Dit is ‘m: De nieuwe KLM Premium Comfort

Discussie in 'Nieuws' gestart door MdT, 27 mei 2022.

  1. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Carel1, Vliegende_Keep en Christian vinden dit leuk.
  2. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Meer foto’s vanaf de Dutch open. Fijne lende steun, goede recline maar zeker niet richting business. Als niet superlang persoon (179cm) vond ik de zitting al best diep.
    Prijsopbouw: economy 1x, premium 2x, business 4x.
    Vanaf juli eerste Noord-Atlantische vluchten met de 787.
    Gewone economy (waar nu economy comfort is en gewoon economy) gaat naar achteren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Timo, Urbanjazz, theflyingrobman en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.159
    Trofeepunten:
    483
    Redelijk in lijn met andere aanbieders van Premium Eco.

    Ongeveer hetzelfde als domestic First in de VS. Persoonlijk vind ik het verschil met Eco echt behoorlijk, na een lange vlucht stap je aanzienlijk fitter uit en je hebt ruimte om te werken.

    Hoop dat KLM een enigszins premium soft product heeft, zoals een wijntje in een echt glas.
     
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Nu kun je als FB Platinum zonder kosten een Eco Comfort stoel boeken. Gaat KL hier nog iets in veranderen?
     
  5. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Als een andere IF'er nog op de Dutch Open is (of op de perspresa vandaag), zou heel fijn zijn om te weten!

    Als economy geboekt zul je de upgrade naar business voortaan kunnen vergeten, maar word je eerder hier naartoe uitgenodigd is mijn idee.
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.724
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Ik vrees van niet, dat doet Air France ook niet en vanuit dat perspectief is het opgezet.
    En operationele upgrades ben ik zelf niet zo’n fan van als je niet je plek kunt kiezen, ik zit graag bij het raam, hoef er bij lange vluchten maar 1 of 2x uit voor toilet, zal je zien wordt je aan gangpad geplaatst met passagier die elk uur naar de wc moet… dat wil ik graag voorkomen.
     
  7. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Hierin gaat KLM niets veranderen. KLM heeft met Premium Comfort een geheel nieuwe klasse geïntroduceerd. Economy Comfort valt onder de Economy Klasse en is daarmee dus geen aparte klasse dan Economy, ondanks het feit dat je iets meer beenruimte hebt. Wel komen er meer Economy Comfort stoelen in de cabine, waardoor bijvoorbeeld Flying Blue Platinumleden meer keuze/beschikbaarheid hebben op een vlucht.
     
    Urbanjazz, jphorn, Christian en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    457
    Trofeepunten:
    63
    Heb tijdens de Dutch Open ook even plaatsgenomen, zie dit wel zitten :)D) alleen het prijskaartje weerhoud mij. Ben wel blij dat in tegenstelling tot AF, KLM wel gewoon EC-stoelen blijft aanbieden naast de Premium Comfort.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Was ook open de Dutch Open en hoorde nog twee zaken die ik hier nog niet gepost zag.

    1. 4 upgrades per jaar

    De afdeling Flying Blue grijpt de komst van de Premium Comfort (KLM terminologie, AF noemt deze gewoon Premium Economy) aan om voor Ultimate leden een extra optie te bieden. Het idee is dat je voortaan kan kiezen uit 2x Business upgrade OF 4x Premium Comfort (vanwege de door @Menno genoemde prijsopbouw : economy 1x, premium 2x, business 4x.

    Van 1 persoon hoorde ik dat het al zeker was. Van de officiële Flying Blue stand niet: die liet alleen los dat ze hier groot voorstander van zijn.

    2. Mix goedkoper dan 2x solo

    Het idee is om een Mix toe te staan: op de heenweg met Comfort en terug met Business, of andersom, maar de prijs van de business leg is dan zo astronomisch hoog als die normaal is wanneer je economy mixt met Business. Dus de prijs van Premium Comfort gemixt met een BC leg is lager dan momenteel een economy gemixt met BC vaak is. Hiervan heb ik maar 1 bron. We gaan het zien, snel genoeg te controleren als het zover is.
     
    Menno vindt dit leuk.
  10. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    1.91 lang dacht ik "no way", ik blijf lekker BC en de 180 plat in de 1 van de 1-2-1. Maar het viel me reuze mee.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2022
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben 192cm lang. Economy is met mijn postuur echt niet fijn. Ik heb nog nooit premium gevlogen gezien het prijskaartje. Dus vlieg ik altijd business.

    Helaas zetten ze altijd van die kleine mannetjes op die stoeltjes voor de foto's. Op één van de foto's van KLM is de man net zo groot als de vrouw ernaast, of misschien nog kleiner. Hij ziet er in ieder geval ielig uit.

    Ik was niet op het Dutch open dus heb de stoelen niet kunnen proberen. Hoe bevalt het met twee grote mensen naast elkaar (qua schouder/knieruimte)? Iemand dat geprobeerd?
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  12. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Vind het product meer economy+ aanvoelen dan een business light. Vooral de recline van 20cm die van van jouw ruimte af kan gaan. Een business light waarbij je een business stoel kan boeken zonder de andere extra’s zoals extra bagage lijkt mij persoonlijk interessanter.
    Mag je met premium comfort ook de lounge in? Dan mogen ze de non-Schengen lounge wel wat uitbreiden.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.159
    Trofeepunten:
    483
    Nee, alleen tegen betaling. Bovendien is het shorthaul segment bij Premium Comfort in Economy en dan zou het dus geen impact op de non-Schengen lounge hebben. Een groot deel van de drukte in de lounges komt overigens van statushouders.
     
    Tim82 en Bosbewoner vinden dit leuk.
  14. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Moet zeggen dat de stoel wel een stukje breder is, dit is wel fijn. Het viel mij persoonlijk alleen erg tegen hoe krap het aanvoelt als degene voor je de volledige recline gebruikt. En ik ben laten we zeggen niet de grootste, dus dit was wel een teleurstelling. Verder vertelde de stewardess erg enthousiast over een extra uitklapbaar 'luikje' bevestigd aan het tafeltje waar je je iPad of iets dergelijks zou kunnen opzetten volgens haar. We hebben dit even geprobeerd: de iPad gleed gelijk naar beneden, en als je het blad met eten krijgt past dit helemaal niet. Ik was verder ook niet direct een fan van het voetenbankje, dit vond ik juist verrassend genoeg minder comfortabel dan geen voetenbankje. De stewardess was ook erg enthousiast over een mogelijkheid om de zijleuning naar beneden te doen voor als je bijv. naar de wc moet tijdens het eten. In dit geval deed zij het, als je dit zelf moet doen kan je hier never nooit bij als het tafeltje is uitgeklapt. Deze knop zit namelijk vrijwel onderaan de stoel aan de rechterkant, waar je armen te kort voor zijn. Wat wel positief is om te melden betreft het glaswerk: dit zal hetzelfde zijn als in de Business, net zoals de vorken, messen en lepels. Geen plastic hier dus. Ook zag de menukaart die je krijgt er prima netjes uit, evenals de oplaadmogelijkheden die er voldoende zijn. Maar toen ik de prijs hoorde viel ik even van m'n stok. Hier was ik op dat moment niet de enige in, iedereen die er toen stond was er verbaasd over. Stewardess gaf aan dat dit op dit moment het idee is, het staat nog niet definitief vast. Laten we het er maar op houden dat ik erg benieuwd ben als het er eenmaal is en hoe populair het zal zijn. Al betaal ik dan liever meer voor business dan zo'n absurde prijs voor premium comfort.
     
    Tim82, Joost82 en Ruut vinden dit leuk.
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb een paar keer een reis geboekt naar VS en Canada met heen economy en terug business voor ongeveer 1600€, aankomende zomer ook 1635€ met de mix eco/bisiness zoals jij omschrijft. Dat is toch niet astronomisch hoog?
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.840
    Leuk Bevonden:
    3.246
    Trofeepunten:
    508
    Kan de post niet terugvinden, maar had hier een tijdje geleden al over gepost in het kader van de nieuwe Flying Blue voorwaarden. Ultis krijgen 4 upgrades per jaar voor één klasse upgrade (dus dat staat gelijk aan 2x een segment economy -> business) en volgens die voorwaarden, maar geen idee of ze dat gaan handhaven, kun je op punten straks nog maximaal één klasse upgraden. Dus op miles zou je van economy alleen nog naar premium comfort kunnen upgraden, art 3.2.16 van de nieuwe voorwaarden:
    Een Deelnemer die Miles inwisselt, kan per vlucht en per passagier slechts één Reward (één klas) upgrade uitvoeren.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  17. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    kan je proberen dit even terug te vinden? Klm dames zeggen dat het nog niet helemaal zeker is mAar volgens jouw eerdere posting dunkt me van wel
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    935
    Trofeepunten:
    143
    Ik krijg alleen maar EC of WBC...
     
  19. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Dan mag je via CDG vliegen met AirFrance.
     
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    657
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Vlieg over een maandje naar Bangkok met KLM (777-300), een maandje terug al geboekt. Heenweg kon ik Economy comfort selecteren. Voldoende vrije plaatsen. Terugweg waren, op het moment van boeken, rijen 10 t/m 14 al bezet, rest van het vliegtuig verre van. Gezien de terugvlucht op zondag is, leek het mij niet waarschijnlijk dat economy comfort 2 maanden voor de tijd al vol met platinums zit... Gezien de uitrol-tijdlijn; zou het kunnen dat ze verwachten dan met een kist met Premium Comfort vanuit Bangkok terug te vliegen?

    (heb nu overigens 50C op de terugweg, exit row. Indien suggesties voor een betere plek hoor ik het graag. :) )
     

Deel Deze Pagina