FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ach, waarom ook niet. Misschien moeten zij die iets meer te besteden hebben dat gunnen aan zij die iets minder te besteden hebben :)

2. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben aan het kijken om wat segmenten te pakken vanuit Milaan volgende maand. Ik zou daarbij met Alitalia willen vliegen, over Rome en dan verder. Bijvoorbeeld van LIN naar Istanbul of Tunis.

Ik weet dat je op een binnenlandse vlucht in Italië in boekingsklasse O geen miles en dus geen segmenten ontvangt. Maar hoe zit het nu als het binnenlandse segment onderdeel is van een internationale reis (dus bijv.: LIN - FCO - IST), telt het segment LIN - FCO dan wel of niet mee bij Flying Blue? (boekingsklasse nog steeds O).

Ik heb deze vlucht via KLM.com geprobeerd te boeken. Dit kan wel: echter krijg ik dan volgens mij alsnog een AZ ticket en niet een KL ticket (AZ vluchtnummers in het boekingsoverzicht). Zijn er eventueel trucks voor om toch een KL nummer te krijgen? Of is er misschien een mogelijkheid om in een andere boekingsklasse dan O te boeken die wel miles geeft (zonder dat de ticket twee keer zoveel kost)?

Het zou mooi zijn: iedere keer op AMS of CDG overstappen is ook zo saai...

3. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Als je iets preciezer bent met wanneer je wilt vliegen, kunnen we op zoek gaan.

4. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    @Krabnov bijvoorbeeld LIN-IST op 18 juni heen, 19 juni terug.

Met Alitalia kost dat €117 retour (over FCO) => boekt alleen in O, dus krijg ik maar twee van de vier segmenten.
    KLM kost €150 (over AMS), wat ook een optie is, maar ik ben dus vooral benieuwd naar een manier om volledig AZ te vliegen en toch de 4 segmenten te pakken.

5. Jeffrey Schäfer

Jeffrey Schäfer Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb alle 16 pagina's met veel plezier gelezen gisteravond en ben zelf een beetje aan het knutselen geweest. Hier ben ik voor nu op uitgekomen:

Voor het geval je niet op Antwerpen Centraal wil starten en een segment wil vliegen (wat natuurlijk ook gewoon veel leuker is!), kan je ook het volgende doen:

AMS-CDG-AMS-DUS-AMS-CDG-AMS:

CDG-AMS-DUS-AMS-CDG: Met KLM / KLM Cityhopper €150,- Zaterdag heen - zondag terug
    en dan:
    AMS-CDG-AMS: Met KLM €100,- (Er omheen bouwen: Zaterdag ochtend heen, zondag avond terug).

Hiermee heb je 6 segmenten (alles is met KLM) voor €250,-. Ik denk dat je hiermee ook tijd hebt gewonnen omdat voor velen van ons de reistijd naar Antwerpen te lang is. (en tevens ook geld kost).

Voor BRU kan je het zelfde doen (i.p.v. DUS) voor de zelfde fares.

Ik zit ook te kijken om het nog leuker te maken. Door dit te doen:

AMS-DUS-CDG-AMS-CDG-DUS-AMS: Overnachten in AMS: Gewoon in eigen bed.

De fares die ik hierbij vind zijn met elk DUS-CDG segment met HOP. Weet iemand of je met Hop ook segmenten kan sparen voor FB? Dat betekent nog simpeler sparen als je in regio AMS woont: 44 euro per segment en geen hotelkosten.

Leuk topic!

6. Roog

Roog Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Hoi allen,

Volgens de site FB mbt segmenten: ** Met HOP! maakt u ook kwalificerende vluchten met Europese vluchten die tegen een MiNi- of Basic-tarief zijn geboekt. Franse binnenlandse vluchten die tegen een MiNi- of Basic-tarief zijn geboekt, tellen alleen als kwalificerende vlucht voor niet-Fransen en voor inwoners van Frankrijk met een Air France-kortingspas.

Ik zal me overigens binnenkort even netjes voorstellen ;)

FlyRicky en Jeffrey Schäfer vinden dit leuk.
  7. Jeffrey Schäfer

Jeffrey Schäfer Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Dat klinkt goed! Dan is AMS-DUS-CDG-AMS-CDG-DUS-AMS een hele simpele zet om 6 segmenten in een weekend te sparen. En dan kan je zelfs nog tussen de vluchten door zaterdagavond op verjaardag!

8. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Voor hen die zich niet van de wijs laten brengen door de gruweldaden van IS:

Istanboel vanaf Antwerpen via Amsterdam 112 euro in november. 122 in september er oktober.

ZWE-AMS-IST-AMS-ZWE (4 segmenten) voor 112 euro. 28 euro per segment is een prima deal.

Op de heenvlucht meestal lange (overnight) overstap op Amsterdam, dus perfect voor mensen die in Rotterdam/Amsterdam wonen. Die kunnen met veel gemak thuis slapen.

upload_2016-7-2_10-31-34.png

9. DutchFrequentFlyer

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63

Edit: En voor 155 kun je de omgekeerde itinerary er tussen sandwichen:

upload_2016-7-2_10-37-6.png

Maarten_22 vindt dit leuk.
  10. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Welke data heb je gebruikt?

11. DutchFrequentFlyer

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    9 en 16 november. 10 en 17 voor de sandwich. Weekends zijn een stukje duurder.

12. DutchFrequentFlyer

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Deze is ook mooi:

1-2 oktober

upload_2016-7-3_17-20-37.png

13. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Nice! Kun je de tijd doorbrengen in ST lounge en dan meteen naar huis vliegen!

Flying doc vindt dit leuk.
  14. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Een weekend later is hij nog goedkoper. En direct via de KLM site te boeken.

Laatst bewerkt: 3 jul 2016
  15. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    voor me werkt de KLM site niet voor ZWE-IST :(

16. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Vanaf ZWE niet meer te boeken. Vanaf Brussel nog wel maar die is duurder.

17. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik ben ook even op zoek geweest naar een leuk tripje voor een paar segmenten. In de weekenden van 24-25 sept, 1-2 en 8-9 okt heb ik een zes 6 segmenten trip gevonden voor 142 euro vanaf Amsterdam. Voor mij uit Friesland beter te doen dan naar Antwerpen voor de extra segmenten.
    Ik heb hetvolgende geboekt via een OTA: AMS-BOD-LYS-NCE-LYS-CDG-AMS. Wel een nachtje in Nice, maar aangezien ik daar nog nooit geweest ben kan ik daar de avond ook nog even vertoeven :p Nu haal ik ook eens Gold bij KLM :D

Wouter, petercs, Yoran Wijkstra en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Lars2309

Lars2309 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Op welke website kan je deze run bijvoorbeeld het best boeken heb het geprobeerd op Kayak maar dat lukt niet.

19. Dutchie

Dutchie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    In principe vindt die hem overal wel, als je gewoon Antwerpen en niet ZWE invult. Keek net snel op opodo, travelgenio, dus neem aan kayak ook.

Edit: op kayak.com vind ik hem ook niet. Ik gebruik meestal jetcost.de en neem dan de goedkoopste aanbieder (scheelt some behoorlijk met KLM.nl zelf, alleen moet je niet op service rekenen)

20. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    8 segmenten voor €215 in twee dagen? Het kan met Air Europa!!!

Voor de fanatieke milage-run runner:

Boek DUS - IBZ op verschillende data in oktober en vooral eind november.
    Als je op Google Flights zoekt en je filtert op Air Europa, dan vindt je vanzelf de vluchten met 3 stops. Vervolgens kun je de gevonden route reproduceren met ITA Matrix, en dan via bookwithmatrix.com bij Priceline daadwerkelijk kopen. De prijs is in US Dollar. Misschien dat iemand anders hier een mogelijkheid weet om deze tickets bij een Europese OTA te prijzen?

Je kan voor minder dan €250 ook bijv. in ARN of TXL beginnen. De eerste legs vlieg je met KLM. Er zijn mogelijkheden om zaterdag heen, zondag terug te vliegen. 50% FB miles (zal alsnog niet veel zijn).

Ready2Board, MartinR en Maarten_22 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina