AMS-SYD Skyteam via ICN met KE => advies gevraagd

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Rob_L, 5 feb 2016.

  1. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Zoals eerder gemeld is het plan om eind van het jaar 2 maanden naar Australië te gaan met vriendin en dochter van 3.

    Het doel was eerst om 200k aan miles te gebruiken voor deze trip, maar op geen enkele manier een gunstige vlucht gevonden met de award ticket zoeker. Dus zonder een overstap van 11uur in TPE en met China Southern en tussenstop in BKK. De 200k zijn sowieso niet genoeg voor heen en terug met zijn allen, dus er is ook een losse verbinding nodig. Al met al komt de prijs dan op +/- 2800 euro plus inleveren van 150k aan miles voor Economy.

    Daarom flink aan het zoeken naar een alternatief met Skyteam (FB Gold is dan wel prettig), uiteindelijk denk een goede deal gevonden met Korean Air. Voor 2650 euro op en neer met zijn 3 vind ik best goede deal (niet echt beter gevonden)

    Nu mijn vragen:
    =>Zoals te zien in het screenshot kan ik outbound kiezen voor de
    KE926 (A330-200) operated met Korean Air of
    KE5926 (747 Combi) operated by KLM

    == ik neig zelf naar de KLM vlucht want:
    - rijen met 3 stoelen in de 747, wel zo prettig (ipv 4 in de a330)
    - eventueel Economy Comfort boeken in de 747, weet niet of dat gaat, maar misschien
    - Heb gewoon goede ervaringen met de KLM

    => Zien jullie een probleem met de overstap op ICN?
    De overstap is idd best lang, maar op internet diverse artikelen gevonden waar mensen ICN beschrijven als de ideale airport om met kinderen/kind een wat langere overstap door te brengen.
    http://www.family-travel-scoop.com/incheon-airport-with-kids.html

    Lijkt me ook beter vertoeven dan CGK, BKK, KUL, CAN, etc..

    Het inzetten van punten voor een upgrade naar J met Korean Air kan ik vergeten, alleen mogelijk op een duur ticket (nog duurder dan gewoon Y).

    Dus we laten de punten maar gewoon staan voor een betere deal.


    BTW wel vervelend dat Korean Air niet werkt met Google Flights
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 5 feb 2016
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Not at all, ICN is geweldig met kinderen. Free wifi, free showers, prima lounge, leuk museum en easy access naar de stad.
     
    high_class, jongesander en Rob_L vinden dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Inderdaad wat @Flying doc zegt. Ze bieden gratis tours aan afhankelijk van je overstap tijd. de lounge is ook zeer degelijk!
     
    Rob_L vindt dit leuk.
  4. Maan

    Maan Guest

    high_class vindt dit leuk.
  5. Maan

    Maan Guest

    high_class vindt dit leuk.
  6. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Niet echt een optie.... twee keer lange overstap en vage airline (skytrax niet bepaalt positief hierover)

    Brussel niet echt veel beter als je in Haarlem woont ;)
     
  7. Maan

    Maan Guest

    Vage airline valt best mee, moet je het forum maar doorlezen. 787 heeft comfortabele stoelen, 3 op een rij. Xiamen airlines doet ook mee aan skyteam, je krijgt zelfs een extra amenity bag als elite plus. Nogmaals, lange overstap zou je even moeten kijken of je in aanmerking komt voor een hotel.
     
    high_class en jongesander vinden dit leuk.
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    In 2014 AMS-ICN-CEB v.v. gedaan met KE. Was een positieve ervaring voor me. Ook ik had lange overstaptijden op ICN maar zoals de anderen hierboven aangaven, er is genoeg te doen om de tijd te doden. Ik ben toen nog even de stad in geweest. Al met al, top!
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    wanneer kom je in aanmerking voor een hotel? moet je dit ook aanvragen? zit toevallig naar een andere aangeboden vlucht van delta te kijken met een layover van 19 uur
     
  10. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Wat ik van afgelopen zomer kan herinneren stond op de kaart in de zak van de je stoel voor je dat je vanaf 8 uur overstap recht heb op een hotel met Xiamen.

    Hoe je het moet aanvraagen weet ik niet. Ik moet zeggen hun website is flink uitgebreid sinds augustus 2015: http://www.xiamenair.com/en-eu/. Er staat zelfs een 020-telefoonnummer. Anders gewoon eens bellen.

    Over Korean en Incheon gesproken, ik weet niet precies waarom maar op Twitter van InsideFlyerNL kwam dit bericht uit oktober 2014 langs: https://insideflyer.nl/korean-air-incheon/
     
    Rob_L en Flying doc vinden dit leuk.
  11. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Toevallig heb ik vorige week gebeld en je krijgt idd een hotel ook in economie. Gedeelde kamer en voor 20 euro bijbetalen krijg je een 1 persoon kamer. Ik dacht zelfs al bij 6 uur maar ik zou dat navragen. Xiamen is erg goedkoop en vliegt met 787 idd, stoelen zien er goed uit. Volgens mij is het een dochter van CZ ze hebben ook een nieuwe lounge dacht ik + 50% miles op die lage tarieven. Zou er toch maar even naar kijken.... Base fares zijn ook laag ;) meestal 140 euro YQ
     
  12. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Altijd netjes om het eindresultaat te vermelden. Het is uiteindelijk heel wat anders geworden.

    Via een status match van Airberlin naar Topbonus Gold (vanaf FB-Gold, handig duitse collega's :D ) heb ik ook OW Sapphire, dus zelfde privileges als ik zou vliegen met een Skyteam partner als FB Gold.
    Dus nu ook gewoon lounge access en als de aansluiting wordt gemist, dan sta je ook niet achteraan in de rij. Voor 2900 euro zitten we dus met zijn 3'en in Australie (Heen BNE, terug via MEL). Ik ga er vanuit dat de prijs niet veel lager gaat worden.

    Overstappen op HKG komt ook goed naar voren in de reviews. Hopelijk kunnen we in de lounge een lekkere douche nemen. Ga er een beetje vanuit dat ze niet te moeilijk doen om mijn dochter van 3 mee te nemen als 3de persoon (iemand ervaring?).

    In de boeking bij Cathay, was al te zien dat ik Sapphire status had, aangezien er maar voor 1 persoon een stoel te kiezen was. Nu maar op tijd inchecken, zodat we met zijn 3'en bij elkaar zitten. Iemand tips dit anders te doen?.

    Mijn OW Sapphire status behouden, wordt een lastig verhaal denk ik. Vlieg niet elk jaar 8 weken naar down under. (FB-Gold en SA-Silver is wel voldoende)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    high_class en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Mooi op te lezen wat het eindresultaat is geworden!

    Officieel gezien mag het niet, maar een beetje vrolijke lounge attendant doet er niet moeilijk over, weet ik uit ervaring bij andere lounges. Heb er zelf geen ervaring mee in Hong Kong.

    Je kan altijd een tweetje/Facebook berichtje/telefoontje doen naar Cathay. Als je aangeeft dat je graag naast elkaar zit omdat je met een kind reist, dan zijn de meeste airlines de beroertste niet. Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met Cathay of Hong Kong:)
     
    Rob_L vindt dit leuk.
  14. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Goede tip, gelijk maar gedaan :)
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Cathay had enige tijd geleden hier zelfs een account, maar die kan ik niet meer terug vinden.
    Da's wel jammer.
     
  16. Rob_L

    Rob_L Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    VIa Facebook antwoord gekregen en ze hebben ons nu netjes met zijn 3'en bij elkaar gezet. Top gewoon
     
    high_class, Flying doc en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina