FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ondanks dat het sparen van miles of QF's zeer lucratief kan zijn, zou ik wel altijd een kosten/baten analyse blijven maken. Ik zie een enkele reis met Iberia voorbij komen voor €125. Een verschil van €250, waar je drie segmenten voor terug krijgt. Dat is ruim €83 per segment; dat is nogal een dure optie.

Mocht je écht per sé met Skyteam willen vliegen, dan zie ik twee vluchten met Air Europa voor €242. Dan betaal je ongeveer €55 per segment; nog steeds duur, maar het gaat dan in ieder geval de goede richting op.

Maarten_22 vindt dit leuk.
  2. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Bedankt voor je reactie. Vergeet te zeggen dat ik pas de vlucht van 17:30 als vroegst kan nemen, en uiterlijk 15:00 op Schiphol moet zijn de volgende dag. Hierdoor vallen een aantal vluchten af en wordt het prijsverschil wat kleiner. De goedkoopste vlucht is dan €200. Dan is het €53 per segment. Nog niet heel goedkoop.... Ik ga alles nog even vergelijken.

Laatst bewerkt: 15 feb 2016
  3. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Als je FB miles en FB qualifying flights wilt sparen, kun je ook met Air Europa vliegen. Bijvoorbeeld naar Brussel, € 171,-. Dan met de trein of KLM door naar Schiphol... upload_2016-2-15_19-54-17.png

Maarten_22 vindt dit leuk.
  4. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Wie wil mij helpen met een FB segment run? Ik heb 2 en 27 april beschikbaar en wil minimaal 8 vluchten maken op deze twee dagen en wil ca. 35,- per segment uitgeven, liefst niet meer dan 40,-. Ik kan vertrekken van ZWE, DUS, BRU, ZYR en AMS.

Zelf al bij ITA Software gekeken, maar bij redelijke prijzen kom ik opties met overnight flights tegen en één voorwaarde is wel dat de dag ook eindigt op de airport waar ik de dag ook ben begonnen.

5. JPvdM

JPvdM Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik zat vandaag heel toevallig een beetje te speuren. AMS - NCE 4 segmenten voor 165 euro. Aan de dure kant maar toevallig wel mogelijk voor 2 april. Kon ze zo snel alleen vinden op weekendagen en niet doordeweeks. Succes ermee!

Krabnov vindt dit leuk.
  6. PaulusLXXVII

PaulusLXXVII Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Deze is 135 :)

upload_2016-2-25_13-36-49.png

Bijgevoegde bestanden:

TXL-ler, Krabnov en JPvdM vinden dit leuk.
  7. PaulusLXXVII

PaulusLXXVII Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Of is dit een constructie waarmee je niet aan 4 segmenten komt?

8. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Dat is een leuke, @PaulusLXXVII. Kun je zien of de Franse binnenlandse vluchten in klasse G zijn?

9. PaulusLXXVII

PaulusLXXVII Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Hallo Fripsmaster, dat is een goede vraag, ik kan het op supersaver zo snel niet zien. Als ik het op airfrance.nl probeer te boeken krijg ik het niet voor elkaar, krijg dan een melding dat er te weinig tijd zit tussen de vluchten.

10. PaulusLXXVII

PaulusLXXVII Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Capture25-2-2016-20.19.09.jpg

Zo te zien zijn de vluchten in klasse X & V, dan zit je goed toch? Trouwens op travelstart.de staat ie voor zo'n € 129 :)

TXL-ler, Krabnov en Fripsmaster vinden dit leuk.
  11. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Bedankt! Ik ga de optie van Paulus proberen te boeken!!

PaulusLXXVII vindt dit leuk.
  12. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Dan zit je volgens het schema van Air France goed

Bijgevoegde bestanden:

• AF.jpg
      AF.jpg
      Bestandsgrootte:
      47,3 KB
      Weergaven:
      45
    PaulusLXXVII vindt dit leuk.
  13. bob84

bob84 Newbie

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Dit is ook een mooie, te boeken voor 133,- op 2 april.
    AMS-LYS-BOD-CDG-AMS
    Je komt om 22.20 aan in CDG (02-04) en de vlucht naar Amsterdam kan je de volgende dag (03-04) 19.00 nemen.
    Omdat CDG een overstap is (vlucht is eigenlijk retourtje BOD) kan je met FB Petroleum gebruiken maken van een hotel kamer in een 4 sterren Hotel, gratis maaltijd en toegang tot de petrol lounge in het pullman hotel op CDG.

14. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    volgens mij kan je alleen maar een dagkamer krijgen met Petroleum

15. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dit is iets volledig nieuws voor mij: Kan je als je via CDG reist een hotel kamer krijgen bij AF? Zeker alleen in J? Of helpt mijn FB Plat status hierbij?

16. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
  17. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
  18. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    ik heb afgelopen weekend deze status even uitgeprobeerd op een retourtje AMS-CPH met tweemaal een tussenstop op CDG met een hele lange layover. Wat dus eigenlijk neer kwam op twee dagen in Parijs en overnachten op CPH :p. Wat we op de eerste dag kregen was een voucher van €26,= aan eten op de luchthaven en een voucher voor op de eerste dag het hotel Milenium inc ontbijt en op de tweede dag Golden Tulip met lunch. De eerste ochtend zijn we naar het hotel gegaan (leuk om te douchen maar zelf zou ik dit hotel nooit boeken). Voor de voucher aan eten hebben we lunch/avondeten gehaald voor twee personen, daarnaast hadden we ook gewoon lounge acces op de airport dus alles prima. De tweede dag hebben we ook de vouchers gehaald, maar zijn we niet naar het hotel geweest maar Parijs in gegaan (dit was ook de bedoeling). Daarnaast hebben we de voucher weer gebruikt voor avondeten en voordat we de stad in gingen onze tas volgeladen met drinken uit de lounge voor in de stad :O Wat mij opviel is dat de Petroleum status voor priority op AMS en CDG super goed ging. Deze werd gelijk herkend waar ik op CPH voor gek aangekeken werd. You have to have a skipper or platinum card, yeah right 'skipper' :p Al met al was dit een leuk en voorral goedkoop testtripje met ook nog eens reizen op AF minifare's die nu sinds kort wel miles (weinig) en segmenten opleveren. Enige nadeel van de status is dat als je met z'n tweeën reist je geen vouchers voor 2 personen krijgt dus die zal dan ook z'n eigen kaart moeten hebben, maar voor 26 euro alleen aan eten halen dan was ik ontploft naast de lounge acces.

Mijn status is in ieder geval door deze trip weer een jaar langer te gebruiken.

DirkOnTour, high_class en jongesander vinden dit leuk.
  19. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Het is dat er geen hoofdschuddend emoticon beschikbaar is...

Flying doc, Carel1 en high_class vinden dit leuk.
  20. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Haha, als we er gebleven waren hadden we het daar wel opgedronken :p

Deel Deze Pagina