FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    @Fripsmaster
    Lijkt me ook dat ik aanmerking kom voor miles en de 3 qualifying flights.

    Zojuist geboekt met bookwithmatrix via priceline (flight itinerary inplakken en bookwithmatrix zoekt het zelf uit waar je kunt boeken!!)
    De prijs was al laag met EUR 112 via ita matrix, maar ik mocht in USD betalen: USD 112 bij priceline. Het is een klein verschil maar toch.

    Weetjes:
    Bij priceline heb je 24 uur bedenktijd zodat je de boeking zonder kosten kan cancellen, geen additionele boekingskosten, wel valutakoersverschillen (bij AMEX is dat +/- 3%).

    Bedankt voor jullie hulp hierbij :D
     
    vlieggraagverweg en FlyingFonz vinden dit leuk.
  2. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Mooie prijs per segment!

    Als je de volgende keer dan ook nog via topcashback.com naar de priceline website gaat krijg je met wat geluk ook nog een paar dollars terug geboekt. Al beetjes helpen toch? ;-)
     
  3. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    @FlyingFonz

    Bedankt voor de tip. Dollars zie ik graag in mijn zak verdwijnen op deze manier.:D
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. likes2fly

    likes2fly Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie allerlei mensen "Ibiza-runnen", maar heb toch een vraagje. Als ik nu kijk zie ik dat er (ook) UX vluchten operated by Swiftair zijn. Dat is een paar jaar geleden al een keer eerder benoemd maar ik heb nergens nog een harde bevestiging gezien dat deze een QF opleveren. Ik wilde dat even checken omdat Swiftair geen SkyTeam is. Ik zie echter ook niemand bij wie deze vluchten niet als QF zijn bijgeschreven dus ik kan er vanuitgaan dat ze gewoon een QF opleveren?
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Volgens mij worden de Swiftair vliegtuigen geleasd aan UX waardoor de vluchten in aanmerking komen voor QF. Ik vloog zelf ook een keer op AZ-ticket vanaf FCO naar AMS maar het vliegtuig was van AirOne. Miles gewoon bijgeschreven. Hetzelfde gold voor PRG-CDG. OK ticket maar Smartwings vliegtuig.
     
    likes2fly vindt dit leuk.
  6. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    In het algemeen (en dat is met een hele grote slag om de arm, want er zijn bergen met uitzonderingen) geldt het vluchtnummer van de verkopende partij op het ticket. Ik heb ook Smartwings gevlogen op een OK ticket, wat waarschijnlijk een wet-lease is geweest, en daarmee gewoon een OK vlucht. Ook bij code-sharing gewoon FB punten bij een Transavia en een WestJet vlucht op een KL vluchtnummer. Maar zoals gezegde, de duivel zit in de details, en een kleinigheidje houd je toch :)
     
    FlyingFonz, Sandor en likes2fly vinden dit leuk.
  7. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb laatst een UX vlucht gedaan (MAD-OPO) wat werd uitgevoerd door Swiftair en kreeg gewoon de miles + QF voor deze vlucht.
     
    likes2fly vindt dit leuk.
  8. likes2fly

    likes2fly Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de reacties, ik ga ervoor en heb hem geboekt (eind nov).
    Ik doe het iets anders want vier vluchten op één dag is net even wat te gek voor me plus dat ik DUS zo vroeg niet haal. Dan zou ik een extra overnachting moeten nemen. Dus ik doe het met een middagvlucht op vrijdag van DUS naar AMS en op zaterdag via MAD en PMI door naar IBZ. Terug op de zondag (09:55) ook via PMI en MAD naar AMS. Ook daar de AMS - DUS vlucht op maandagmiddag.

    Dat is voor mij iets makkelijker zo omdat ik zo twee nachten thuis kan slapen (vr-za en zo-ma, woonplaats omg Den Haag). Daarnaast kan ik op vrijdagochtend en maandag gewoon werken. Los van het vervoer naar DUS en terug kost dit me dus maar één nacht hotel in IBZ.

    Deze escapade kost me dan $266.50, los van het hotel van EUR 51.

    Hierna ben ik als het goed is dan precies FB Gold. Verder heb ik daar geen extra vluchten voor hoeven te maken.
     
  9. Michaelkl007

    Michaelkl007 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hey,
    Ben nieuw hier en wil mijn eerste FlyingBlue mileage run gaan doen in september.

    Onderstaande run wil ik gaan uitvoeren, totaalprijs 193,77,- euro. Gaat mij om de kwalificerende vluchten. Wat vinden jullie ervan? Overstaptijden zijn wel krap denk ik. Verder ben ik nieuw op dit gebied, dus tip en zaken die ik misschien over het hoofd zie zijn van harte welkom.

    Dusseldorf (DUS) to Amsterdam (AMS) - Sat, Sep 23

    KLM 1858 Dep: 2:35PM Arr: 3:30PM 55m Fokker 70 Coach (X)
    OPERATED BY KLM CITYHOPPER

    ------------------------------
    --------------------------------------------------

    Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) - Sat, Sep 23

    KLM 1243 Dep: 4:30PM Arr: 5:45PM 1h 15m Boeing 737 Coach (X)

    --------------------------------------------------------------------------------

    Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) - Sat, Sep 23

    KLM 1244 Dep: 6:35PM Arr: 7:55PM 1h 20m Boeing 737 Coach (T)

    --------------------------------------------------------------------------------

    Amsterdam (AMS) to Dusseldorf (DUS) - Sat, Sep 23

    KLM 1863 Dep: 9:35PM Arr: 10:25PM 50m Fokker 70 Coach (T)
    OPERATED BY KLM CITYHOPPER
     
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Overstaptijden zou ik geen issue van maken. Mocht je een aansluiting missen en je boekt alles op 1 ticket, dan moet KLM je sowieso gratis omboeken.

    Voorbeeld:
    Onlangs AMS - LHR - CDG - AMS gevlogen voor de AF Dreamliner. Ik had slechts 45 minuten overstaptijd op CDG en de inkomende vlucht vanuit LHR had 25 minuten vertraging. Omdat op CDG de gates 20 minuten voor vertrek sluiten in en ik naar een andere terminal moest, ben ik direct naar de transfer desk gegaan. De volgende vlucht van 80 minuten later zat vol, echter omdat ik FB Plat ben had ik een gegarandeerde stoel op deze vlucht en werd ik geupgrade naar business. Dat maakt het Milage runnen dan weer een beetje leuk :D

    Voor 4 segmenten is de totaalprijs wel redelijk hoog. Het moet voor +/- 35 euro per segement te doen zijn bij FB.

    Wel zou ik jezelf de vraag stellen wat je doel is. Een milage run doen voor FB silver is redelijk zinloos. De meeste flyers doen dit minimaal voor Gold en dan ben je met 4 segementen nog niet heel hard op weg.

    Wat meer informatie over je huidige status zou handig zou om je goed te kunnen informeren. Stel je anders even voor in het daarvoor bestemde topic ;)
    https://insideflyer.nl/forums/threads/het-grote-stel-jezelf-voor-topic.54/page-45#post-48921
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2017
    Michaelkl007 vindt dit leuk.
  11. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    :pLeuk een mileagerun

    Ik ben vandaag net eentje aan het doen, ams-lys, lys-cdg en cdg-ams voor onder de € 100. Dus de vorige poster (!!) heeft wel gelijk qua prijs per segment.

    Silver is de stap voor gold, voor intercontinental is het zeker handig, vanwege de extra koffer. Lounge toegang is handig, maar voor de meesten wel misbaar. Niet iedereen vliegt 30 segmenten of tig duizend miles per jaar, tis wel leuk om een silver bagage tag te krijgen. Goed voor je ego :D

    Daarom heb ik twee gold elite tags aan mijn rugtas, stel je voor dat iemand dat NIET ziet
     
    beuse242, SvnKngs, Flying doc en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Michaelkl007

    Michaelkl007 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
     
  13. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    @Michealkl007

    Als je een paar vrienden hebt met een FB PFL dan is het nog makkelijker FB platinum te worden.
    Vraag of ze een Amex flying blue platinum kaart willen nemen, je kunt met die kaart namelijk aan 1 persoon je flying eite status weggeven (let op geldt alleen voor FB platinum members). Jij betaalt lidmaatschap a EUR 650 per jaar en klaar is keer.

    Om van 15 naar 30 vluchten voor gold te gaan heb je ongeveer 15 maal EUR 35 nodig, dat is minimaal EUR 500 en tijd dat je kwijt bent. Nu rondje bier en dan ben je klaar :D

    Gisteren een hele dag gevolgen en dat is best vermoeiend en vooral tijdrovend. Ik kon de lounge in. En als je dat niet kan, komt er per dag vliegen je eten en drinken erbij. Dan schiet je makkelijk over de EUR 650 lidmaatschapbijdrage heen.
     
    Daan3 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  14. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Dat is een leuke route en goed te doen in 1 dag, kan ook nog : AMS-CDG-LYS-CDG-AMS voor €150.
     
    beuse242 en vlieggraagverweg vinden dit leuk.
  15. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Nog even een vraagje.
    Tarom heeft geen andertjes onder het gras toch met betrekking tot segmenten?
    Ik wil namelijk vanaf OTP naar TSR een runnetje gaan doen. Lekker voor 21 euro per segment.
    Maar ik vraag me af of dat allemaal wel goed komt. Iemand ervaringen?

    Bedankt!

    Update :
    https://www.flyingblue.com/earn-miles/airlines/partner/196/tarom.html
    Daar staat dat de E- Fare wel fb punten gespaard kunnen worden maar als ik de boeking maak op Tarom staat van niet...
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2017
  16. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb geboekt voor zowel 9 als 16 september:

    AMS - LYS - CDG - LYS - AMS

    Beide voor €122 per 4 segmenten (boekingskosten van €10 vervallen ivm betaling EMD) en een stukje in de Dreamliner. Op de terugweg in LYS slechts 25 minuten layover.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2017
    beuse242 en Maarten_22 vinden dit leuk.
  17. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ik zie hem alleen voor een hogere prijs, waar heb je hem geboekt, en welke tijden?
     
  18. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    @Maarten_22 - zie hier 9 september. Zelfde geldt voor 16. Geboekt via AF.

    Schermafbeelding 2017-08-09 om 18.28.33.png
     
    Maarten_22 vindt dit leuk.
  19. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind hem alleen via orly, hoe heb je deze gevonden ?
     
  20. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Via itamatrix, Priceline zijn ze makkelijk te vinden en te boeken. Ook 6 segmenten met 1 overnachting voor rond de 140/150 euro is mogelijk
     

Deel Deze Pagina