Intra Europa widebody businessclass itinerary

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door MarcoK, 9 aug 2018.

  1. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Hallo iedereen,

    Gisteravond en vanochtend was ik wat aan het puzzelen met een reisroute n.a.v. mijn 30k Emirates Skywards Miles die binnenkort verlopen. Iemand tipte er op dat Emirates een Fifth freedom route heeft tussen LCA(Cyprus) en MLA(Malta). Deze vlucht wordt uitgevoerd met een B777 en kost als award ticket 27500 Skyward Miles + € 170,-.

    Hierop ben ik verder gaan zoeken naar betaalbare businessklas vluchten in widebody’s binnen Europa, waarna ik op onderstaande itinerary ben gekomen. De totale reisroute betreft 8 vluchten in 7 verschillende toestellen, waarvan 6 widebody’s:
    1x A320
    2x A330
    1x A340
    1x B737
    1x B767
    1x B777
    1x B787

    Vlucht 1: Amstedam – Madrid (Air Europa A330 businessclass)
    Van AMS naar MAD met Air Europa in een Airbus A330. Normaal kost een enkeltje rond de € 290,- maar deze is ook te boeken voor 34000 FB miles + € 23,31 tax. Let op: Op sommige dagen/tijden wordt deze vlucht uitgevoerd met een 737. Vanaf het winterseizoen ook dagelijks met een 787!

    Vlucht 2: Madrid – Frankfurt (LATAM B787 businessclass)
    De voor vele hier bekende LATAM deal. Prijs € 170,- voor een enkeltje in J van MAD naar FRA.

    Vlucht 3: Frankfurt – Londen Heathrow (British Airways B767 businessclass)
    Niet een volwaardige widebody businessclass maar wel de kans om nog met dit toestel van BA te vliegen. De 767 verlaat namelijk aan het einde van het jaar de vloot. Op sommige dagen/tijden wordt deze vlucht uitgevoerd met narrowbody’s. Kosten: € 245,-

    Vlucht 4: Londen Heathrow – Zurich (SWISS A320 Economy)
    In mijn itinerary is dit meer een positioneringsvlucht. Tussen Londen en ZRH kon ik geen widebody vluchten vinden. Kosten voor een enkeltje in eco: € 56,-. Iemand betere suggesties?

    Vlucht 5: Zurich – Larnaca Cyprus (Edelweiss Air A340 Business)
    Edelweiss Air vliegt deze route op sommige dagen met een a340-300. Op foto’s en in reviews ziet deze cabine er beter uit dan het beeld wat ik in eerste instantie bij “Edelweiss Air” had. Kosten voor drie en een half uur vliegen in hun businessclass: € 352,-.

    Vlucht 6: Larnaca Cyprus – Malta (Emirates B777 Business)
    Zoals eerder in deze post vermeld, de reden waarom ik op deze reisroute ben gekomen. Ik heb eerder met Emirates in J gevlogen en ondanks dit niet hun nieuwste 777 configuratie kan ik de met name de service van de Midden-Oosten carriers erg goed waarderen. De vlucht duurt bijna 3 uur en kost 27500 miles + € 170,- (ook zonder miles te boeken voor € 645).

    Vlucht 7 en 8: Malta – Istanbul – Amsterdam (Turkish Airlines A320 en A330 Economy)
    Natuurlijk kan je vanaf Malta rechtstreeks terugvliegen naar Amsterdam, maar voor bijna hetzelfde bedrag vlieg je via Istanbul - eerst met een A320 – met een A330 naar Amsterdam. Kosten € 140,-. Hetzelfde ticket in businessclass was meer dan 4x zo duur, vandaar dat ik op deze leg voor een economy ticket kies.

    reisroute.jpg

    Totaal circa 21 uur vliegen, met veel verschillende maatschappijen en toestellen, waarvan het gros in businessclass voor circa € 1150,- + 27500 Skyward miles en 34000 FB miles. In mijn ogen een leuke deal!

    voorbeeld-data.jpg


    Hebben jullie nog suggesties, aanpassingen op de route en of andere ideeën/aanvullingen om een mooie reisroute te maken binnen Europa met widebody toestellen?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Leuk, ben benieuwd hoe het je bevalt ter zijne tijd!

    Een tijdje geleden boekte ik ook een vlucht bij Swiss en toen kon ik gelijk upgraden voor € 60,00 ofzo. Weet niet of je dit de moeite waard vindt, maar kijk maar even.
     
    MarcoK vindt dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Toevallig. Er staat net een artikel ingepland over widebody vluchten in Europa maar jouw lijst is uitgebreider. Larnaca Malta lijkt me erg leuk maar is wel aan de prijs. Kun je tussen London en zurich niet de A220 nemen?
    34k FB miles tussen MAD en AMS vind ik het persoonlijk niet waard.
     
  4. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Kijk! ik denk zeker dat zulke artikelen waardevol zijn voor de website. Door een beetje te zoeken kom je er snel achter dat er toch meer widebody's binnen Europa vliegen dan je in eerste instantie verwacht.

    Tussen Londen en Zurich zou je inderdaad ook met een A220 kunnen. In mijn reisroute koos ik voor de voordeligste optie.

    Wat betreft die 34k miles, ben ik het helemaal met je eens dat het geen value for money is. Het doel was alleen om aan tonen dat het met weinig euro's kan. Daarnaast ben ik toch geneigd om deze op miles te boeken, omdat de FB miles harder bij mij binnen komen dan ze er uit gaan (het volledige online marketing budget van mijn zaak loopt via m'n FB Amex).
     
  5. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Kleine aanvulling: Voor 37500 Skyward miles + € 170,- is Larnaca – Malta ook in Emirates First Class te vliegen.
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Er is hier nog een ander leuk draadje met veel van deze suggesties gemaakt door @jongesander
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  7. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Wel even oppassen als je bij Air Europa boekt. Ik heb een aantal dagen geleden 2 tickets business class retour naar Madrid geboekt in de 787 maar helaas is deze in de O klasse dus geen miles (maar belangrijker, geen XP) met Flying Blue. Het is niet mogelijk om tijdens het boeken te zien welke fare code je boekt op de Air Europa website en wie verwacht eigenlijk dat je geen miles krijgt met een businessclass ticket... zonde dus.

    EDIT: Ik heb een bericht geschreven naar Air Europa ongeveer gelijk na het boeken. Vandaag teruggebeld dat ze beide tickets zonder penalty gaan vergoeden. Voor mij is de XP niet zo van belang (eindig het jaar op ong. 900 XP) maar voon mijn vriendin wel. Goeie service dus via het online formulier.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2018
  8. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Misschien domme vraag, maar wat is dat voor iets bij de hoofdsteunen? Ziet eruit alsof je er in de positie zoals op de foto afgebeeld, jezelf er lelijk aan kan bezeren op de stoelen aan het raam.
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Dit lijken mij op het eerste gezicht privacy dividers. Om zo een beetje privacy te hebben als je een buurman hebt die je niet kent.
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Beetje zoals het "libanon-scherm" op de KL 747. Hoewel dit mijn niet voor TR zou doen kiezen is het een goede move. Beetje zoals SU heeft.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Ik hoop dat dit een eerste aanzet is om die ecostoelen trend binnen europa weer om te keren. Pax die wat meer comfort willen krijg je niet aan boord door lowcostje te spelen met krappe stoeltjes...
     
  13. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Keep on dreaming mister! ;)
     
    Tristan88, Flying doc en MichaelNight vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina