FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dan ga je naar de balie van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

2. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
  3. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Het vervolg van de ‘Lyon-Run’, de terugreis. En om maar gelijk met de deur in huis te vallen: de overstap van 25 minuten is prima te doen.

Na een uurtje of vier gewerkt te hebben op Charles de Gaulle, begon het boarden bij gate F49 van vlucht AF7646 zoals gepland om 16.15. In de tussentijd checkte ik of vlucht KL1415, de inkomende vlucht van Amsterdam naar Lyon, ook op schema lag. Die vlucht vertrok iets te laat uit Amsterdam, maar zou op schema aankomen. De A320 van Air France vertrok om 16.45 vanuit Parijs, om vijftig minuten later, een kwartiertje voor schema, aan te komen in Lyon. Tijdens het taxiën naar de gate zag ik achter ons het KLM-toestel landen.

Nadat ik het vliegtuig verlaten had, maakte ik mij op voor een rondje paspoort- en bagagecontrole. Tot mijn verbazing kon ik echter zo doorlopen naar gate P11, vanwaar KL1416 naar Amsterdam zou vertrekken. Vlak voor de gate werd nog even snel mijn paspoort gecheckt. Al met al duurde het 3 minuten om van het ene bij het andere toestel te komen. Het boarden van de vlucht was nog niet eens begonnen. De 737 van KLM vertrok iets later dan gepland vanuit Lyon en landde netjes op tijd op de Polderbaan. Om 20.24 zat ik weer in de trein naar huis.

Samenvattend: het is een prima run en een makkelijke, goedkope manier om vier segmenten bij te schrijven. Ik vond het jammer de Dreamliner gemist te hebben, dat had deze trip toch wel aanzienlijk leuker gemaakt. De vlucht van Parijs naar Lyon schijnt wel regelmatig vertraagd te zijn, in dat geval wordt de aansluiting natuurlijk wel krap. Maar als alles op schema vliegt, haal je de aansluiting makkelijk en hoef je niet te rekenen op een overnachting en bijkomende vergoeding. Komende zaterdag dezelfde trip nog eens proberen; mochten het verloop van die run anders zijn, hou ik jullie daar vanzelfsprekend van op de hoogte!

Yoran Wijkstra, MollyMoon, Didier13 en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Dankjewel! Fijn dat het zo goed ging. Persoonlijk hoop ik daar niet op. hihi. Op naar volgende week!

5. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Leuk! Komende zaterdag ga ik ook. Iemand die me de lounge op CDG mee kan nemen?

6. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Net nog een keer geboekt : 14 oktober AMS-LYS-CDG-MRS-AMS 132 euries incl transactiekosten.... Verslavend dit.. :)
    Heb 23 september staan en 14 oktober en 19 december AMS-WDH

pieter-sa, Lionell, flykoen en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Dan zie ik je de 14e!

Wilcoleone vindt dit leuk.
  8. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Is/was het überhaupt mogelijk om op CDG naar de nieuwe lounge te gaan in terminal 2G vanaf 2F (waar je volgens mij aankomt vanaf LYS)? Daar bereiden ze toch verse warme en koude gerechten en vanaf afgelopen mei zou daar volgens mij ook een bakker aanwezig zijn. Lijkt me wel leuk om daar eens even te gaan kijken nl. Alleen geen idee of je eenvoudig (liefst zonder security/paspoort check) van 2F naar 2G kunt.

Laatst bewerkt: 10 sep 2017
  9. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Er is een Busverbinding (duurt ongeveer 10min.) en geen security of pp controlle tussen 2G en 2F. De bakker kwam laatste keer zelfs proefjes vorbij brengen aan tafel. Leeeekker!!!

beuse242 en Wilcoleone vinden dit leuk.
  10. Chiel

Chiel Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Aantal weken geleden ook geboekt voor 14 oktober, AMS-LYS-CDG-TLS-AMS.
    Wie weet tot dan!

11. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Waar hebben jullie geboekt? Ik wil de LYS run boeken via MRS of NCE maar de KLM website lukt natuurlijk niet.
    Eigenlijk heb ik zin om van de week old school een Air France ticketkantoor binnen te lopen en ze dit laten boeken. Hopelijk schelden ze dan de issuance fee kwijt...

12. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Alles bij Air France geboekt.

13. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    AF site meldt dat er niet genoeg tijd is tussen de vlucht vanuit AMS naar LYS en LYS-CDG. :(

14. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Via Google flights kan ook.

15. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Als het goed is, geeft hij die melding niet als je via Google Flights doorklikt naar AF. Ik heb alle vluchten in ieder geval op die manier geboekt (geen ITA aan te pas gekomen). Net even een dummie gedaan (terug via MRS) voor 14-10 en is te boeken voor €130 :) Succes!

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Als de AF site vermeldt dat er geen tijd genoeg is, krijg je problemen als je de aansluiting mist.

17. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil segmentjes pakken door bijvoorbeeld AMS-BRU om 12:00 en een terugreis BRU-AMS op dezelfde dag om ongeveer 18:00 uur te doen. De tweede boek ik dan als een "return flight". Als ik de terugreis nu mis door een vertraging van de heenreis, geldt dit dan als "aansluiting missen" en wordt je over geboekt (en in een hotel indien nodig), of is dan het verhaal dat ik niet zo'n korte terugreis had moeten boeken en dat dat dus niet geldt als een aansluiting missen? Kortom: wordt op die manier de terugreis missen gezien als een "niet komen opdagen"?

18. Gajanp

Gajanp Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Mits alles op 1 ticket is geboekt, ligt de verantwoordelijkheid bij de luchtvaartmaatschappij.

Het lukte mij ook niet via de site te boeken, dus heb gebeld met de helpdesk die het ticket wel kon boeken (reguliere boekingskosten van EUR 10 van toepassing ipv EUR 25).
    FYI, de MCT voor Lyon is 45 min en met deze aansluiting zit er 55 min tussen :)

Ik vlieg op 28/10 AMS-LYS-CDG-AMS en kan op AMS (en LYS - indien tijdstechnisch mogelijk) nog iemand in de lounge meenemen.

19. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Het lukt mij overigens niet om AMS-LYS-CDG-MRS-AMS (14 okt) te boeken via Google Flights. Ik eindig op de homepage van Air France..

Meer mensen hier last van?

20. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Kan je niet helpen, maar zo'n filmpje is wel cool! :) Hoe maak je dat?

JustinCase vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina