FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Wat je wellicht kunt proberen is in te checken via de Air France website of app. Misschien dat het werkt. Groet, Jeroen

2. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    @Peterr82

Ik kon telkens stoelen voor de KLM segmenten via AF.nl selecteren. Voor de AF segmenten, waaronder het stuk LYS - CDG in de Dreamliner, pas bij check-in. De BC wordt op deze vlucht niet verkocht als BC, maar als Seat Plus. Het systeem werkt net als bij KLM met bijvoorbeeld PE (oranje) of stoelen met extra beenruimte (geel). De Seat Plus stoelen zijn rood en kan je, indien beschikbaar, selecteren. Kies voor BC een Seat Plus stoel op rij 1 t/m 8. Na selecteren wordt je doorgestuurd naar de betaalpagina en daarna is het stoeltje van jou :) Succes en veel plezier!

beuse242 vindt dit leuk.
  3. Peterr82

Peterr82 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt Jeroen.

Ik heb dan een run van AMS-LYS-CDG-LYS-AMS.
    Ik heb deze via de telefoon bij KLM geboekt en mijn overstap tijd van LYS-AMS is maar 25 min. De gate sluit toch al 15 minuten voordat de vlucht vertrekt?
    Volgens de KLM medewerker aan de telefoon is 25 genoeg.
    Mijn ervaring afgelopen weekend met een binnenlandse vlucht van AF begin ik sterkt te twijfelen.
    Het is de laatste vlucht van LYS naar AMS die dag.
    Jullie nog advies of ideëën?

4. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Mijn advies is om even terug te lezen in dit topic ;-)

Straks een verslagje van afgelopen zaterdag, waarbij niet alles liep zoals verwacht!

lloydje33, beuse242 en flykoen vinden dit leuk.
  5. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Als je incheckt in de app, kan je je stoel wijzigen. Dan kan je meteen zien of er BC stoelen vrij zijn. Als die er zijn, kan je er op klikken en dan zie je de prijs voor de stoel. Succes met je run!

6. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Wat bij mij vaak gebeurd is bij een korte overstap is dat (als er plek is) je net voor landing naar een rij voorin wordt gehaald zodat je het eerst uit het vliegtuig bent.

Meerdere die dit hebben gehad?

7. JeroenZeg

JeroenZeg Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Afgelopen zaterdag voor de derde keer de Lyon-trip gevlogen. Het verloop van de dag liep dit maal iets anders dan vooraf gepland. Vlucht KL1413 vertrok met vertraging vanuit Amsterdam vanwege een kapotte stoel, waardoor een onderhoudsteam aan boord moest. Eenmaal aangekomen in Lyon stond er, met het oog op de korte overstap, een medewerker van Air France te wachten op passagiers voor vlucht AF7641. Onder haar begeleiding werd snel een paspoortcontrole gedaan, waarna we binnendoor, zonder securitycheck, naar Gate Q06 gebracht werden. Daar kon ik gelijk aan boord van de Dreamliner en plaatsnemen in stoel 4A. Het toestel landde netjes op tijd, iets voor het middaguur, in Parijs.

Op Charles de Gaulle begon ruim anderhalf uur later mijn telefoon te trillen. Een push-notificatie, sms-bericht en email van KLM dat vlucht KL1416 van Lyon naar Amsterdam geannuleerd was wegens operationele redenen. Nvgfocus had hetzelfde bericht gekregen en samen hebben we ons gemeld bij de servicebalie van Air France om te zoeken naar alternatieve vlucht. KLM had mij in de tussentijd omgeboekt op de route Parijs – Lyon – Frankfurt – Amsterdam, waarvan de laatste twee vluchten uitgevoerd zouden worden door Lufthansa en ik 2,5 uur na oorspronkelijk schema op Schiphol zou aankomen. De overstaptijden tussen de drie vluchten waren echter dermate kort, dat dat wel eens problemen zou kunnen opleveren in Lyon dan wel Frankfurt. De Air France medewerker had ons zojuist verteld dat zij geen hotels in Lyon kunnen faciliteren (tenminste, je moet hier zelf boeken, betalen en vervolgens declareren), dus dat zag ik niet zitten.

Inmiddels waren er meerdere medewerkers met ons bezig, waarna we uiteindelijk op vlucht AF7652, van Parijs naar Lyon op zondagochtend om 10.20, en vlucht KL1418, zondagmiddag om 14.05 van Lyon naar Amsterdam, werden omgeboekt. We kregen rond 14.30 onze vouchers voor hotel (inclusief diner en ontbijt), €15 lunchvoucher en nieuwe boardingpass overhandigd. Na op de luchthaven geluncht te hebben van de voucher, zijn we met de shuttle richting hotel gegaan.

De volgende ochtend, na het ontbijt, weer richting de luchthaven vertrokken voor de vlucht richting Lyon. Daar kwamen we een half uurtje na schema aan, om het bericht te krijgen dat vlucht KL1418 naar Amsterdam met anderhalf uur vertraagd was. Na onze situatie uitgelegd te hebben aan de dame bij de Air France lounge, werden we kosteloos welkom geheten voor een drankje en een snackje. De lounge stelt bijzonder weinig voor, maar het was toch beter wachten dan bij de gate. Uiteindelijk landde we rond 17.00 op Schiphol, zo’n 21 uur later dan gepland.

Maandagochtend gelijk via de KLM website mijn verzoek om EG261 compensatie ingediend. Vanochtend werd ik door een vriendelijke medewerker van KLM gebeld met de mededeling dat vlucht KL1416 inderdaad om operationele/technische redenen geannuleerd was en ik daarom recht op compensatie had. Inmiddels heb ik de EMD van €350,- ontvangen en daarnaast nog 3000 FB-puntjes toegezegd gekregen.

Voor mij zit het runnen er voor dit jaar op, komende week een korte trip naar Guatemala met AeroMexico, waarmee ik mijn 30 segmenten compleet heb. In drie keer Lyon geen problemen gehad met de korte overstappen. Zo te zien gaan er de komende weken nog meer dan voldoende InsideFlyer’s de proef op de som nemen. Ben benieuwd! Veel plezier gewenst aan iedereen in ieder geval :)

8. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dikke prima dacht ik zo :)

9. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Oh wat heeeeeerlijk! Ik hoop dat mij dat ook gaat gebeuren de 14e! Ik heb btw nog 1 lounge gast plek over :)

ErikBenjamin vindt dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ik meld me aan! :)

11. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    FlyingDutchboy, wat doe je met je 2 andere vrienden die met je meevliegen? o_O

12. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Daar werk ik nog aan. ;)

13. NamataEkim

NamataEkim Blue Tier

Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Nou, stoel 4K in de dreamliner is binnen! :) 9 euro in de AF app.
    @JeroenZeg wat een avontuur. Best vet!

@andere vliegers die morgen de run doen met mij, afspreken in cdg voor een wijnte met ham? :)

beuse242 vindt dit leuk.
  14. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    voor mij 2K was automatisch assigned, maar ik heb het voor 7K gewijzigd. Zie jij daar

15. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Wij 5A en 6A gereserveerd in de dreamliner, ook via de Air France app a 9 euro. Zag trouwens dat er nog voldoende beschikbaarheid was zonet in BC op dit stukje. Tot morgen!

16. NamataEkim

NamataEkim Blue Tier

Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren met mijn collega de ams-lys-cdg-lys-ams run gedaan. Het was een ervaring.

Het eerste stuk van de run verliep soepel. Eenmaal in lyon konden we de dreamliner boarden. De BC van de dreamliner is werkelijk geweldig. Wat mij opviel is dat de AF cabin crew vele malen vriendelijker was dan anders maar misschien was dat toeval.

Eenmal in CDG aangekomen hebben wij een uber gepakt en zijn wij parijs ingereden. Onze uber uit Congo sprak geen talen behalve frans, was niet vriendelijk en schelde de hele tijd. Zijn hygiene liet ook te wensen over... maar goed, eenmal bij de Eifel toren beland zijn we om de hoe bij cafe gustav wezen eten. Erg lekker en goeie wijn! Toen de bus direct terug gepakt naar CDG en daar nog een wijntje gedaan. CDG naar LYS ging prima. Nog even wat charcuterie voor thuis meegenomen bij LYS duty free en ingestapt naar het laatste stuk van onze run.

We zaten helemaal achterin, en het was een lange dag, ik vroeg aan de cabin crew wat de upgrade mogelijkheden waren naar BC, ze gaven aan dat er geen maaltijden aan boord waren, ik gaf aan dat het niet uit maakte. Eenmal in de lucht kwam de aardige KLM dame en na overleg met de gezagvoerder zeiden ze het is zaterdag avond, ga er maar zitten, daarmee een gratis upgrade!! We kregen echte glazen, en als eerste eten. De hele vlucht hadden we een fantastisch gesprek met de cabin crew (dame en heer waren ook een stel) en werden wij volledig verwend! Wat een akkelig fijne vlucht was dat!

Volgende week naar Sicilie voor drie weekjes en 28-10 doe ik deze run in reverse. Dus ams-cdg-lys-cdg-ams!

17. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
  18. NamataEkim

NamataEkim Blue Tier

Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben zeer geïnteresseerd maar heb geen idee hoe ik deze run zou moeten boeken. Ik zit ook met het feit dat ik een paar dagen later zou willen vliegen dan deze run aangeeft. Kan iemand helpen?

19. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    gewoon invoeren in Ita Matrix en dan gebruik maken van de Powertools. Staat allemaal beschreven op Flyertalk.

Maar toch wel een teken dat dit forum dood aan het bloeden is. Als deze deal al niet meer gedeeld wordt..

20. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Gents, waar zitten jullie op het vliegveld van CDG?

Vliegtuig is geland uit LYS!

Deel Deze Pagina