FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Als ik me niet vergis, heeft LYS scheiding gemaakt tussen inkomende en uitgaande passagiers in terminal 2. Vandaar dat ik airside moest verlaten vanuit AMS naar LYS. Als je vanuit CDG aankomt in die terminal ontkom je niet aan die extra check. Over een dikke week weten we het via de LYS-gangers.

    Airport geeft zelf aan dat je vanwege de extra beveiliging ruim op tijd moet zijn: https://www.lyonaeroports.com/en/
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  2. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Heb zelf al een paar keer de connectie gemaakt voor eerdere runs, zowel de 55 als 25 min connectie. In alle gevallen moet je "gewoon" door de paspoortcontrole en security dus zorg dat je voorin zit! Resultaat: 1 x vlucht gemist en omgeboekt (de 25 min), 1 x de 55 min makkelijk gehaald en 1 x werd ik op een 55 min connectie opgewacht bij de gate (er was mij tijdens de vlucht al gemeld dat ik me vooraan moest melden) en direct naar de gate gebracht buiten alle controles om.

    Mijn aanbeveling: 25 min is haast niet te doen (i.v.m. paspoortcontrole en opnieuw door security), tenzij men je "airside" omleidt. 55 min is geen probleem, maar zorg dat je voorin zit!
     
  3. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor je reactie! Toen je de overstap niet hebt gehaald kreeg je toen compensatie?
     
  4. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Oh oh ik heb ook geboekt vandaag. AMS CDG met overstap in LYS op 9 september e 156..... Slik.... Vlucht missen , slik
     
  5. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    nee dat is kassaaaa
     
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Heb even met de gedachte gespeeld om de LYS connectie te boeken en dan te hopen dat je de aansluiting mist. Aangezien de vlucht pas de volgende dag gaat krijg je toch 250 euro plus een gratis weekendje LYS? :cool:
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik vraag me wel af wat AF/KLM doet op het moment er veel overstappers op de vlucht vanuit Parijs naar Lyon zitten, die aan boord moeten van KL1416 naar Amsterdam. Hoe meer dat er zijn, des de kleiner ik de kans acht ze vertrekken zonder. Of redeneer ik verkeerd?
     
  8. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Denk dat je tedenering klopt ;-) liever iedereen 15 minuten vertraging, dan 10x 250 + hotels
     
  9. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Neen. Situatie uitgelegd en de late vlucht direct naar Amsterdam, CDG bypassend. Had geen zin in een overnachting.
     
  10. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Vliegtuigen werken met tijdslots bij vertrekken/aankomsten, dus de captain kan niet zomaar even 15 minuten wachten op een andere passagier(s).
    Kist moet weg, want meestal wacht elders ook anderen op deze kist die ze naar een andere plek moet brengen.

    Langer wachten, lees latere tijdslot, kost KLM ook meer geld.
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Cockpit wordt aangestuurd door Operations op Schiphol. Die laten ze soms toch wachten, of sneller vliegen, andere route etc. Ze weten precies wie er op welke vlucht zit, doorverbinding etc. En of het de moeite is om te wachten of niet (i.v.m. mogelijke compensatie die ze moeten betalen). Dus de Cockpit beslist niet alleen.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  12. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Net even op ita matrix gekeken naar mileage runs.

    AMS-NCE heen via strassbourg en terug via parijs orly en vertrek van cdg. Dus je moet even van orly naar cdg (kost € 21 met bus).
    Vlucht zelf kost €132 (14 okt) en levert 4 flights op.

    Net even een andere route!
     
  13. PaddyPower

    PaddyPower Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Vanaf Lyon neem je in dit geval al de laatste directe vlucht naar AMS he. ;)
    Er is geen latere optie terug, zo te zien ook niet via CDG.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2017
  14. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    De bus is gratis als flying blue gold of platinum member.
     
  15. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Een hoop speculatie over deze route ;-) Ik vlieg hem de komende 3 zaterdagen, zal hier wel wat ervaringen posten!
     
  16. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb net de 23e AMS-LYS-CDG-LYS-AMS er ook nog even bijgepakt.... E 148,00
    De 9e en de 23e in de agenda nu, leuk. :)
    Weet iemand waar je goed kunt parkeren met de motor ? Ik hoorde van iemand onder de verkeerstoren op Schiphol ? Ik dacht er aan hem direct bij de vertrekhal te zetten :)
     
  17. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Iemand die hem ook 14 oktober doet? Ik kan 2 mensen meenemen in de lounge de hele reis.
     
  18. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Welke vluchtnummers heb je dan? Er vliegt die dag wel meer van AMS naar CDG...:D
     
  19. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Met de cdg lys run kan je er maar 1tje. Met de korte overstap dan.
     
  20. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    En alle vluchten gehaald?
     
    beuse242 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina