FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Rutger1986

Rutger1986 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    De goedkoopste die ik had gevonden was Hamburg. Zie onder
    upload_2015-12-3_16-27-22.png

Maar nog steeds 281 euro, en ik kan dit op de KLM site zelf niet vinden...

2. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Kan nu niet zoeken, maar opstappen op Antwerpen of Brussel en per Thalys naar Schiphol lijkt me de meest efficiënte optie.

3. Rutger1986

Rutger1986 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Wanneer je daar tijd voor hebt kun je me dan laten weten waar je die optie kan vinden, want op de KLM site kan ik dit niet boeken... Multi-city is ook een ramp op de website van KLM...

4. Daan

Daan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ticketprijzen dalen flink als je er 1 zaterdagnacht tussen hebt zitten of meer dan 3 nachten. Maar goed je geeft specifiek aan op welke data je wilt reizen en dat dit ook nog op een dag moet zijn. Voor een goede milage/segment run is flexibel zijn wel een grote + ;) Je zit ook nog eens in een van de duurste periodes, maar dat had je zelf ook al wel ontdekt denk ik.

Misschien kun je eens zoeken door 1 ticket te zoeken met in de ochtend heen en retour ergens in 2016 dat je wel kunt. Vervolgens boek je 1 ander ticket terug in de middag/avond vanaf je bestemming met retour ook ergens in 2016. Nesting heet dat volgens mij. Je hoeft die vluchten in 2016 niet perse te maken. Dan heb je en je segmenten voor gold in 2015 en al wat vluchten gepland voor herkwalificatie in 2016 :)

Ben benieuwd of je onder de genoemde voorwaarden ver onder de 280 gaat komen. Keep us updated.

Krabnov en Flying doc vinden dit leuk.
  5. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Via de AF website is het volgende voor 292 euro te boeken:
    Maandag 28 december: 08:00 AMS - 09:25 CDG, 12:35 CDG - 14:05 HAM, 18:35 HAM - 19:45 AMS.

6. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Flying Blue telt op 31 december het aantal gevlogen segmenten van het afgelopen jaar om de status voor het komende jaar te bepalen.
    Daarnaast duurt het bij mij nadat de vlucht heeft plaats gevonden veelal 2 dagen dat de segmenten zijn bijgeschreven. 28e dec is dan denk ik de laatste dag om nog voor dit jaar segmenten binnen te halen. Misschien denken anderen daar anders over.

Met een vlotte kijk in de ITA Matrix kom ik op ongeveer 280,- AMS-GVA-CDG-AMS, KLM heen, AF terug, alles op 1 dag, 28 dec. Dat zijn 3 segmenten.

7. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Zou gek zijn. Als ik met AZ zou vliegen, dan zou ik al 16 december moeten vliegen omdat volgens de FB site staat dat het twee weken kan duren voordat de miles zijn bijgeschreven. Als je het echt zeker wilt weten, dan kan je altijd een tweet sturen naar KLM.:)

8. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Goedkoop wordt lastig... zeker als je drie vluchten op één dag wilt maken. Same day returns zijn bij KLM op werkdagen minimaal 199,-. Als je bereid bent om een beetje te reizen naar het vliegveld, zijn er wel mogelijkheden. Enkele voorbeelden:

29/12 HAM-AMS-ZWE --> AMS-HAM €238,-
    Dus: Hamburg->Amsterdam->Antwerpen Centraal heen
    Amsterdam->Hamburg terug
    Let op:
    * zelf naar Hamburg rijden/vliegen
    * segment Amsterdam-Antwerpen Centraal hoef je niet helemaal af te leggen, maar wel ticket ophalen bij NS Internationaal-balie en stempetje halen bij conducteur en uitstappen in Rotterdam. Er is een kans dat Flying Blue bewijsmateriaal wil zien en het stempeltje toont aan dat je de reis hebt afgelegd.

Ook mogelijk: 31/12 CGN-AMS-ZWE vv € 263,- (vier segmenten), maar dan heb je een extra segment waar je niks aan hebt en de prijs is hoger.

9. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    @Arjan69 @Fripsmaster Ik heb voor mijn status in 2013 een vlucht op oudejaarsdag van 2012 gemaakt, is gewoon meegerekend.

10. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Op 1 dag maakt dat het volgens mij juist duurder...

28 dec, EUR581,- van Antwerpen naar Frankfurt via Amsterdam en terug. 4 segmenten

11. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    OK, goed om te weten!
    Dan berekenen ze waarschijnlijk pas werkelijk op 1 of 2 januari denk ik?

12. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het is de vluchtdatum die doorslaggevend is. Dat de QF's later pas worden toegevoegd aan je account, is slechts bijzaak:)

@Rutger1986 ik heb ook nog even gezocht, maar kom op niets goedkopers uit. Aangezien je expliciet aangeeft dat je een same day return wil vliegen, worden de tickets automatisch een stuk duurder. Wanneer je eventueel toch de mogelijkheid ziet om er een nacht aan vast te plakken, dan is er vast wat goedkopers te vinden!:)

tamibcn, Flying doc en Arjan69 vinden dit leuk.
  13. Rutger1986

Rutger1986 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Als ik 2 cross-tickets zoek kom ik op ruim 500 euro uit, voordeel is dan natuurlijk wel dat ik volgend jaar (als ik ze vlieg) ook al een paar extra segmenten heb. Maar de optie die ik had gevonden is dan blijkbaar wel de goedkoopste. Ik had hier denk ik toch ietsje eerder aan moeten beginnen...

Andere optie zou zijn om nog vrienden in London op te gaan zoeken en een tussenstop in Parijs te maken, vervolgens 1 nacht te blijven en de 29ste terug te vliegen. Maarja, dat zal ook geen goedkope optie zijn, en London zijn vooral directe vluchten. Tenminste, of weten jullie een optie via Parijs?

Die trein optie heb ik ook al op gezocht, maar ik kan hem niet boeken op de KLM site. Waar is de link naar waar ik die evt. kan boeken?

14. Rutger1986

Rutger1986 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Als ik de 29ste terug zou gaan dan, wat zou dat voor gevolgen hebben voor de prijs?

15. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Segmenten kan je niet meenemen naar het nieuwe jaar, enkel level miles

16. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Er is nu een mooie SV first deal waarbij je met 1 trip FB gold bent voor minder dan 1500€. Helaas is SV wel een droge airline, zelfs een flesje in je bagage is illegaal.

high_class vindt dit leuk.
  17. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    28-29 dec
    Zwe (Antwerpen) naar WAW (Warschau) via Ams, 237,-

18. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Rutger,
    Aangaande je vragen adviseer ik je verder om de beschreven tools voor de frequent flyer op deze site eens rustig door te nemen. Hier de link.

Krabnov vindt dit leuk.
  19. Youri

Youri Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Details van de deal?

20. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Haha, waarom denk je dat die niet in mijn originele post staan @Youri?

Youri vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina