Gezien de meeste leden behoorlijk wat Flying Blue miles sparen leek het me een leuk idee om buiten de Promo Awards om, gezamenlijk een lijst samen te stellen met interessante routes om Flying Blue Miles aan te spenderen. Of het nu een route met een goede “Value for Miles“, een aantrekkelijk First-Class traject of het nu een bijzondere, niet alle daags traject betreft. Alle suggesties zijn welkom. Om zelf af te trappen: Route: AMS-CDG-LAX-PPT Maatschappij: Air France / KLM OW/RT: Retour Cabine: Business Benodigde Miles: 240.000 Extra kosten: + 492,47 EUR Een vakantie naar Frans Polynesië is het huidige spaardoel van mij en m’n vriendin. We verwachten beide om tegen het einde van dit jaar voldoende FB Miles te hebben om deze trip te bekostigen. Het is zeker geen goedkoop uitje, maar vanwege de bestemming en de hoge reguliere ticketprijzen (€ 5.500,- + in J) is PPT voor ons een interessante bestemming om met Miles naar toe te vliegen. Ik ben benieuwd naar jullie suggesties. Wellicht brengen we elkaar op goede ideeën.
Top idee dit! Ik ben altijd wel fan van economy 'deals' in de us/midden amerika met flying blue. Lage belasting op de awards, zo goedkoop mogelijk de oceaan over (vaak via de nordics) en dan puzzelen met expertflyer naar beschikbaarheid en je zit zomaar in Hawaï
Vanuit Jakarta naar zuid-Sulawesi naar West-Papua naar Bali voor 20k Begin dit jaar gedaan! Volgens mij kan je ook van Curaçao/Fort France naar Hawaï voor 30k retour, echter krijg ik steeds een fout melding. Iemand ervaring?
@SkyFlyer heeft enige tijd geleden MEX-BOS-SEA-HNL voor 15K FB Miles geboekt (OW). Heeft ie telefonisch gedaan.
10.000 Miles voor vlucht binnen Vietnam is niet spectaculair, maar doordat de tax 1 euro was vond ik het een prima deal
12.500 FB miles + 40 euro tax voor een vlucht New York naar Cancun vond ik gaaf. Mooie kans om een US stedentrip met Mexicaans strand te combineren
Route: MEL-TPE-GUM Maatschappij: China Airlines OW/RT: Retour Cabine: Econ Benodigde Miles: 30.000 Extra kosten: + 88,27 EUR Een revenue ticket kost rond de 1145 euro.
Vandaag een interessante post van TPG hierover: http://thepointsguy.com/2016/06/top-uses-flying-blue-miles/
Leuk! Nu ook een Nederlandstalige blog over dit topic op de homepage van Insideflyer: www.insideflyer.nl/award-tickets-flying-blue/
Zou een enkeltje op FB Havanna - Centraal Amerika niet 15K moeten zijn? Ik zie niets onder de 30K in Y...