Hotel boeken via Hotels.com en Topcashback.com

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 3 sep 2016.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik maak nu al een tijdje gebruik van het systeem om via hotels.com en Topcashback te besparen op hotel overnachtingen. Waarom ik dit doe zal ik hieronder uitleggen:

    Ten eerste integreren ze redelijk goed samen. Wanneer je via Topcashback door klikt naar hotels.com verschijnt er een logo van de eerstgenoemde op de Hotels.com site. Zo weet je zeker dat je bezoek geregistreerd is. Ook betaalt hotels.com snel en goed uit via Topcashback.

    Ten tweede spaar je bij hotels.com voor gratis nachten. Dit is op basis van uitgave en niet gebonden aan een keten. Per 10 nachten krijg je 1 gratis nacht terug. Dit is vaak sneller en makkelijker dan bij een keten sparen. Ook ben je niet gebonden aan een keten. De waarde van de nacht is het gemiddelde van de waarde de 10 uitgegeven nachten.

    Rekenvoorbeeld:

    Stel je boekt 10 nachten (deze hoeven niet op jouw eigen naam te staan). 4 nachten voor $400 dollar per nacht, 2 nachten van $50 dollar en 4 nachten voor $100 = $2100. Gedeeld door 10 geeft dit recht op een gratis kamer nacht ter waarde van $210 (exclusief belasting).

    Bij mij ziet het er ondertussen zo uit: Screen Shot 2016-09-03 at 15.59.32.png
    Nu is het mooie dat je via een rebate programma als Topcashback ook nog extra geld van een boeking terug kan krijgen. Hoe werkt dit precies? In de hospitality industrie maar ook in het gokken bestaan affiliatie programma's. Dit betekent dat een site geld afstaat (soort pr budget) aan sites of mensen die hun inkomsten bezorgen. Een hotel betaalt dus gemiddeld 20% van de kamerprijs aan een Booking.com of Hotels.com. Deze sites hebben ook weer affiliatie programma's en daar komt een rebate site bij kijken. Topcashback ontvangt dus ook een percentage door het doorlinken, maar keert daar weer een gedeelte van uit.

    Rekenvoorbeeld:

    Stel je boekt een nacht van 200 dollar op Hotels.com dan krijg je op dit moment (het verandert af en toe) 9% terug via Topcashback. Dit is 18 dollar. Je kan het ook zien als een 9% korting. Dit lijkt misschien niet veel, maar het kan aardig optellen in een jaar.

    Bij mij ziet het er ondertussen zo uit:

    Screen Shot 2016-09-03 at 15.48.23.png Screen Shot 2016-09-03 at 15.48.23.png
    De $182.16 kan ik laten uitkeren, de $982.35 heb ik al op mijn rekening ontvangen en de $1164.51 is het totaal.

    Ik heb dus al bijna 1000 dollar terug gestort op mijn rekening van boekingen die ik heb gemaakt.

    Tenslotte is er ook nog een aanmeld-bonus bij Topcashback waar je iets van $10 krijgt voor het aanmelden.

    Waar moet je nou rekening mee houden: Je moet goed opletten dat je bezoek op Topcashback geregistreerd is, anders telt het niet en er is dacht ik geen mogelijkheid om dit later te fixen. Ook werken niet alle aanbieders zo goed, eerlijk en/of snel als hotels.com. Dit is daarom mijn keuze als ik ga boeken.
    Echter Topcashback werkt ook samen met groepen als Accor.com zodat je ook kan kiezen voor Accor-punten en qualifying nights.

    Conclusie
    Wanneer je online een hotelnacht wil boeken ben je zowat een dief van je eigen portemonnaie wanneer je niet gebruik maakt van een rebate programma zoals Topcashback. Ook omdat dit samenwerkt met bijv Accor waardoor je ook nog spaart voor punten en qualifying nights voor je status. Er moet natuurlijk altijd rekening gehouden worden met verschillende prijzen en websites, maar de door mij beschreven methode is 9 van de 10 keer het voordeligste.

    *Een referral voor de aanmeldbonus is te vinden in mijn handtekening
     
    Flying doc, Lionell, DirkOnTour en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Er zijn meerdere programma's. Feitelijk moet je steeds kijken welk programma de beste cashback geeft op dat moment. Voor een nadere uitleg zie deze post.
     
  3. Maan

    Maan Guest

    Referral wars is weer begonnen.
     

Deel Deze Pagina