FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hey, ik ben ook wel benieuwd. Kan nergens een post van je vinden hierover..
     
  2. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Er komt wel iets bij voor positionering he;).
    Ik zit wel te denken die te gaan boeken, twijfel nog ff.
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ticket zelf is 1400 euro en positioneren heb ik gevonden vanaf 76 euro met een LCC. Mocht je toch die kant op willen zou ik het doen, met name de lounge RUH is al veel beter dan de Crownlounge.
     
  4. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben idd opzoek voor die richting Azië.
    Ik ga zoeken naar die positionering ticket, die gaat meestal wel naar een andere airport daar he
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De 76 euro is in mei bijvoorbeeld naar de goede luchthaven vanaf Amsterdam beschikbaar.
     
  6. Rutger1986

    Rutger1986 Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Arjan, heb ik allemaal gelezen. Probeer al het maximale uit mijn vluchten te halen door vaak een tussenstop in Parijs te maken als ik vanuit een Europese stad terug naar huis vlieg. Verblijf in hotels die ik boek via pointshound, kaligo of rocketmiles. Het gaat me nu echt alleen om die 3 segmenten. En ik was te laat om die AMEX Gold card aan te vragen voor de 4 segmenten die je daarbij krijgt. Ik denk dat ik die hamburg deal ga boeken, dat is de snelste manier.
     
  7. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    @Rutger1986 Als ik heel eerlijk ben, vermoed ik dat @Arjan69 je erop wil wijzen dat je met je vragen een hoop mensen aan het werk zet. Inclusief mij. Nou is dat niet erg, we zijn op dit forum om elkaar te helpen, maar wel drie goedbedoelde tips:
    * Vragen waar je zelf een antwoord op kan vinden, ook zelf proberen te beantwoorden. Kom je er niet uit? Vraag dan op het forum dan niet naar het antwoord op je vraag, maar naar tips om je antwoord zelf te vinden. Dat scheelt tijd en moeite en daar leer je zelf van.
    * Als je dan een vraag om hulp post, "like" de antwoorden dan of bedank de mensen. Wel zo netjes en voor hen is het leuk om erkenning te krijgen voor de tijd die ze aan jou besteden.
    * Bewaak de balans. Op dit forum kun je veel "halen" en dat doe je zo te zien ook, maar het siert je als je ook wat komt "brengen".
     
    FlyRicky, Innersoul, Arjan69 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Hulde aan @Krabnov voor het benoemen van het onderbuik gevoel van vele bekende gezichten hier op de berichten van laatste tijd!
     
  9. Rutger1986

    Rutger1986 Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Volgens mij had ik al een antwoord op mijn vraag hoor, dus ik snap niet zo goed waarom je nu zo op je teentjes getrapt bent?
     
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.309
    Trofeepunten:
    558
    Heb je nu uiteindelijk wel die Hamburg trip geboekt? Pas je wel op met de MiNi Fare van AF?
     
  11. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Voor een reis in februari wil ik een aantal vluchten boeken binnen Indonesië met GA. De laagste boekingsklassen leveren helaas geen miles op in het Flying Blue programma. Tellen deze tariefklassen dan wel mee als een gekwalificeerde vlucht? Kan ik er zeker van zijn dat alle vluchten met GA (oftewel zolang het geen award-tickets zijn) meetellen als gekwalificeerde vluchten?
     
  12. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Helaas als er geen miles voor een vlucht verkregen worden dan wordt deze ook niet gezien als gekwalificeerde vlucht.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Leuk dat je naar Indonesie gaat @SkyFlyer, het is een geweldige bestemming. Waar heb je zelf al gekeken om deze vraag te beantwoorden? Als ik de zoekterm kwalificerende vlucht op www.flyingblue.nl invul wordt ik verwezen naar https://www.flyingblue.com/about-flyingblue/all-about-levels-and-benefits.html. Hier staat dat je miles moet verdienen met een vlucht om het een kwalificerende te zijn. Tevens kun je op https://www.flyingblue.com/earn-and-spend-miles/airlines/partner/229/garuda-indonesia.html vinden dat niet alle boekingsklasse kwalificeren zoals je al zei, zowel award als niet award.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  14. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt voor jullie antwoorden en de links. Ik heb zelf wel gekeken op de Flying Blue website bij partner airlines Garuda Indonesia, maar kon het daar niet vinden. Ik ben zelf niet heel bekend met Flying Blue. De vluchten die ik binnen Indonesië wil maken met GA heb ik gevonden op een aantal OTA's zoals tiket.com. Wat ik zelf wel onduidelijk vind is dat OTA's vaak nooit de boekingsklasse vermelden. Op die manier is het eigenlijk een beetje gokken of ik nu wel of niet een gekwalificeerde vlucht maak. Ik kan dezelfde vluchten ook boeken bij Lion Air, waar ze € 100,- goedkoper zijn.
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Lion air is in de meeste gevallen een stuk goedkoper ja en zal qua OTP niet veel verschillen. Je kunt als je direct bij GA boekt altijd de boekingsklasse inkijken.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  16. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt. Op de site van GA zie ik inderdaad de boekingsklasse en deze komt niet in aanmerking voor een gekwalificeerde vlucht, tenzij ik het dubbele betaal, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling;). Dan kies ik toch maar voor Lion Air.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  17. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Wie al bezig is om voor volgend jaar z'n segmenten te plannen... gevonden in juli: 4 segmenten met KLM voor 119. Goeie deal toch? € 29,75 per segment...
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  18. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Hij had z'n antwoord al, dus ik geloof niet dat we nog op een bijdrage kunnen rekenen op dit forum totdat hij weer iets nodig heeft. C'est la vie.
     
    SvnKngs, Daan, Flying doc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zeker een mooie! Onder de €30 is een steady prijs.

    Ik moet echter nog m'n strategie gaan bedenken voor volgend jaar.. Nu AA EXP maar wordt een zware kluif om uberhaupt voor PLAT te herkwalificeren.. Wellicht dan toch maar weer terug richting FB? Probleem is alleen dat 't sparen van miles zo langzaam gaat, tenzij je alleen maar premium vliegt:p:rolleyes:
     
  20. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Goeie deal. Allen KLM of ook AF? Afgelopen jaar veel via CDG gevlogen met AF, maar bevalt me niet. Met name de houding van de crew en de krappe cabines niet.
     

Deel Deze Pagina