Geen business class bij Air France binnen Europa?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jvz, 8 aug 2018.

  1. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Het is natuurlijk bekend dat business class vluchten binnen Europa, in elk geval bij AF KLM, weinig voorstellen en dat de stoelen over het algemeen min of meer hetzelfde zijn als in Economy class. Wat voor mij nieuw is, is dat blijkbaar bij sommige Air France vluchten helemaal geen business class meer bestaat. Ik vlieg binnenkort economy van Amsterdam naar Marseille en kan zonder problemen rij 1 selecteren. Wel relaxed. Echter, op de AirFrance website kun je dezelfde vlucht ook business boeken (voor een paar honderd euro meer) en je stoel ook door het hele vliegtuig selecteren. Apart toch? Is dit nieuw of heeft een van jullie dit al eerder meegemaakt?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Uitgevoerd door Joon misschien?
     
  3. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Het lijkt een echte Air France vlucht te zijn. Bij vluchten die door Joon worden uitgevoerd, staat dit er normaal gesproken bij op de websites van zowel KLM als Air France. Vliegt Joon uberhaupt al vanaf Amsterdam?
     
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Hop! misschien?
     
  5. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Marseille is normaal gesproken gewoon Air France, vanaf het winterseizoen worden de vluchten echter overgenomen door KLM (zie https://insideflyer.nl/winterdienstregeling-klm-2018-2019/). Wellicht dat alleen deze vlucht zoals Thomas zegt door Hop! wordt overgenomen.

    En nee @jvz, Joon vliegt (nog) niet van/naar Schiphol. AMS-CDG zullen ze ook niet zomaar overnemen ivm dat dat een rendabele route is. En op dit moment vliegt Joon alleen nog vanaf CDG dus zie het zelf niet zo snel gebeuren, but you never know. Blijft Air France ;)
     
    TheFlyingDutchboy vindt dit leuk.
  6. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg in september al. Is geen Hop zo te zien. Gewoon Air France, zowel heen als terug.
     
  7. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb laatste jaar de beroemde AMS-LYS-CDG run gedaan met veel anderen van insideflyer (https://insideflyer.nl/forums/threads/fb-mileage-runs-segmenten-dan-vooral.288/page-24).

    De catch was dat op binnenlandse vluchten AF heeft geen business class, dus op de heenweg het was mogelijk op de Dreamliner een flat bed stoel als seat plus selecteren. Op de retourweg het was een A320, all economy.

    Misschien AF heeft nu deze 'service' ook op internationale routen geïntroduceerd
     
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.636
    Leuk Bevonden:
    3.293
    Trofeepunten:
    508
    Of kan het zo zijn dat AF/KL verwacht weinig/geen J te verkopen waardoor nu nog rij 1 te selecteren is, mochten er wel J stoelen verkocht worden, verhuist het gordijntje een stukje naar achter en krijg je in de AF/KL app een notificatie dat "uw stoel helaas niet meer beschikbaar is" ?

    Ik had dit zelf laatst op een PE ticket AMS-CDG-CUN-MEX-QRO-MEX-CDG-AMS, de CDG-CUN en MEX-CDG van PE geupgrade naar J met miles, doordat ik PE geboekt had kon ik al stoelen voorin de cabine kiezen, maar ik ben de afgelopen maand al 3x weer een stukje verder geplaatst op het stuk AMS-CDG...
     
    jvz vindt dit leuk.
  9. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ah interessant. Dit zou kunnen gebeuren inderdaad. Al heb ik als FB Platinum wel met vrouw en twee kinderen (1 baby) 1D tm 1F geclaimd. Benieuwd of ze me zomaar durven te verplaatsen ;-)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.636
    Leuk Bevonden:
    3.293
    Trofeepunten:
    508
    Ben bang dat ze dat best wel durven, al hoop ik het niet voor je :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Vorig jaar zomer ben ik in Marseille geweest en toen kon ik ook zonder problemen stoel 1F selecteren op de terugvlucht naar Amsterdam. Er was geen business class op die vlucht. Volgens mij worden de stoelen wel gereserveerd voor FB Elite+ leden zoals gebruikelijk met de voorste rijen eco van Air France.
     
    jvz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina