FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Ottorockit

Ottorockit Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Welke vluchten heb je gevonden als ik vragen mag?

2. Daan

Daan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Zeker een goede deal! Maar ben ook wel benieuwd naar welke route/vluchten je gevonden hebt voor die prijs.

Ben nog niet heel concreet aan het plannen, dromen wel :) Eerst 7 segmenten zijn al geboekt voor 2016 (t/m mrt) dus ik voel de druk nog niet zo ;)

3. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Komtie: ZWE-IBZ. Check Itamatrix.

4. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Nice find! Goed ingespeeld op de laatste ontwikkelingen:D

Krabnov vindt dit leuk.
  5. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het blijft lastig; EXP ga ik sowieso niet halen zonder een paar error fares. De vraag is of ik AA dan nog waardevol vind. Terug naar de tekentafel!

Eventuele beslissingen zal ik feedback op vragen in de daavoor bestemde thread:)

jongesander vindt dit leuk.
  6. Rutger1986

Rutger1986 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Nee, ik heb de Hamburg trip uiteindelijk niet geboekt omdat ik uiteindelijk toch nog naar Stuttgart moet voor m'n werk volgende week dinsdag. Maandagavond heen (via Parijs) en dinsdagavond terug (rechtstreeks). Dus dan ben ik Gold.

En Krabnov, m'n antwoord had ik inderdaad al. Ik heb een drukke baan waarbij ik veel onderweg ben in binnen en buitenland en heb niet de hele dag de tijd om op dergelijke fora te zitten, daarom post ik verder geen berichten. Dus een opmerking dat ik alleen kom om iets te halen moet je me direct sturen.

Dit forum pretendeert er te zijn om elkaar te helpen. Als je het irritant vindt als mensen dan om hulp vragen moet je jezelf afvragen wat JIJ hier op dit forum doet.

Krabnov: Bedankt voor je hulp hoor... Goed gedaan. Je hebt me echt extreem goed geholpen.

7. Ottorockit

Ottorockit Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Cool dat je de hele essentie mist en dan nog een sneer geeft ;)

Anyway goed dat het toch goedkomen is, gefeliciteerd met je gold!

Daan, SvnKngs, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Gefeliciteerd met je Gold-status, ik wens je er veel plezier mee!

9. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Zelfs bij de directe Messages die je gestuurd worden lijk je weinig vatbaar voor advies bij sociale etiquette. Ik wens je veel plezier met je Gold status en hoop dat je geen hulp meer nodig hebt van dit forum.

Carel1 vindt dit leuk.
  10. Rutger1986

Rutger1986 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Leg eens uit, wat heb ik fout gedaan met mijn verzoek voor hulp bij het zoeken van een andere segment run?

Lees het maar eens terug, de eerste sneer die gegeven werd was notabene van 1 van de moderators!

11. Willem

Willem Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraag deze milage runs. Ik kom zelf nu 2 vluchten te kort voor FB Gold en heb in januari een vlucht naar SFO gepland staan. Ik wil eigenlijk daarvoor de Gold status bereikt hebben maar heb verder niets gepland staan.

Nu zie ik hier veel milage runs staan met veel segmenten maar wat is als je aan 1 retour voldoende hebt?

Alvast dank.
    Willem

12. Daan

Daan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Hallo Willem,

Wat bedoel je precies? Ik kan niet precies opmaken uit je vraag wat je wilt weten. Zoals ik het nu opmaak heb jij aan een retourtje inderdaad voldoende om gold te behalen en is een segmentrun zoals in dit topic omschreven overbodig. Let wel: je dient de vlucten voor of op 31-12 gemaakt te hebben. Wordt een beetje kort dag, maar niks is onmogelijk natuurlijk.
    Omdat de tijd nog zo kort is zul je waarschijnlijk de hoofdprijs betalen......

De meeste mensen hier zitten er wat verder vanaf of plannen alvast voor 2016. Of gewoon voor de fun natuurlijk. Essentie is voor zo weinig mogelijk geld zo snel mogelijk status behalen.

13. Willem

Willem Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hallo Daan,
    Klopt inderdaad. 2 vluchten om van zilver naar goud te gaan.
    Ik wist overigens niet dat dit voor 31 dec moet gebeuren.. Ik was in de veronderstelling dat dit over de laatste 12 maanden ging en niet een kalender jaar.
    Dan wordt het inderdaad heel kort dag..

De vraag dus is wat zouden de mogelijkheden zijn voor een zo laag mogelijke kosten?
    Tips?
    Gr,
    WJ

14. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    @Willem Je kan een same-day return AMS-LHR proberen. Kosten: 340 euro. Maar dan kan je volgend jaar wel genieten van FB Gold, incl. lounge access. Succes ermee!

PS: zodra je weet wat je gaat doen met je twee segmenten, stel je ook eventjes voor in het daarvoor bestemde topic.:)

15. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    AMS-BRU is nog goedkoper, rond de € 250,- voor een same-day-return.

16. Daan

Daan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Tickets zijn vaak het goedkoopst met een zaterdagnacht er tussen en/of meer dan 3 dagen. Beiden is geen optie voor meer.

Zoals @Fripsmaster al aangeeft zitten er wat grote voordelen aan Gold en denk er daarbij aan dat vanaf 4 januari de voordelen van Silver flink naar beneden gaan: https://insideflyer.nl/minder-priority-voordelen-voor-flying-blue-silver/

Ik zou vooral op klm, cheaptickets, etc enkele opties zoeken en snel boeken. Niet echt tijd om de beste prijs uitgebreid te onderzoeken.

Succes i.i.g.

17. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Is er geen optie om twee tickets te nesten? Ams-bru op ticket 1 en bru- ams op ticket 2? Returns kun je dan op een later tijdstip doen( zodat je iig de zaterdag op zondag nacht in je trip heb zitten)?

18. Daan

Daan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Inderdaad een goede optie. Snel een gechecked en via de klm website is de goedkoopste optie 140,-- p/st. Maakt hem 30,-- duurder dan de optie die @Krabnov aangeeft. Persoonlijk zou ik dan voor de 4 segmenten gaan :)

19. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik wil een segment run doen, o.a. Warschau Chopin en Oslo Gardermoen als bestemming. Bij beide bestemmingen geldt dat ik met hetzelfde KLM-toestel weer terug naar Amsterdam ga... dus de vraag: weet iemand of inkomende en vertrekkende passagiers zijn gescheiden i.v.m. tijd?

20. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Ik moet zondag 28 februari terugvliegen van het vliegveld van Lanzarote naar Schiphol enkele reis. Ik spaar het liefst voor flying blue. Ik kwam deze vlucht tegen die goed is voor 3QF's. Heeft iemand toevallig nog een andere creatieve vlucht?

Deel Deze Pagina