FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik kijk iedere keer met mijn neus op de FB-website... sorry.

2. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    @Krabnov, BWempe heeft gelijk. Klasse Q daarentegen levert wel miles en QF op. Kosten zijn 284 euro. Lijkt me een leuke trip, met die lange stop op Ibiza. :)

Krabnov vindt dit leuk.
  3. charley020

charley020 Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ik moet nog 2 segmenten voor fb gold en kwam deze mooie same day return tegen van GA voor 88 euro. Weet iemand of klasse S de 2 segmenten oplevert? Er staat helaas geen klasse S in de tabel van Garuda op flyingblue.com. Thanks!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      122,6 KB
      Weergaven:
      48
  4. kevin990

kevin990 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    173
    Trofeepunten:
    268
    Als het niet in de tabel staat levert het geen Miles en dus ook geen QF op.

charley020 vindt dit leuk.
  5. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Helaas dus, geen miles en dus geen QF. Dit tarief zou je wel telefonisch kunnen boeken in een hogere bucket fare. Uit m'n hoofd gezegd zijn de meerkosten krap €40.

6. charley020

charley020 Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Thanks! Zal de volgende keer beter lezen!
    Evengoed voor 40 euro meer de goedkoopste optie, morgen maar telefonisch mijn laatste 2 segmenten boeken voor gold:D

TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  7. TravelTheWorld195

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    @charley020 Ik had nog eens gekeken op de website van Garuda, omdat ik me kon herinneren dat je ook per boekingsklasse kon upgraden tijdens het online boeken; dat is inderdaad het geval. Nu is het wel zo dat ik op de website van Garuda geen same day returns kon vinden. Toen heb ik een ander tarief van €93 geselecteerd. Door die te upgraden naar een tarief van €129, was de fare bucket nogsteeds niet eligible om miles/QF's te verdienen. Het goedkoopste tarief wat in aanmerking komt voor miles was €163. Na wat zoeken op ITA heb ik deze kunnen reproduceren, al zijn de data beperkt voor een same day return.

Schermafbeelding 2015-09-16 om 21.10.04.png

Ik weet niet of je uit kan wijken naar bijvoorbeeld BRU, want dan kan het een paar tientjes goedkoper:

Schermafbeelding 2015-09-16 om 21.10.23.png

8. charley020

charley020 Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    @BWempe heb hem gevonden! Andere staan ook weer snel in die S klasse. Ik ga hem boeken :D Volgens mij de beste optie om gold niet mis te lopen voor december. En de 2 uur op LGD is prima te doen toch? Online inchecken op beide vluchten et voilà?

Laatst bewerkt: 16 sep 2015
  9. TravelTheWorld195

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Yup, zolang je alleen met carry-on reist, anders moet je natuurlijk je bagage opnieuw inchecken. Ik weet niet hoe het zit met het scheiden van de inbound en outbound passagiers op LGW, maar met twee uur heb je in ieder geval meer dan genoeg tijd om op tijd bij de gate te komen, mochten de passagiers worden gescheiden.

10. charley020

charley020 Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    hahaha voor 2 uur bagage mee :p:p

11. TravelTheWorld195

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik vermeld het maar voor de zekerheid, om misverstanden te voorkomen;)
    En ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal tax-free gaat kopen bij aankomst op LGW; wellicht een nieuwe carry-on die je vervolgens incheckt:p

12. bob84

bob84 Newbie

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb vorige week een retour AMS-BCN geboekt za op zo met KLM voor 83.- op FB Silver te halen. Voor een paar tientjes heb je een overnachting, kortom een leuk weekend voor het zelfde geld.

13. charley020

charley020 Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Helemaal waar! helaas is alles nu 240+ en dit is voor mij het makkelijkste. Ochtendje studeren

14. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    BWempe & @charley020 waar lukt het jullie om de same day returns te boeken in minimaal de T classe? Bij Garuda lukt het inderdaad niet en wanneer je een retour met start in LGW wilt boeken is de prijs een stuk hoger (ik dacht ik boek twee retourtjes van een week zodat ik toch heen en weer kan op 1 dag).

15. charley020

charley020 Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Expedia maar eerst veel zoeken in ITA want veel komt in de S bucket terecht

16. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    In oktober zal ik dus vliegen naar Jeddah en kom dan op 13 segmenten dit jaar. In december staat nog een trip naar Bilbao, dus Solver status komt wel goed. Nu was ik even benieuwd wat het gunstigste tijdstip is om status Silver te halen. Zo snel mogelijk (dus nog een vlucht of FB AMEX) of gewoon wachten tot december? Wanneer verloopt de status?

17. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Maakt niets uit. Als je hem dit jaar haalt dan verloopt hij 03/2017.

MartinR vindt dit leuk.
  18. TravelTheWorld195

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zoals @Basjep aan geeft maakt het qua expiry date niet uit op welke datum je de status behaalt dit jaar. Wellicht kan het wel een optie zijn om nog twee QF's te vliegen of een FB AMEX aan te vragen, zodat je voorafgaand aan je trip naar Jeddah al Silver bent. Levert je wat perks op, waaronder de 50% extra bonus miles.

MartinR en Basjep vinden dit leuk.
  19. Rutger1986

Rutger1986 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Kan iemand me helpen om een goedkope segment run te vinden op 28, 29 of 30 december. Op 1 dag... Moet nog 3 segmenten voor FB Gold. Maar weet niet zo goed hoe ik zoiets echt goedkoop kan vinden aangezien ik meestal gewoon het volle pond betaal (lees: m'n baas :)) op de KLM website voor gunstige tijden. Maar meer trips zitten er dit jaar niet in helaas... Zou jammer zijn als ik 1 januari weer bij de 0 moet beginnen en voor je dan Gold bent... :(

20. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Natuurlijk wil men je helpen. Wat heb je zelf nu als beste optie gevonden?

Deel Deze Pagina