EMD Voucher

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door JeroenZeg, 7 mrt 2017.

  1. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Beste allen,

    Is het mogelijk om een KLM EMD op naam van persoon 1 te gebruiken voor het boeken van een ticket op naam van persoon 2? Heeft iemand hier ervaring mee in de praktijk?

    Bij een testboeking op de website van KLM lijkt het te werken, in zoverre dat hij de voucher (combinatie naam + code) accepteert en de korting op het totaal verwerkt, maar wordt hier achteraf een check op gedaan en eventueel betaling/ticket ongeldig gemaakt?

    Dank!
    Jeroen
     
  2. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Hoi Jeroen,

    Als het goed is heb je de EMD voucher gekregen in een PDF file met de volgende tekst erin opgenomen:

    De KLM EMD voucher is niet inwisselbaar voor contant geld. Mocht u zelf niet in de gelegenheid zijn de KLM EMD Voucher te besteden dan kunt u deze ook overdragen aan iemand anders, de voucher is niet naam gebonden.
     
    FlyingFonz en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.
  3. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Gaat bij mij altijd goed :)
     
  4. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Hier ook nooit problemen ondervonden bij het gebruik van de EMD, zowel op eigen als op andere naam.
     
  5. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik had namelijk een prima deal met een relatie van mij, van wie ik voor een paar K aan EMD’s kon overnemen tegen dubbeltjes op de Euro. Dus dat heb ik uiteraard gedaan.

    De situatie bij KLM is echter sinds enkele weken veranderd, namelijk dat EMD’s nu wel naamsgebonden zijn. In het verleden kon je bij het betalen van je tickets de gegevens van de voucher invoeren, waarbij je zowel de naam als code moest invullen. Daarbij werd alleen gecheckt of de naam en code van de EMD overeenkwamen en als dat het geval is, werd de korting verwerkt op het te betalen bedrag. Een match met de passagier was niet noodzakelijk. Inmiddels is het systeem aangepast en dien je alleen nog de code in te voeren, waarna het systeem een match maakt met de naam op de EMD en de namen in de boeking. Wanneer daar geen match is, krijg je een foutmelding (zie afbeelding) en kan je EMD niet gebruikt worden.

    Bovenstaande is bevestigd door KLM. Voor zover ik kan zien zijn de Algemene Voorwaarden met betrekking tot EMD’s op de website van KLM nog niet aangepast. Wellicht dus verstandig om contact op te nemen met het Service Center in het geval je nog EMD’s hebt die niet op je eigen naam staan, maar wel wilt gebruiken voor eigen tickets. En daar zo snel mogelijk vanaf te komen ;-)

    Schermafbeelding 2017-04-03 om 14.58.14.png
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat verklaart mijn ervaring van 2 weken terug. Wilde boeking afrekenen met EMD, systeem gaf error dat naam en voucher niet overeen kwamen. Contact opgenomen via twitter en alsnog geregeld.
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.304
    Trofeepunten:
    558
    Ha! Ook ik had dit probleem. Een vlugge tweet naar KLM en het was opgelost.
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina