Beste business class?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door FrequentLiar, 14 mrt 2015.

  1. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    We zien op deze site en veel andere internationale sites met enige regelmaat reviews voorbij komen van allerlei premium cabins op allerlei carriers. Er zijn ook talloze top 10's te vinden op het web die al dan niet gesponsord zijn.

    Zonder teveel op alle details in te gaan, wat behoort volgens jullie tot de absolute topklasse op het gebied van business class? Met andere woorden: waar zou jij 's nachts voor wakker gemaakt kunnen worden en zo lang mogelijk in willen vliegen?

    Ik laat even de diverse First Class producten weg omdat dit extreem verschillend is (van 'standaard' American Airlines tot aan Residence van Etihad) en bovendien een absolute uitzondering is voor velen om in te vliegen.

    Het gaat in mijn ogen hier om het hard en soft product. Dus niet alleen stoel comfort, IFE en privacy, maar zeker ook eten/drinken, staff en extra services aan de grond.

    Mijn shortlist in willekeurige volgorde:

    Etihad
    Emirates
    Qatar
    Cathay
    Singapore

    Grappig genoeg alleen maar Midden-Oosten en Aziatische airlines en niets uit het SkyTeam.

    Mis ik iets? Hebben mensen ervaringen gehad in een business class die zo goed waren dat ze niets anders meer willen?
     
  2. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Persoonlijk vond ik British Airways intercontinentaal ook niet verkeerd. ... ok kan niet tippen aan een Etihad... maar zeker voor Europese standaarden vond ik hem goed te noemen
     
  3. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Hmm, heb toevallig zelf ervaring met BA op de route LHR-HKG. Enkele keren gedaan in zowel Y+ als Club World. Moet zeggen dat het harde product inderdaad boven gemiddeld goed is, maar de service en alle andere 'soft' onderdelen waren gewoon goed, maar niets bijzonders. Ze waren ooit pioniers op het gebied van business class en het uitbuiten van alle mogelijkheden, de inhaalslag moeten ze volgens mij nog maken om weer echt op het nivo van de genoemde Arabische en Aziatische carriers te komen.

    Moet overigens wel gezegd worden dat ik BA al heel lang een warm hart toedraag omdat ik ooit lang geleden in Y een keer de allerbeste stewardess ooit aan het werk heb gezien. Zoals zij dr werk in n volle Y cabin deed en persoonlijk met mensen omging, heb ik eigenlijk sindsdien niet echt meer meegemaakt in de premium cabines op BA.
     
  4. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Met dit lijstje eens. Je mag Garuda er nog bij zetten.
     
  5. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Nieuwe KL WBC
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Qua hard product, misschien. Maar qua soft product is een Etihad veel beter. Ook qua amenities als de Lounge.
    Begrijp me niet verkeerd, ik vlieg met plezier de nieuwe WBC, maar EY heeft niet iets meer.
    Nadeel van EY is weer dat de stoelen iets korter zijn dan die van KL (waar ik als lange Nederlander last van heb).
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Wat mij betreft is een 1-2-1 opstelling een must om maar overwogen te worden voor beste J class.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, dat all aisle access is wel een must inderdaad
     
  9. Persoonlijk vind ik Emirates de beste Business Class, ook heel fijn dat een chauffeur je thuis komt ophalen (bin straal van 65km)
     

Deel Deze Pagina