AMS-PAR-DUS-PAR-AMS-KRK-AMS-OSL (via SAS naar BGO) - BGO-AMS (Platinum run)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door xprunner, 20 sep 2021.

1. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag aan mijn Platinum run begonnen. Zal dit verslag editen totaan eind .

Doel
    Platinum level in 1 run (300 XP)

1. AMEX PLAT (60 XP)
    De eerste 60 XP kwamen vorige week binnen via Flying Blue American Express Platinum Card, een upgrade vanaf Gold.
    upload_2021-9-21_6-53-58.png

2. AMS-PAR-DUS-PAR-AMS-KRK-AMS-OSL (via SAS naar BGO) - BGO-AMS (240 XP)
    Voor mijn werk moet ik in Oslo en Bergen zijn en heb daarom bovenstaande itinerary bedacht, waarbij ik perse nog wel een dagje Krakow wilde bekijken. Eerst had ik een nog goedkopere route via Birmingham, maar dankzij dit forum zag ik al snel daar de bezwaren van in (test nodig + UK formaliteiten).

Dag voor vlucht AMS-PAR-DUS
    Inchecken voor maandag bleek niet mogelijk. KLM heeft een helpdesk op Fillipijnen die ik rond middernacht (zondag op maandag) aan de lijn kreeg binnen vier minuten (sowieso een idee om dan te bellen, is rustiger). . Ik had een retour AMS-PAR-DUS, maar de terugweg had ik niet op korte termijn nodig.

Wel zou ik in november van Berlijn naar Amsterdam willen, BER-PAR-AMS.
    Eerder had ik zomaar even op Wijzig vlucht (terugvlucht) geklikt en zag opeens dat ik Düsseldorf in Berlijn mocht wijzigen - en leerde van forumgenoten dat dit een Open Jaw ticket was. De wijziging heb ik doorgevoerd (vorige week al).

Zonder dat ik dat wist, werd hierdoor eerste deel van de reis geannuleerd, ook al stond het nog netjes in het overzicht. Een Filipijnse supervisor van de helpdesk medewerker fixte dit door zelf een nieuw ticket aan te maken, gelukkig was er nog plek. Ben blij dat ik vooraf belde want op dag zelf zou dat bij het 'verkeerde' grondpersoneel wellicht tot veel gebel hebben geleid en misschien zelfs tot niet toegelaten worden tot de vlucht (want die was bomvol).

Maandag 20 september 2021 AMS-PAR-DUS (60 XP)
    Met de juiste boardingpas en gereactiveerde Privium kaart (ik had 'm opgezegd, maar via nieuwe Amex Plat classic kon ik oude kaart gewoon gebruiken zonder nieuwe irisscan) eerst auto geparkeerd. Ruim van tevoren aangekomen. Doel was Privium Westlounge te bekijken en te gebruiken. Vooraf had Privium laten weten (telefonische navraag) dat dit absoluut niet kon, want ik had louter Schengen-vluchten. Dankzij dit forum wist ik inmiddels beter.

Check langs nieuwe apparatuur (nu overal) blijft een verademing: niet meer spulletjes uit tassen hoeven te halen, maar gewoon alles direct op de band. Mijn vliegveld-proof bretels, althans op vele vliegvelden, zijn voor de scanners van Schiphol wel degelijk reden voor fouilleren, want die dingen kijken naar bodywarmte, het zijn geen metaaldetectoren. Naar boardingpass werd pas gevraagd bij vertrek.

Vooraf had ik wel wat gedoe verwacht over twee koffers i.p.v. de gebruikelijke 1 koffer handbagage. Zo vertelde een forumlid dat hij in Düsseldorf al vragen kreeg in de wachtrij. Maar gewaarschuwd door forumleden, wilde ik liever niets in het bagageruim want op dit soort samengestelde vluchten met soms nauwe marges tussen de ene en de andere vlucht, raakt de koffer al gauw vertraagd.

De looproute naar de nieuwe Privium lounge (ander deel van trip gaat trouwens naar lounge 52) was, achteraf gezien, heel simpel. Borden naar D-pier volgen voor straks ook weer het "Let's go USA" gedeelte, en helemaal rechts Privium poortje in. Was rare gewaarwording om zomaar van Schengen naar niet-Schengen te gaan. Airside lounge op knopje gedrukt voor toegang en in de lounge zaten vier mensen.
    Ontbijt : omelet met groenten, bakje witte bonen, "Yellow" (kokos/mango sap en meer) en erg goede cappucchino. upload_2021-9-20_21-1-29.jpeg

Aan facturatie gewerkt en na twee uur op zoek gegaan naar C-6, vanaf de D-pier via borden goed aangegeven. Dit keer haperde het Privium poortje en moest paspoort even handmatig worden gecontroleerd. Vervolgens naar Express Lounge voor laatste kop koffie gegaan. Was niemand, maar schijn bedriegt, volgens medewerker was het die ochtend "drukste ochtend ooit sinds tijden". Op verzoek maakte hij een expresso macchiato terwijl dat niet op de menukaart stond. Ook deze man bevestigde dat je met Privium lekker mag Schengen-hoppen, de helpdesk van Privium had kennelijk niet alles in het belscript staan.

Vlucht AMS-PAR

Bij aankomst bij gate C-6 van AMS naar PAR stond een enorme kluwen aan mensen en was onduidelijk wie nu door welk poortje mocht of wilde omdat de boarding info niet goed werkte. Uiteindelijk werkte het wel. Boardingpass moest ik eerst tonen aan controleur in rij zodat er geen misbruik werd gemaakt van prioritylanes en J-ticket werd natuurlijk goedgekeurd. Vlak voordat ik de zelfscan wilde doen, werd ik uit de rij gepikt: koffers graag inleveren meneer, die moeten mee in bagageruim. Ik antwoordde dat ik dit wel zou willen doen, maar ja, die aansluitende vlucht naar Düsseldorf hé, als AMS-PAR teveel vertraging heeft, lijkt het me heel lastig om de koffers nog op tijd mee te krijgen naar een andere vlucht. Nee meneer, ze moeten mee in bagageruim. Ik antwoordde droogjes: dat moet dan maar, maar restitueert u dan de kosten? Vervolgens keek de besliste persoon goed naar ticket en droop af met "sorry, ik zie dat u er gewoon voor betaalt heeft".

Omdat het natuurlijk wel wat raar is om 2 koffers handbagage te hebben, in elk geval voor mij, vroeg ik direct bij betreden vliegtuig of stewardess misschien kon adviseren bij opbergen van de spullen: twee koffers en een handtas is wellicht wat ongebruikelijk, misschien kan het in een bak of zo. Met die cooperatieve houding hielp de stewardess graag mee. Little did she know. Al gauw bleken veel meer mensen (toegestane, want betaalde) handbagage hadden maar er was gewoon geen ruimte meer in het vliegtuig. Dat zorgde voor een klein half uur vertraging, juist de veilige marge die ik nodig had voor PAR-DUS. Ik bood maar aan om bij 1F nog een koffertje neer te zetten, toch genoeg ruimte, maar dat mag niet op een voorste rij. Er werd zelfs een zak met een nieuwe Airfryer erin in de cockpit gezet.

Vertrektijd is officieel 12:25. Ik klokte de vertraging op 29 minuten.

upload_2021-9-20_20-50-57.png

In mijn vluchtgegevens stond na de vlucht opeens "Download certificaat" . Geopend, zie onder. Volgens de KLM vertrokken we al om 12.49, niet 12:54. En in mijn KLM app staat dat we 12.40 vertrokken. Tja.

upload_2021-9-20_20-52-59.png
    Ik had nog nooit CDG "gedaan" en vroeg aan purser of zij wist of gate 54 op 2F, vanwege de vertraging , nog binnen bereik lag. Ze had geen idee, net als andere collega's. Later maakte ik bij het opendoen van het luik nog even een praatje. "We hebben zelfs wat bagage van aansluitende vluchten niet kunnen meenemen" Maar wat ze nog erger vond: "Maar de helft van het vliegtuig hebben we de snacks kunnen serveren, dat heb ik nog nooit meegemaakt".

De Mexicaanse salade met nacho chips en cake werd wel op tijd geserveerd in J en niet eens ijskoud, dus prima.
    upload_2021-9-20_21-2-23.jpeg

In het vliegtuig moesten we een formulier invullen met precies dezelfde gegevens die ik al eerder online had ingevuld. Heel handig was dat pas na 20 uitgedeelde formulieren de stewardess ontdekte dat ze de zak vol klm-pennetjes wel in de handen had, maar niks had uitgedeeld. Een Zuidafrikaanse passagier naast me had dit formulier ook online ingevuld en inmiddels zes keer in het vliegtuig.
    upload_2021-9-20_21-11-29.jpeg

PAR-DUS

Nieuw op CDG, op zoek naar Gate 54, verwees grondpersoneel me ondanks showen van ticket 2x naar verkeerde plek, maar niettemin was er voldoende marge de aansluitende vlucht te halen, de boarding was net begonnen. (Als je het eenmaal zelf ontdekt hebt, is het niet zo moeilijk en is alles binnen hal 2F binnen 10 minuten te halen) Hieronder trouwens de enige Parijse lucht die ik zag :)

upload_2021-9-20_21-4-38.jpeg
    In tegensteling tot AMS-PAR was PAR-DUS wel vlekkeloos georganiseerd, en werd er wel naar corona-inenting gevraagd (coronapas). Bij KLM dus niet. Grondpersoneel vroeg heel beleefd: 2 koffers mee in vliegtuig, klopt dat? Ja, zei ik, en dat was genoeg om door te lopen. Bij instappen heb ik ook hier weer gevraagd of de overdosis aan bagage een logistiek probleem was, maar een mooie opbergbox bood soelaas. Al eerder gemeld op dit forum was de traktatie cheddar-crackers en chocoladekoekjes, maar hoeveel goodies kan een mensen hebben op 1 dag ;). Deze J-klasse (nou ja Z-klasse op ticket) was met 2 personen naast elkaar, verder geen bezwaar op zo'n korte vlucht. Prima vlucht. Spooksfeer op Düsseldorf, achter de douane alle winkels gesloten.

Hotel tip!
    Heb je al Gold level in een hotelketen of hoger? Zie je een goedkope aanbieding van je keten op Booking of elders? Vaak lees ik dan dat de hotels niet 2x je voordeeltjes willen geven: of je komt met je loyaltykaart , of je krijgt een lekkere korting, niet beiden. Snap ik, maar toch is er een simpele manier om beide te krijgen. Vraag in booking niet om "hey, waarom geven jullie wildvreemden korting, maar ik als trouwe klant krijg dat niet" - zoals ik eerder deed, maar hou het heel simpel. Zoek je lidmaatschapsnummer op, ga naar de bookingchat en zeg alleen: Mijn loyaltynummer is ..... , wilt u dit nog even toevoegen? Dat deden ze allemaal (hotel Düsseldorf, Oslo en Bergen).
    Bij aankomst vandaag in Düsseldorf keek personeel in computer, en geeft zonder gedoe upgrade naar mooie kamer en gratis ontbijt, voor 25% lagere prijs dan hun eigen laagste prijs.

Aan het einde van de avond, punten verdubbeld ;)
    upload_2021-9-21_6-50-33.png

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 22 sep 2021
    mgo01, AA_, beuse242 en 11 anderen vinden dit leuk.
  2. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    428
    Trofeepunten:
    288
    Leuk om te lezen! In deel 1 heb je het over “douane met nieuwe apparatuur”. Het is hier al vaak gezegd: douane, KMAR en security check op luchthaven zijn echt drie totaal verschillende partijen;)

Laatst bewerkt: 21 sep 2021
    Urbanjazz, FlyingFonz en xprunner vinden dit leuk.
  3. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Prima, gewijzigd / verwijderd

4. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    DUS-PAR-AMS-KRK (DAG 2)

Zoals jullie me al hadden gewaarschuwd, een instapkaart/ boardingpass krijg je niet zomaar tijdens de Krakow run. KLM gaf bij online incheck Düsseldorf-KRK niet thuis en zei dat ik met onderstaand overzicht naar de balie moest gaan.

upload_2021-9-21_13-58-19.png
    We konden helaas geen boardingpassen aanmaken voor vluchten die vertrekken vanaf deze (overstap)luchthaven. Neem de incheckbevestiging mee en haal uw boardingpass op bij de incheckbalie op de luchthaven. Onze excuses voor het ongemak. [020.1196]

DUS-CDG

Vanochtend op tijd naar DUS gegaan na een prima nacht in Radisson. Heb nog even recherche gedaan naar de reden dat je geen boardingpass van tevoren krijgt. Volgens grondpersoneel in DUS is KLM/Air France de enige die dat doet om geld te besparen op de corona-check: dat moet de incheckbalie dan maar even doen. Daarom willen ze je zien.

upload_2021-9-21_10-59-31.jpg In de Priority incheck lane was het chaotisch, links en rechts zie je mensen zomaar uit het niets voor de Check In staan, terwijl ik braaf mijn beurt afwacht. Het stel rechts moet naar Marokko en heeft geen PCR test gedaan, wat wel moest. Ze waren in paniek dat ze niet zouden mogen vliegen en dachten, laten we voor de kortste rij gaan staan. Ze vertelden me dat het een fout zou zijn van de reisagent, die had niets verteld. De man links, in het blauw, is een held. Hij was al ingecheckt, en daarbij verwezen naar security in B. Maar daar was het zo'n chaos dat hij naar C werd gestuurd. De man was helemaal teruggelopen naar de incheck om de deskmedewerker dat te vertellen, zodat andere passagiers niet voor niets naar C hoefden te lopen.Top!

De instapkaarten: twee op 1 biljet (DUS-CDG en CDG-AMS) en eentje op 1 (AMS-KRK).

upload_2021-9-21_14-14-43.jpeg
    De boarding passes voor CDG-AMS en AMS-KRK staan na de vlucht van DUS-CDG echter gewoon in je KLM overzicht:

Aangekomen in C was , zoals sommige forumleden al zeiden, Priority afgesloten en stond er al een enorme rij, die gelukkig snel werd weggewerkt. Van tevoren had ik bedacht wat ik zou zeggen als security over de twee handkoffers zou beginnen. Het toverwoord bleek "Sonderzahlung" (Special Payment) - de gestressde medewerker kan dat letterlijk in 1 woord begrijpen. Ook gaf ik vooraf kort maar duidelijk aan dat ik 5 trays nodig had: 2 voor de koffers, 1 voor de tas, 2 voor de inhoud van de tassen (computers en vloeistoffen). Daardoor ging het alsnog heel vlotjes.

In de Harald Juhnke lounge (die Duitse presentator ken ik nog wel), sorry, de Hugo Junkers lounge (luchtvaartpionier) sprak de medewerker haar zorgen uit over het gebrek aan service. "Niet alles is aan Corona te wijten. Als je extra betaalt, moet je extra service krijgen" antwoordde ze op de vraag waar de Priority Lane was gebleven."Het vliegveld moet de mensen voor security inhuren. Dan doen ze nu al weken niet voor Priority Lane. Als ik u was, zou ik klagen bij KLM".

De behulpzame receptioniste werd even later Chef Duitse Worstjes, want de etenswaar was geplunderd en werd helaas niet meer aangevuld wist ze na een speurtocht te melden.

Met groot gemak kan je kapot ergeren aan de vertragingen en niet geleverde service. Ik zie de run als een zakelijke investering om een paar jaar minimaal Platinum/Gold te hebben. De grote vraag is natuurlijk: wat heb je daar nou aan als de service achterblijft. Mijn plan is om na 2022 juist meer economy te gaan vliegen en Priority Pass/Skyteam Elite Plus is goed genoeg voor versnelde incheck en lounge. De noodzaak tot Business class valt dan weg, mogelijk 1x een XP run doen in J, maar de rest kan gewoon economy.

De HOP-vlucht naar Parijs was wederom prima, en dezelfde stewardess van gisteren begroette me en deed meteen mijn koffers, zonder te vragen, hierin:

upload_2021-9-21_14-3-28.png

CDG LOUNGE
    Doel van deze lag was de nieuwe (?) CDG lounge te bekijken en te benutten tot een uur of vier vandaag. Google Maps schatte het goed in, het was niet te druk. Deze vind je op Terminal 2F (thuishaven van Air France) vlakbij gate F36. Handig hoor, moet straks gate F34 hebben.

upload_2021-9-21_14-6-54.jpeg
    Kok maakte vandaag dit, en ik nam er nog wat tomatensap en iets geels bij. Prima, mooi op temparatuur.

upload_2021-9-21_14-9-48.jpeg

Je kunt dit eten tussen 11 en 14 uur bestellen, Le Comptoir zit aan de kant van de vliegtuigen, rechts. upload_2021-9-21_18-38-22.jpeg

Vraag aan forumleden: op https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/at_the_airport/lounges/worldwide_locations.htm zie ik deze lounge niet in het overzicht staan. Betekent dit dat ie alleen toegankelijk is voor Business/FC? Ik dacht namelijk dat in dit forum gelezen had dat de lounge voor alle Skyteam Gold/Platinum ook toegankelijk is. Toen ik net keek stond ie als “gesloten” in de lounge finder. EDIT: antwoord gevonden, lounge is voor Skyteam Gold/Platinum open. Netjes.

• There’s a giant sculpture at the entrance to the lounge, inspired by the wings of an aircraft, and it’s intended to symbolize flight, technology, and the avent-garde
    • Past that there’s a runway view from huge curved windows, letting in a northern light that illuminates the lounge
    • Both floors have dining areas, with catering varying throughout the day, ranging from mini sandwiches, to salads, to pancakes, to cheese, to dessert
    • There’s a “detox” area, which offers a wide range of herbal teas
    • Upstairs is a relaxation area, featuring comfortable loungers and recliner seats, along with subdued lighting
    • There’s a Clarins treatment area, offering 20-minute beauty or radiance treatments
    • There’s a wellness area with 10 shower suites
    Vraag aan forum leden: mag je in deze lounge ook met gast komen op Gold of Platinum
    Level? Weet iemand dat?

CDG - AMS
    Probleemloze, efficiente check-in. Gezagsvoerder had bij begin vlucht een dankwoord. "Zonder jullie, passagiers, zijn we als Air France helemaal niks. Wat fijn dat jullie er zijn". Vlak voor aankomst op AMS deze foto gemaakt. Clouds en boats, zie je ze?
    upload_2021-9-21_18-39-16.jpeg

Toch niet naar lounge 52 gegaan, maar weer naar Privium Airside. Dat voelt momenteel als een noodlijdend restaurant zonder gasten - ik was de enige zojuist (18:43 uur). Zeldzaam om op een normaal druk vliegveld zo in alle rust twee uurtjes te kunnen zijn.. dat is volgende maand wel afgelopen. Internet in Privium is prima:

Heb ook nog even gedouched in Privium, allemaal Ritual spulletjes. Is toch net wat frisser dan zonder.

AMS - KRK
    Supersnelle incheck, geen gedoe over bagage en op tijd weg. Onverwacht veel turbulentie, zei de jonge piloot (<30) net wat te laat. Na landing, met busje naar hoofdgebouw in Poolse herfstkou (5 graden).

Doe jij de Krakow-run binnenkort ook?

1. Let op (als je dit jaar nog gaat): controle op COVID kan tot file leiden. De enorme rij links zijn mensen die zich niet hebben ingeent, maar wel testen hebben. Bij jij wel ingeent, ga dan in de rechter rij staan "Other passengers" dan kun je zo weer door.
    upload_2021-9-21_23-58-30.png

2. Geen ontvangst in Polen? Met name Vodafone schakelt automatisch over naar Plus en dan zit je op het vliegveld Krakow met maximale streepjes, maar toch geen ontvangst. Wijzig in je toestel onder netwerk Automatisch en kies voor Orange. Ik kwam er noodgedwongen achter, want wilde taxi bestellen via app en probeerde van alles uit, dit bleek de oplossing.

3. Neem je een taxi? Download eerst BOLT. Voor een rit naar het centrum van een half uur is de prijs minder dan 8 euro. De standplaats is direct bij de uitgang, aan de overkant bij Kiss en Ride. De code voor de korting is 31HB3P

4. Iemand in dit forum zag pas later hoe dicht zijn hotel (Mercure, zit ik nu ook) bij het station is en zou de volgende keer de trein nemen. De vlucht die ik had, kwam 22.30 uur aan en de chauffeur was 2x zo snel als de trein (21 minuten, hij reed 100 waar je 50 mocht). Morgen kan ik tot 15.00 in stad blijven, misschien pak ik dan wel de trein.

5. Je krijgt weer geen boardingpass, maar moet eerst op vliegveld bij de balie je corona-app laten zien. Omdat iedereen dat moet, is het wel weer gedoe.

Bijgevoegde bestanden:

mgo01, MarcoK, AA_ en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    33
    Leuk verhaal, heel herkenbaar! Je mag als Gold of Plat een gast meenemen naar de lounge, mits deze ook een (vertrekkend) ticket van een van de Skyteam partners heeft voor dezelfde dag.

MichaelNight en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Ook als die gast economy reist ?

7. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.788
    Trofeepunten:
    498
    Jazeker!

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Maar hoe ziet de scanner dat? Of werkt het zo, dat ik vooraf vliegtuig ticket voor mijn gast moet boeken?

9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    691
    Trofeepunten:
    123
    Als ie business reist hoef je m natuurlijk ook niet naar binnen te loodsen, want dat kan hij/zij dan zelf ;)

10. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    :)

11. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    33
    De gastdames en -heren van de lounge regelen dat. Bij CDG 2F staan ze je al op te wachten voor de poortjes :)

12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    691
    Trofeepunten:
    123
    Leuk verslag trouwens @xprunner , goed bezig!

xprunner vindt dit leuk.
  13. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Vind ik toch wel een mooi voordeeltje , leuk om met zakenkennis of vriend eens te doen

14. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.179
    Trofeepunten:
    203
    Of leuk/sadistisch: voor de lounge (als company policy enkel Y tickets voorziet) tegen je manager zeggen "zie je bij de gate!" en zelf naar binnen gaan ;).

mgo01, AA_, michiel1 en 10 anderen vinden dit leuk.
  15. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    Laatste gedeelte dag 2 is af, met tips voor Krakow run over Krakow zelf, zie boven (ik werk nu met edits)

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  16. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    KRK-AMS-OSL (dag 3)

Goud is zeker gesteld voor nu. Vanmiddag weer verder.
    upload_2021-9-22_6-37-29.png \

Urbanjazz vindt dit leuk.
  17. Urbanjazz

Urbanjazz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    1.240
    Trofeepunten:
    203
    Voorheen kon je op CDG via het touchscreen aangeven dat je een gast mee bracht.

18. Urbanjazz

Urbanjazz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    1.240
    Trofeepunten:
    203
    Dank voor het benoemen van die korte/andere rij voor gevaccineerden. :)

19. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    33
    Dat kan beter: je manager inchecken in de lounge, om vervolgens de lounge weer te verlaten met "Deze lounge is me te druk, ik ga naar de Privium lounge. Zie je wanneer we aangekomen zijn wel weer, de komende 16 uur zit ik voorin op 1A want ik heb mezelf geupgrade. De stoel naast je zal waarschijnlijk wel vrij blijven!".

Heb je gebruik gemaakt van deze tip? Post 'm dan in het Blowhards topic: https://insideflyer.nl/forums/threads/blowhards-business-hier-mag-je-vrijuit-opscheppen.3476/ ;)o_O

mgo01, Ambtenaruh, MollyMoon en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    245
    Trofeepunten:
    43
    KRK AMS OSL dag 3

97CB3B1C-A26C-4150-AB66-3C8A8F376145.jpeg
    De teller staat na twee dagen van 0 XP nu op 215 XP.

Ik verblijf in het Mercure hotel in Krakow vanwege de 5XP die je krijgt bij de eerste boeking bij Accord, dus virtueel zit ik nu 220 XP.

In de ontbijtzaal van Mercure worden vier gasten, onderwie ik, verzorgd door maar liefst 11 personeelsleden. Ik zag een wedstrijdje “wie pakt het snelst het gevallen lepeltje van de grond” en “wie schenkt het snelste het lege jus glas bij?” Ik zag geen winnaars. Het voelde behoorlijk ongemakkelijk, zoveel personeel dat naar je staart om dienstbaar te zijn, en ik kreeg ook niet het idee dat de enorme crew de tijd van zijn leven had.

Ik hield het ontbijt daarom kort.

FE710EB1-48DE-4B00-97E3-81AF73AC7916.jpeg
    Tijd voor een trip naar centrum Krakow, kennelijk een toeristisch hoogtepunt voor vele Oost-Europeanen. Anders kan ik niet verklaren waarom er tientallen tours in de stad waren in Pools en Russisch. Restaurantfluisteraars alom: “komt u lunchen meneer”. Het werd uiteindelijk een Maestro burger (McDonalds) voor een fractie van de kosten in NL. De binnenstad van Krakow lijkt net als die van Amsterdam een toeristen enclave te worden, vond het niettemin aangenaam .

Was te vroeg op vliegveld voor de 17.55 vlucht, 15.20. Vooral omdat ik geen boarding pass had. De info balie zei dat KLM opent op balie 36 en 37, iemand die de bordjes ophing dacht tot echt 37 en 38 (“want dat staat op mijn roooster”) en toen ik bij de receptionistes die aan het installeren waren dat vroeg, zeiden die, nee dat is 37 en 38 vandaag, we zullen de bordjes verhangen. Het was uiteindelijk 35 en 36 , oh nee, uiteindelijk 36 en 37. Prima die bordjes dans, want dat maakt het wachten een stuk korter.
    00139B87-08F7-49CD-A237-62674F87ABC8.jpeg

Oh ja, gisteren vergeten, Robert Lewandowski, de voetballer , kreeg van AMS naar KRK een shout out van de captain, hij zat naast me maar ik had m niet herkend :)

Bij gate weer het ritueel van deze XP-run gedaan.

security “Two bags??!“
    Ik: “Special Payment!”

En hop, discussie vermeden.

In het vliegtuig van Krakow naar Amsterdam zitten zes mensen van de KLM om me heen (naast en achter mijn stoel 1F]. Reden: het vroege toestel KRK AMS had navigatie problemen.

Tot voor kort zou ik deze 6.00 vlucht uit ook nemen , besloot op het laatste moment Krakow toch te bekijken.

Veel lol in het vliegtuig. Niemand van de KLM-crew had ooit van een XP-run gehoord. Wel runway.

De gestrande stewardessen mochten in de cockpit meekijken naar het opstijgen . Kennelijk was er nog veel meer te beleven. Ze kwamen pas uit de cockpit terug aan het einde van de vlucht, lachend en proestend.

In verslag van dag 1 vertelde ik dat niemand van de KLM bemanning wist bij welke gate het vliegtuig zou landen, laat staan dat iemand iets wist van de gate voor volgende vlucht. Maar vandaag kreeg ik een heel precies antwoord : we komen aan op platform, busje brengt u naar gedeelte nabij pier C en uw vlucht naar Oslo vertrekt vanaf C5. Prima! En zo geschiedde, met een mooi zicht op ondergaande zon. 9C43543F-786B-4109-956F-E46B9E939AFC.jpeg

De kleine marge overstaptijd was geen probleem, zoals je hieronder kan zien.
    upload_2021-9-23_9-7-32.png
    Bij aankomst in Oslo strengste COVID controle tijdens hele trip: 1x normaal , 1x random. De XP-run zit er bijna op:

upload_2021-9-23_9-8-37.png

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 23 sep 2021

Deel Deze Pagina