Flying Blue Miles van Marktplaats...

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door NJlo, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NJlo

    NJlo Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Iemand biedt ruim 100,000 FB miles aan op Marktplaats. Heeft iemand hier ervaring met op die manier aan miles komen? Betrouwbaar of ver van wegblijven?
     
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Puntenhandel zou ik van wegblijven. Je hebt geen garantie. Als hij niet levert kan je nergens op terugvallen. Daarnaast mag je punten niet verkopen dus als KLM weet om welk account het gaat zijn de mijlen ook meteen weg.
     
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Zag trouwens dat hij een screenshot van zijn exacte mijlen heeft gepost. Is dus voor KLM heel makkelijk te achterhalen om wie het gaat.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou er ook echt helemaal van wegblijven.

    Maar wat ik lees is dat hij een award ticket voor de koper wil boeken (dat betekent ook dat je de benodigde persoonlijke info aan een onbekende doorspeelt). Een award ticket boeken voor een ander daar is in principe niets mis mee. Dat doen we allemaal toch wel eens voor een partner of familielid? Echter vraagt hij er grof geld voor. Handelt hij erin. Daar zou Flying Blue dan weer wel een stokje voor kunnen / moeten steken.
     
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Punten overboeken naar iemand anders is kostbaar (precies om dit soort redenen ook denk ik) tenzij je het middels je FB AMEX kaart doet. Het eerste bod is eigenlijk meteen dusdanig dat het eigenlijk al niet meer de moeite loont.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2017
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Laat ie er lekker van op vakantie gaan deze zomer...
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Yep, daar kwam ik van de week ook achter, wilde miles aan mijn dochter overmaken...€3 per 250 miles. Ik heb het niet gedaan, in plaatst daarvan heb ik voor haar een award ticket geboekt.
     
    Sandor vindt dit leuk.
  8. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Is zonder twijfel bedrog. Overigens kan je ook heel eenvoudig de website editen om eender welk aantal miles aan te geven, dus ik zou in screenshots niet zoveel waarde zien.
     
  9. Rutger1986

    Rutger1986 Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Graag reageer ik hier even op. Ik ben degene die de miles aanbiedt op marktplaats. Caliform noemt het bedrog; FlyingFonz zou er van wegblijven.

    Punten doorverkopen is vrijwel onmogelijk. Flipmymiles.com kan het blijkbaar wel, maar of het legaal is is vraag 2. Een ticket voor iemand anders boeken mag gewoon, wie dat ook is. Heb 2 maanden geleden voor iemand een ticket geboekt naar Johannesburg; deze dame bespaarde ruim 400 euro op haar ticket. Heb met haar afgesproken bij een weg restaurant, ik boeken en zij geld overmaken. Ik maak er iemand blij mee en verdien er ook nog iets aan. Zelf gebruiken is niet lonend, Emirates accepteert vanzelfsprekend geen Flying Blue Miles.

    Flyingfonz: je zegt dat ik er grof geld voor vraag. Als ik voor jou een BC ticket boek en je betaald in totaal slechts 1800 euro voor een retour incl. taxen ipv de gebruikelijke 2500-2600 euro, is het dan nog steeds grof geld verdienen?

    Graag even iets meer onderzoek doen voor ik als een bedrieger wordt afgeschilderd!

    Laten we eerlijk wezen, iedereen op dit forum is er op uit om op een herbalife achtige manier mensen een AMEX kaart aan te smeren en zo zelf 10.000 miles op te strijken. Dat is pas achterbaks! Bovendien kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de reageerders op deze post degenen zijn die bij ieder wissewasje bij KLM klagen en denken recht te hebben op 10.000 miles voor dat halve uurtje vertraging. Of in de lounge een halve fles whisky wegtikken omdat ze het zelf te duur vinden. Mede dankzij dat soort golddiggers worden FF programma's verknald en verwatert de waarde van je miles. De echte Frequent Flyers zoals ikzelf hebben daar last van. Het wordt overigens ook hoog tijd dat Flying Blue Gold Members uit de lounge worden geweigerd, wedden dat 99% van de mensen op de forums van deze website er dan niet meer in kunnen (en natuurlijk weer gaan klagen bij KLM)...
     
    WHM en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    @Rutger1986 Om je reactie pretentieus te noemen is een understatement. Had u even de voorwaarden van flyingblue gelezen, dan was vanzelfsprekened duidelijke geweest dat een dusdanige aanbieding op marktplaats niet mag. Zie:

    1.4.7 De verkoop, aankoop, handel, doorverkoop, ruil of uitwisseling van Level en/of Award Miles of Awards tegen enige vorm van vergoeding is verboden. Overtreders, met inbegrip van passagiers die gebruikmaken van een dergelijke Award, kunnen aansprakelijk worden gesteld voor schade en proceskosten. Level Miles, Award Miles en Awards hebben geen geldwaarde en kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld.

    Dat u het daarna zelf goed probeert te praten en daarnaast afgeeft op de gemeenschap van dit forum zegt meer over u dan iemand anders. Een dergelijke reactie is voor mij al meer dan genoeg rede geen zaken met u te doen.
     
    Robert.J, jongesander, Krabnov en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Poeh, er zit wel erg veel frustratie in jouw reactie evenals veel aannamens jegens de bezoekers van dit forum. Maar goed, eerlijk is eerlijk ik heb ook mijn vooroordelen geuit over jouw gewenste verdienmodel. Ik kan me voorstellen dat je dat raakt en dat je iets recht wilde zetten. Daarom zal ik proberen antwoord te geven op je vraag.

    Ja het blijft grof geld verdienen Rutger, want jij verdient er in jouw voorbeeld 1800 euro mee. Als ik een BC ticket wil koop ik die zelf. Het liefst met een promo natuurlijk. Maar als ik het zelf bij KLM koop spaar ik veel miles met kwalificerende vluchten die ik anders niet zou krijgen.

    Je mag doen wat je wil met jouw gespaarde miles. Het is niet per definitie illegaal wat je doet. Maar ik zou er inderdaad ver weg van blijven omdat het voordeel van mij niet zo groot is als het lijkt omdat ik toch nog een groot bedrag dien te betalen en niet mijn gewenste miles krijg. Ten tweede, en voor mij belangrijker, zou ik het niet doen omdat ik de advertentie op marktplaats zoals jij die daar hebt neergezet niet vertrouw. Nu geef je extra uitleg dat je elkaar eerst ontmoet en dan als het ware gelijk oversteekt in de transactie maar dat heb ik niet gezien op de advertentie.

    Wat ik vind over het verdienen van geld met jouw gespaarde miles is niet zo relevant. En
    wat jij verder over gold status houders vindt is ook compleet irrelevant in deze discussie.
     
    Daeni, Krabnov, DirkOnTour en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Wat je hier allemaal beschrijft, daar mag je best je vraagtekens bij hebben, maar valt allemaal onder 'binnen de lijntjes kleuren'. Jij balanceert, in het gunstigste geval, op de rand van het toegestane.

    Een iets bescheidenere houding lijkt me dus wel gepast.
     
    jongesander, Krabnov, DirkOnTour en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Er staat handel tegen enige vorm van vergoeding. IMO is dit handel, Je biedt punten aan tegen vergoeding, en hoe deze punten dan ook beschikbaar worden gesteld ( middels overschrijving of aankoop van ticket op naam van betaler) lijkt me niet relevant. Als KLM zou handhaven zou je je FB-account kwijt zijn.
    En moet je dan eens zien wie er bij KLM gaat klagen ;)
     
    Carel1, Krabnov, DirkOnTour en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Het is handel, punt uit. Maar @Rutger1986 heeft al eerder zijn ware gezicht (klik) laten zien: halen, maar niks brengen. Als er iemand enkel en alleen uit is op eigen gewin, is hij het. En dan nog het lef hebben om anderen de maat te nemen over het gebruiken van elitevoordelen... niet te geloven.

    Feit: miles handelen is tegen de regels, en wat krom is, kun je niet recht lullen.

    Mijn mening: ik ben Rutger liever kwijt dan rijk op dit forum.

    Tip: koop geen miles via Marktplaats. En zeker niet van Rutger1986.
     
    Carel1, Goldfly, jongesander en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Rutger1986

    Rutger1986 Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3

    Krabnov, stuur lekker een klacht naar de Admin om me te laten verwijderen. Je deed in 2015 net alsof ik de grootste crimineel was, maar ik stelde gewoon een vraag. Als de admin gewoon even mijn berichten terugleest heb ik niks verkeerd gedaan. En nu ben je me gelijk liever kwijt dan rijk, lekker vriendelijk! Gelukkig heb ik je inmiddels niet meer nodig want ben in 2016 Platinum geworden en ga dat dit jaar ook weer halen.

    Goldfly: dien ook lekker een klacht in bij KLM. Inmiddels al een jaar Platinum. Denk dat KLM weinig zal doen met je klacht. Ze kunnen ook zien aan welke BlueBiz account mijn FB account zit gekoppeld. Uitgaande van hetgeen waar Frequent Flyers daadwerkelijk voor beloond moeten worden (inkomsten voor de maatschappij) zullen ze niet zo moeilijk doen. En voor de toko waar ik voor werk zit iedere dag wel 30 man in een KLM vliegtuig, dus laat KLM me lekker ff bellen...
     
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    @Rutger1986 Ik hoop dat je veel plezier hebt van Platinum status.
    Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben hoor ik het graag. Ook als die hulp het goed lezen en begrijpen van andermans berichten is. Ik ben er van overtuigd dat alle andere mensen hier op het forum klaar zullen staan om jou als Platinum-lid met alle overtuiging te helpen. Tevens wil ik je namens heel Nederland hartelijk bedanken voor het overeindhouden van de onze nationale carrier. Dat zou zonder jou absoluut niet gelukt zijn. Dank dank dank.
    En je bent tevens van harte welkom op de eerstvolgende borrel die georganiseerd wordt. Je zal onze eregast zijn, en maak je over de rekening maar geen zorgen, die nemen wij op ons. Wel even je platinum pasje meenemen he :)
     
    Krabnov, DirkOnTour, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Rutger1986

    Je mag zeggen wat je wilt. Maar gelieve de volgende leugens niet te verspreiden over dat iedereen op het forum:
    • AMEX referrals aansmeert
    • Dat iedereen de hele tijd bij KLM klaagt in de hoop op punten te krijgen
    • Dat iedereen een halve fles whisky in de lounge wegdrinkt omdat ze hetzelf te duur vinden (ironisch van iemand die geld probeert te verdienen op miles

    Daarnaast is je laatste zin m.b.t. Gold members ook belachelijk. Voor veel zakelijke reizigers is Gold Status vrij standaard, niet iedere zakenreiziger gaat zoals jouw overal een segment eraan vastplakken om maar status te behalen. Sommige mensen reizen gewoon 20x per jaar weg, maar dat is dan niet altijd genoeg voor Plat, maar mogen ze dan geen voordelen hebben? Jij doet precies hetzelfde als waar je iedereen hiervan beticht en vervolgens geef je aan dat als mensen dat niet genoeg doen, ze maar geen frequent flyer voordelen mogen hebben.

    Daarnaast denk ik dat de toko waarvoor jij werkt niet opeens geen zaken zal doen met KLM omdat jij je niet aan de regels houd :)


    @Lionell is het misschien een idee om deze hele topic af te kappen?
     
    Fripsmaster, Krabnov, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit topic gaat inderdaad op slot. We willen een gezellige sfeer hier op het forum en als we met modder naar elkaar beginnen te gooien...
     
    Krabnov, lloydje33, Daan3 en 5 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina