingFonz vinden dit leuk.
  10. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Ik merk daarentegen dat steeds meer 'Fastfood' ketens als McDonalds/KFC/Starbucks de AMEX niet meer accepteren...
     
  11. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Vind het zelf ook irritant. Ik probeer het vaak niet eens meer als ik niet het logo op de deur of bij de automaat zie, weer een geweigerde kaart terwijl het me toch maar 50 punten ofzo oplevert...

    En inderdaad laatst bij een Jumbo waar ik normaal niet kom, ook geweigerd. En daar sta je dan een beetje waarbij de cassière je aankijkt alsof je met een kaart wil pinnen waar het saldo ontoereikend is. En soms moet de hele transactie dan gereset worden voordat je opnieuw kunt proberen. Lekker premium merkervaring ;)

    Laatst werd de kaart ook al geweigerd op een SumUp-apparaat, dacht dat die het wel ondersteunden net als iZettle.

    Aan de ene kant, wat boeit het, want je klant heeft toch wel een Maestro/Vpay-kaart bij zich, maar aan de andere kant, ik koop als het kan bijvoorbeeld wel bij MediaMarkt en niet bij Coolblue omdat ik bij de eerste wel met Amex kan betalen ;)

    CCs niet accepteren is sowieso erg onvriendelijk voor buitenlanders. Ik heb al vaker gezien bij Albert Heijn dat mensen naar de pinautomaat werden verwezen als ze probeerden te betalen met creditcard. Echt heel raar dat het niet ondersteund wordt voor met name Amerikanen.

    Aan de andere kant zijn de kosten voor winkeliers ook soms wel aan de hoge kant, en het schijnt dat je juist méér moet betalen als er iemand met een niet-EU creditcard wil betalen. Maar goed, in België en in de VS zijn er dus wel Flying Blue MasterCards, in Nederland niet. Misschien moet KLM toch eens heroverwegen, of een goed gesprek aangaan met Amex over beschikbaarheid. Zelfs op Schiphol is draadloos betalen gedoe met Amex, de laatste paar keer moest de kaart in het apparaat omdat draadloos met Amex niet werkt. En je kunt parkeren bij Schiphol niet met Amex afrekenen. Dus. Wtf.
     
    MichaelNight, coenvh, bedeve en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Ik parkeer wel altijd met Amex, eerst Privium erin en dan de Amex erachteraan. Bij de automaten werkt het volgensmij ook gewoon.
     
  13. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, de automaten op P3 accepteren 'm gewoon, en ook bij reservering vooraf geen probleem.
     
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb nergens op Schiphol moeite met betalen met Amex eigenlijk.... ook niet parkeren.
     
  15. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Vd. Valk accepteert btw ook amex (ok... tis een hotel)... Niet dat ik daar vaak een overnachting heb maar Lunch/Diner regelmatig :)
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Bij de AH op Plaza staat pontificaal vermeld dat ze geen AMEX accepteren.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  17. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik weet niet of parkeren nog steeds een probleem is, maar het ging om P1 bij het afzetten van iemand op het vliegveld. Er staan vlak voor die parkeerplaats meerdere automaten naast elkaar (5+) en daar werd Amex niet geaccepteerd. Meestal ga ik met de trein naar Schiphol dus long-term parking doe ik meestal niet aan.

    Verder kun je nu wel contactloos betalen bij de HMSHost-locaties op Schiphol, da's gefixt dus! :)
     
  18. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Weet je waar je niet met je Amex kan betalen? Bij de Hema op Schiphol...:confused::confused::confused:
     
    VinceG vindt dit leuk.
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    De inrij/uitrij automaat pakt hem wel
     
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik zal het ook weer eens proberen bij de lokale HEMA de volgende keer dat ik in Nederland ben. Een paar maanden geleden namen ze niet eens (buitenlandse) VISA of MC aan, dus ik twijfel er erg aan at ze AMEX aannemen.
     

Deel Deze Pagina