FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Heb je een voorbeeld?
     
  2. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor de tip! Ik heb zojuist dezelfde route (AMS-LYS-CDG-AMS) geboekt op 30 september 2017 inclusief dreamliner van LYS naar CDG (129 euro).
     
    StinusPax vindt dit leuk.
  3. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Hoi heren, ik ben nieuw hier en kom dit jaar nog 15 segmenten te kort om Gold te halen. Ik was een beetje met ITA aan het spelen maar kon de AMS-CDG-LYS-CDG-AMS 5 segmenten run niet vinden. Kunnen jullie mij wellicht helpen?

    Ik kan nog in september vliegen (laatste 2 weken), oktober (laatste week), november (laatste 3 weken) en december (laatste 3 weken vliegen).

    Het liefst doe ik zo'n run op 1 dag. Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen begeleiden.
     
  4. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Voor zover ik heb kunnen vinden is 5 segmenten niet echt een optie (tenzij je bereid bent de prijs per segement te laten verdubbelen). Als je er zoveel mogelijk op een dag wilt doen kun je het beste "sandwichen" door twee tickets te boeken: Een retourticket AMS-LYS en een retourticket LYS-AMS. Beide met overstap

    Je zou dan 2 reisdagen hebben die er zo uitzien:

    Dag 1:
    AMS-X-LYS (ticket 1)
    LYS-X-AMS (ticket 2)

    Dag 2:
    AMS-X-LYS (ticket 2)
    LYS-X-AMS (ticket 1)

    (X is een overstap in een willekeurige Franse stad).
    Dag 1 en 2 hoeven dan niet per se op elkaar te volgen, maar mogen ook enkele weken of dagen uit elkaar liggen.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    33
    Vandaag 1ste deel van segment run gepland staan als volgt:
    KL1779 10:45-11:50 AMS-HAM (ticket 1)
    KL1780 12:35-13:40 HAM-AMS (ticket 2)
    KL1021 15:50-16:15 AMS-LHR (ticket 2)
    KL1024 18:35-20:50 LHR-AMS (ticket 3)

    Je raadt t al.. Vanochtend om 05.00 een appje dat vlucht 1779/1780 werd geannuleerd wegens mist. Vervolgens via de app omgeboekt (werkt overigens echt ideaal) naar KL1765 AMS-FRA (10:00-11:05) en LH0012 FRA-HAM (12:00-13:05). Tweede ticket heb ik omgeboekt naar KL1782 van HAM-AMS (15:00-16:10) en AMS-LHR op vlucht KL1029 van 16:55u.

    Nou.. ik naar de lounge. Krijg ik een appje dat vlucht KL1765 vertraagd werd naar 10:40u waardoor ik de aansluiting naar Hamburg ging missen. Dus een nummertje getrokken om bij de servicebalie te kijken wat mogelijk is om alledrie de tickets in stand te houden (het tweede deel van de segment run is namelijk volgende week, dus zou zonde zijn als er een ticket werd geannuleerd). Ik was uiteraard niet de enige, dus na een uur wachten werd ik geholpen. Inmiddels was vlucht KL1765 ook geannuleerd. Geholpen door een zeer vriendelijke dame die zich helemaal de pleuris werkte om iedereen omgeboekt te krijgen. Op de wachtlijst gezet op vlucht KL1781 AMS-HAM en even later bevestigde ze mij dat er een stoel was vrij gekomen.

    Goddank lijkt het er nu dus op dat alles nog door kan gaan, zij het met een paar uur vertraging. Zo zie je maar dat zo'n segment run hartstikke leuk is, totdat er iets mis gaat. Dan is t wel ff zweten! Haha
     
    FlyingFonz, pieter-sa, Wouterf84 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    33
    Zo... dan eindelijk thuis van een lange dag. En ja het is gelukt alle tickets in stand te houden! Vraag me niet hoe....

    Uiteindelijk werd de KL1781 ook met een uur vertraagd, en aangezien ik terug op de KL1782 was omgeboekt was uiteraard deze ook vertraagd. Daarmee geluk dat mijn aansluitende vlucht naar LHR (KL1029) ook was vertraagd, uiteindelijk om 18.30u op Heathrow aangekomen. En zoals je in bovenstaand schema kan zien, miste ik daarmee eigenlijk mijn derde ticket, want de KL1024 vertrok al om 18.35u terug. En op LHR moet je opnieuw door security etc. etc. waardoor dat onmogelijk was. Ware het niet, dat ook deze vlucht een uur vertraagd was waardoor ik zelfs op LHR nog even koffie heb kunnen drinken.

