Tot mijn ongenoegen heeft KLM vanmiddag besloten de vluchten LJU-CDG-AMS te annuleren (beiden vluchten zowel HOP! als KLM) op de terugweg. Zij hebben mij eigenhandig op een dag eerder terug geplaatst (27-3). Ik heb meteen opgebeld (kon niet online wijzigen ws. vanwege boeking bij Air France). Toen heb ik de vlucht maar op een dag later laten plaatsen, wederom met overstap. Nu kost een nacht langer in het hotel dat al geboekt was 70 euro extra. Kan KLM daarin niet tegemoet komen? Ik spaar opeens wel een paar miles (376) omdat de nieuwe boeking onder G klasse is. Maar ik vind dit veel te weinig om dit te rechtvaardigen. Nu moet ik met mijn werkgever een dag wisselen, en ik mag nog blij zijn dat ze flexibel zijn. Of het kost me een vrije dag (nog niet helemaal zeker). Ik heb al een facebook bericht naar KLM verstuurd deze vraag.
De KLM heeft op facebook overigens aan dat ze wel een customer care report kunnen aanmaken met een verzoek tot compensatie. Maar als Ralph zegt dat ik er geen recht op heb heeft dat geen zin. Ik heb een half uur in de wacht gezeten (met FB nummer ingevoerd) en toen was alles op de 28ste al vol. Welke vlucht van Adria bedoeld Fripmaster? In de ITA kan ik die dus niet direct zo een twee drie vinden.
Ik zie net dat die codeshare op de zondag wordt aangeboden, niet op de maandag. Ben benieuwd naar de reactie van KLM.
KLM zegt niets voor mij te kunnen doen wat betreft de heenvlucht wijzigen omdat het minifares (N-tarief AF) zijn.
Al hoewel je geen recht op compensatie hebt (annulering is meer dan 14 dagen voor vertrek) zijn dit de opties die AF/KLM je wettelijk moeten bieden: Voortvloeiende kosten hoeft een maatschappij helaas niet te vergoeden. Heb je nagevraagd of je reisverzekering wat kan betekenen?
Ik heb een doorlopende ANWB reisverzekering met werelddekking. Daarom zal ik even bij de reisverzekering navragen. Hoe kan ik trouwens contact met jou houden als het forum straks sluit? Ik heb geen twitter of instagram, wel facebook en linkedin.
Kan de naam van een passagier op een bestaand ticket veranderd worden? Maw kan een ticket overgedragen worden aan iemand anders?
Kan volgens mij wel, maar zitten aardige kosten aan verbonden. Zo heeft ooit iemand tickets gekocht voor huwelijksreis, maar het huwelijk ging niet door. Toen heeft de man een oproep gedaan via internet om een vrouw te vinden met exact dezelfde naam als zijn voormalige vriendin.
Dat verhaal heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. Zo zijn er meer voorbeelden: http://www.people.com/article/man-offers-free-trip-to-girl-with-same-name-as-ex
De kosten maken me geen bal uit, ik wil het ticket van m'n pas overleden papa omzetten op naam van m'n mama om met haar in september de geplande trip te maken. Ik zal van de week wel eens met de airline bellen en de situatie voorleggen om te informeren wat de beste oplossing is.
Mits een overlijdensverklaring overlegt kan worden zijn ze zelfs verplicht om dit toe te staan geloof ik. Ze mogen wel een service fee rekenen uiteraard.
Officiële overlijdensakte heb ik ondertussen, dus ik zal eens gaan informeren bij de maatschappij welke stappen ik moet ondernemen. Dat zal ik ook moeten doen voor de reis die ze in februari en maart hadden gepland naar Australië en Maleisië want die gaat niet door. Enigste wat ik moet uitzoeken is wat er gebeurt als de kredietkaart van de overledene door de bank is geblokkeerd, dan zal daar geen refund transactie op kunnen gebeuren dus moet informeren of ze het eventueel via bankoverschrijving naar een alternatieve rekening overschrijven.
Ik heb een tijdje geleden een vakantie geboekt in augustus en nu kreeg ik vorige week een bericht dat een segment geannuleerd is. Lekker ver van te voren, maar wat nu? genoegen nemen met een minder gunstige vlucht? is er nog iets uit te slepen? Geboekt via KLM.com en uitgevoerd door Delta (ATL-LAS)
misschien handig als ik de juiste info verstrek #jetlag ik vlieg van dublin en naar las ipv lax dus die directe vlucht zit er niet in