FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Kan ik weer genieten van een review? Succes bij de overstap (of niet :) ). Kunnen jullie ook naar de mooie lounge die met de bakker?

2. NamataEkim

NamataEkim Blue Tier

Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Ik
    Econony van KLM is duidelijk beter dan can AF. Aansluitingen allemaal op tijd gehaald. Mocht helaas geen lounge toegang kopen bij CDG omdat het te vol was. Dus nog even doorsparen voor Gold.. lounge bij Lyon is aan de karige kant. Oh en ik raad mensen af om met een (737-200) het was een A320-200 en ik zat scheef te kijken, te vliegen. Het was bijzonder... ;)

As for the meet&greet, laatste vlucht zatten we toevallig naast elkaar met z'n drietjes. Super gezellig! Een supply-chain meester, een spaans sprekende architect en een 'luidruchtige' it-manager naast elkaar. Succes gegarandeerd.

Laatst bewerkt: 16 sep 2017
    JeroenZeg, Yoran Wijkstra, Daeni en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Gister dus voor de tweede keer de Lyon-run gevlogen. In grote lijnen was de trip vergelijkbaar met die van vorige week: alle vluchten gingen netjes op tijd en waren comfortabel. Een paar kleine toevoegingen:

Vlucht AF7641 van Lyon naar Parijs werd dit maal wel, zoals gepland, uitgevoerd met een 787 Dreamliner. Erg leuk om mee dit toestel en BC op deze manier te ervaren. Er is een 1-2-1 configuratie, waarbij de raamstoelen wat meer privacy en ruimte bieden dan de middenstoelen. De BC-stoeltjes op deze vlucht zijn snel weg, dus vroeg inchecken is wel een must.

Voor de mensen, zoals ik, die (nog) geen loungetoegang hebben: op Charles de Gaulle zijn bij terminal 2F een soort werkhoekjes ingericht die ‘Espace Business’ heten. Hier kan je in een relatief rustige omgeving achter een bureautje zitten met stroompunten en behoorlijk wat privacy. Het wachtwoord voor het snelle WiFi netwerk van Espace Business is ADP2065 en werkt beduidend beter dan het reguliere WiFi van de luchthaven.

Op de laatste vlucht, van Lyon naar Amsterdam, speelde het toeval inderdaad een mooie rol. Hoe is het mogelijk dat drie passagiers, die alle drie op segment-run zijn, elkaar niet kennen en los van elkaar geboekt hebben, precies 3 stoeltjes naast elkaar in het vliegtuig hebben! Het overkwam mij, @Nvgfocus en @NamataEkim. ;-) Erg leuk en gezellig om andere Insideflyer’s te ontmoeten en om vliegervaringen en reisverhalen met elkaar te delen. De crew van deze vlucht vond het allemaal prachtig wat we aan het doen waren en deden goed hun best om de laatste vlucht van de dag extra leuk te maken.

Komende zaterdag nog één keer deze route vliegen en dan zit het er alweer op voor mij. Ben benieuwd hoe alle andere runners de trip gaan ervaren en of het ergens toch een keer mis gaat met de aansluiting. Ik vraag me af of, wanneer Parijs - Lyon behoorlijk vertraagd is, ze je überhaupt wel naar Lyon laten vliegen en niet direct overboeken op een vlucht Parijs - Amsterdam. De tijd zal het leren :)

Ready2Board, lloydje33, Daeni en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand nog een andere goedkope run binnen Europa die 4 segmenten geeft?

5. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ik "doe" 7 Oktober ook AMS-LYS-CDG-MRS-AMS. Ik ben gold (bijna platinum) en kan mensen meenemen in de lounges van AMS, LYS (stelt geen ruk voor) en CDG. MRS heeft geen lounge. Hoor het wel.

6. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Ik 14 oktober, ams-lys-cdg-lys-ams , en kan 2 gasten meenemen.

JRRM vindt dit leuk.
  7. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Mooi, dan kan ik 7 okt met ribruijn en 14 okt met flykoen afspreken!

Oh ja nachtrust is mij erg dierbaar dus op Schiphol in de ochtend afspreken gaat niet lukken ;-)

8. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ook geboekt voor 14 okt samen met 2 vrienden. Terug via MRS. Als iemand ons mee kan nemen in de lounge(s) hoor ik het graag!

9. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare segment run vanuit Berlijn ipv Amsterdam? Ik ga net 4 vluchten te kort komen voor Gold en zou graag binnen 1 weekend die 4 vluchten halen (liefst in 1 dag maar afhankelijk van prijzen).

10. JRRM

JRRM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Laatst bewerkt: 19 sep 2017
    Freek vindt dit leuk.
  11. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Dagje londen lhr via cdg heen en terug. Op 14 okt voor € 156 en 4 vluchten.

Dan zien we je op CDG, want drie andere leden van insideflyer zijn er dan ook.

12. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
  13. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
  14. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
  15. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Sinterklaas wordt helaas niet gevierd rond Sinterklaas maar samengesmolten met Kerst..

Ik ga in ieder geval de Munchen rit boeken, dagje en 130 voor Gold voor een jaar. Ontzettend bedankt iedereen!

16. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist werd ik dus gewoon niet toegelaten in de AF lounge in terminal 2G want ik vloog immers van 2F en daar was mijn lounge. Op mijn aangeven dat ik graag de lounge in G wilde proberen aangezien die relatief nieuw was en er een bakker zou zijn kreeg ik een resoluut "No sorry sir" en de lounge in F zou beter zijn want die heeft 2 verdiepingen. Overigens was het behoorlijk rustig in de lounge 2G dus dat zou het probleem ook niet mogen zijn.

17. NamataEkim

NamataEkim Blue Tier

Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben dit weekend weer aan de beurt. Kijken of de Dreamliner BC beschikbaar is :). Collega van mij en ik doen weer de ams-lys-cgd-lys-ams route. Mochten andere bezoekers ook gaan, wij houden ons aanbevolen voor lounge toegang.

beuse242 vindt dit leuk.
  18. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    ik kan een man in AMS en LYS meenemen (ik blijf in Parijs langer)

19. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik ga komend weekend ook samen met mijn zoon. Ik kan jullie helaas niet meenemen naar de lounge maar wellicht treffen we elkaar aan boord! Veel plezier iig!

FlyingFonz vindt dit leuk.
  20. Peterr82

Peterr82 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Jeroen,

Ik ga binnenkort ook AMS-LYS-CDG-LYS-AMS run doen, maar als je inchecked krijg je dan de vraag of je BC wil boeken?
    Ik check eigenlijk altijd in met de mobiele app en krijg die vraag nooit.
    Afgelopen weekend AMS-NTE-CDG-AMS gedaan, maar daar waren bij incheck (Zodra het kon gelijk gedaan) al bijna alle stoelen weg (ook ECO).
    Kunnen onze franse vliegvrienden al wel vantevoren ene stoel reservere?

Gr Peter
    (Beginnende frequentflyer)

Laatst bewerkt: 27 sep 2017

Deel Deze Pagina