    Zo. Dat was me een dag!
     
    petercs, FlyingFonz, Erwin en 12 anderen vinden dit leuk.
  7. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Allen,

    Ik kom voor dit jaar 4 vluchten te kort om m'n FB gold status te kunnen behouden. Ik heb op 18 nov. de tijd ingepland om een evt. segment run te maken. Zit natuurlijk zelf al een beetje te kijken, maar ben zelf nooit zo creatief hierin. Iemand tips? Wil er max. 130/150 euro aan besteden en max. 1 dag. Ook zou ik de stad van eindbestemming graag een paar uurtjes willen bezoeken. Ziet iemand al direct wat mogelijkheden? In de tussentijd ga ik zelf ook weer verder zoeken :).

    Dank jullie wel!
    Wouter

    Kleine toevoeging (17-08, 14.30u):
    Vertrek graag vanaf Schiphol, woon hier nl. 20 km vandaan.
    Reeds in bezit FB AMEX Gold kaart.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2017
  8. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    33
    Misschien dagje Londen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • LCY.PNG
      LCY.PNG
      Bestandsgrootte:
      38,6 KB
      Weergaven:
      54
    Wouterf84 vindt dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als het je alleen om de Gold status gaat, kun je ook een Amex FB Gold credit card nemen. Deze is het eerste jaar gratis en geeft je 4 kwalificerende vluchten.
     
    Wouterf84 vindt dit leuk.
  10. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Via Google Flights: https://www.google.nl/flights/?gl=nl&f=0#search;f=DUS,QDU;t=HAM,ZMB;d=2017-11-25;r=2017-11-25;a=KL

    DUS-AMS-HAM-AMS-DUS voor 132,--

    Maar een beetje spelen met Google Flights en er zullen wel andere / meerdere mogelijkheden naar voren komen. Als je vanaf amsterdam wilt kun je als airline Air France opgeven, dan ga je waarschijnlijk via CDG naar een andere bestemming en terug.

    Heb je al een Flying Blue AMEX kaart? Krijg je ook 4 segmenten voor. Zo niet dan zou je die aan kunnen vragen. Kan je daarvoor wel een referal link sturen ;)
     
    Wouterf84 vindt dit leuk.
  11. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de tip, maar reeds al in mijn bezit ;). Had ik inderdaad even bij moeten vermelden, doe ik de volgende keer.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  12. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de tips! In mijn post was ik vergeten te melden dat ik het liefst start vanaf Schiphol (woon daar op 15 minuten rijden vandaan), heb het aangepast in mijn originele post. AMEX kaart ook reeds in het bezit. Google Flights nooit echt gebruikt, ga ik doen! Thx.
     
  13. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Wouterf84 nice is een standaard bestemming, zie hieronder:

    upload_2017-8-17_14-48-1.png
     
    Wouterf84 vindt dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt vertrekken vanuit ZYR Brussel Zuidstation, dan een KL-geboekte Thalys met overstap Amsterdam en retour, 4 segmenten pakken (bijv LHR oid). Dan moet je een treinkaartje AMS-ZYR zelf bijkopen en de terugreis kun je op AMS blijven, mits je je Thalys ticket maar afhaalt.

    Dus bijv. ZYR-AMS-LHR en LHR-AMS-ZYR, waarbij je LHR vervangt door elke bestemming binnen Europa waar frequent op gevlogen wordt, zodat je bij gemiste aansluiting kunt worden overgeboekt.
     
    Wouterf84 vindt dit leuk.
  15. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Iedereen dank voor de tips! Ik focus me soms teveel alleen op AMS, het is daarom goed om af en toe 'out of the box' te denken en andere inzichten te zien. Komende week verwacht ik een boeking te plaatsen, heb op dit moment Bordeaux op het oog (van AMS via CDG).
     
  16. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Leuk! Ik kreeg op de LYS-CDG nog een upgrade naar business in een A340
     
    beuse242 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  17. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie op 16 september via itamatrix diverse mogelijkheden via LSE en NTE op de route AMS-CDG voor €122 - €129. Betreft 4 flights en dan ben je gold gelijk. En alles op 1 dag....

    Kan je de lounge in? Probeer die van CDG, is best goed toeven
     
    beuse242 en Wouterf84 vinden dit leuk.
  18. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    super catch! ook geboekt voor 30 september via AirNgo, duitse OTA voor 131. Ik heb een beetje met de vetrektijden gespeeld, en zo heb ik een middagje in Parijs en kan ik een nachtje + dagje Lyon bekijken

    dank je wel Jeroen

    AMS-LYS dan LYS-CDG aankomst in CDG om 11:35 (met de Dreamliner), vertrek CDG-LYS om 21:00, dus middagje in Parijs, LYS-AMS volgende dag om 14:00
     
    JPrins en beuse242 vinden dit leuk.
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Tot wanneer vliegt die Dreamliner tussen CDG en LYS? En zijn dat bepaalde dagen?
     
  20. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43

Deel Deze Pagina