FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
  2. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Kun je dan ook wat vertellen over stoelselectie (week van te voren?)? Have fun!

3. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik kan via KLM helemaal geen stoelen selecteren of wijzigen. Via AF kan ik wel een selectie maken voor de vluchten AMS - LYS en LYS - AMS, die door KLM uitgevoerd worden. Voor de binnenlandse segmenten, LYS - CDG en CDG - LYS, kan ik pas een stoel kiezen bij check-in. Dit stond ook aangegeven bij het boeken van een Economy Light ticket.

beuse242 vindt dit leuk.
  4. JustinCase

JustinCase Silver Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Voor 117 euro pp kunnen we er bij zijn? Inclusief 25 minuten tussen de CDG-LYS-AMS vlucht die volgens google vaak meer dan 30 minuten vertraagd is :cool:

5. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Ga mee 14 oktober!

6. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Waar kan je hem vinden voor €117?

7. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Haha, ja. Was in de war met de 55 minuten connectie. Die is eerder, en die miste ik....

8. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Vliegt er iemand op 7 of 14 oktober de LYS run die ook wellicht nog gasten de lounge in mee kan nemen?

9. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    14 oktober vlieg ik hem!

10. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij kan je als gold en platinum lid extra gasten meenemen naar de lounge voor een zacht prijsje, naast je twee gratis gasten.

11. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je mag 1 gast gratis meenemen, geen 2.

12. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor de aanvulling

Carel1 vindt dit leuk.
  13. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ik "doe" 7 Oktober AMS-LYS-CDG-MRS-AMS. Inclusief de beruchte 55 min overstap en de 787 naar Parijs. Zag ik pas veel later, heb dit al begin van het jaar geboekt voor minder dan 100 Euro. Kan in AMS of CDG ook iemand meenemen.

Mikey vindt dit leuk.
  14. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Net ingechecked voor de vlucht van morgen, run AMS-LYS-CDG-LYS-AMS

Voor een kleine vergoeding gekozen voor de Business class met de 787 van LYS naar CDG, mijn eerste keer business class :)

ErwinLansing, beuse242 en Wilcoleone vinden dit leuk.
  15. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben ook ingecheckt voor de heenreis voor morgen. Even wat verduidelijking wat betreft premium stoelen op het segment LYS - CDG met de 787: alle stoelen in BC (rij 1 t/m 8) en PE (rij 10 t/m 12) worden verkocht als 'Seat Plus' stoelen. Er werd tijdens het inchecken geen onderscheid gemaakt tussen beide stoeltypen. Ik kon kiezen voor een Seat Plus stoel, als Elite lid, tegen een betaling van €15,- of 5,5K punten. Dus voor €15 een mooi BC-stoeltje (helaas zonder service) aan het raam gekozen. Wellicht dat de prijs voor Elite+ leden anders is, dat weet ik niet. Morgen een verslagje van de trip, inclusief 55 & 25 minuten overstap. Zin in!

VinceVoyage, lloydje33, PaddyPower en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Veel plezier morgen! Wij vliegen hem dus op 30/9. Heeft iemand nog een tip voor een goedkope overnachting op of rond Schiphol de avond ervoor (29/9)? Thx!

Mikey vindt dit leuk.
  17. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Veel plezier! Ik kijk uit naar je verslag!
    En hotelovernachting daar :)

Mikey vindt dit leuk.
  18. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Hierbij deel 1 van de ‘Lyon-Run’, de heenreis.

Vanochtend om 06.38 vanaf Station RAI vertrokken richting Schiphol. Het was vrij rustig bij security, dus daar was ik met enkele minuten doorheen. Even koffie gehaald en vast richting gate B02 gelopen, vanwaar de vlucht richting Lyon zou vertrekken. Het boarden van KL1413 begon ruim op tijd en mede doordat de Embraer 190 lang niet vol zat, vertrokken we netjes op schema vanuit een regenachtig Amsterdam.

De vlucht zelf was goed. Prima crew, lekkere sandwich en een beetje turbulentie. Tien minuten voor schema, om 09.20, landde het toestel op de luchthaven van Lyon. Daar volgt, zoals eerder hier geschreven, een paspoortcontrole, waarna je ook weer door security moet voor een aansluitende vlucht. Er stond praktisch niemand bij de paspoortcheck en ook bij de security was het niet druk, waardoor beide samen ongeveer een kwartiertje in beslag namen. Ik kwam dus ruim op tijd aan bij gate Q06 voor de vlucht naar Parijs, met de 787 in BC. Althans, dat was de bedoeling. Ware het niet dat Air France een toestelwijziging had doorgevoerd en de vlucht met een A320 werd uitgevoerd. Stoel 5A was dus ineens geen mooie full-flat zetel meer, maar een standaard Economy-stoel. Wat een teleurstelling! Vlucht AF7641 stelde, met zijn duur van 50 minuten en in een A320, niet veel voor en landde iets voor schema in Parijs.

Over een uurtje of vier het vervolg van deze trip. Dan het echt spannende gedeelte. 55 minuten overstap lijkt geen enkel probleem te zijn, maar als het net wat drukker is bij security, gaat het in 25 minuten echt niet lukken. Nu maar eens kijken hoe ik mijn zuur betaalde €15,- voor mijn niet gekregen Seat Plus kan terugkrijgen ;-)

Yoran Wijkstra, Didier13, Lionell en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Als je bij de KLM hebt geboekt, kun je de € 15 terug vragen via de website. Klik op Klantenservice en dan op teruggave.

20. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Welke stappen moet je nu ondernemen als je je aansluiting mist? Door bijvoorbeeld een te korte overstaptijd in bijvoorbeeld LYS zoals eerder genoemd in dit topic? Heb ik nog nooit meegemaakt n.l. :)

Deel Deze Pagina