Alitalia codeshare annuleringen

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Urbanjazz, 5 mrt 2017.

  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.567
    Trofeepunten:
    383
    Wij hadden een segment run staan op Napels. Geboekt in januari voor april. Van de 6 waren er 3 een Alitalia vlucht.
    Plots werden alle segmenten geannuleerd enkele dagen geleden en compleet andere (zeer ongunstige) vluchten verwerkt in de boeking.

    Zojuist gebeld met KLM. Er zijn wijzigingen in de codeshare samenwerking met Alitalia. Waardoor bepaalde vluchten niet meer aangeboden worden en bestaande boekingen zelfs aangepast worden. Wel kosteloos kunnen omboeken, met toch een binnenlandse Alitalia vlucht (Milaan / Napels). Het viel me op dat er vooral geen binnenlandse vluchten meer vanuit Rome worden aangeboden (althans waar ik op zocht).
    De dame aan de telefoon gaf aan dat (zoals we weten) het al langdurig een rommeltje is met de codeshare van Alitalia. En men verwacht dat dit een eerste duidelijke stap is van een nog mindere samenwerking binnen Skyteam.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    Klopt, zie ook: https://insideflyer.nl/geen-bluebiz-credits-bij-alitalia-eind-samenwerking-klm/

    Info van KLM:

    Bestaande tickets zouden gewoon geldig moeten blijven.
     
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.567
    Trofeepunten:
    383
  4. Bart_FF

    Bart_FF Guest

    Zelfde ervaring: retourtje Venetië, geboekt bij AZ, maar uitgevoerd door KLM: we zouden rechtstreeks vliegen, maar nu moeten we via Rome, alle vluchten met AZ. Denk dat we even gaan bellen met AZ, want voor ons ook heel ongunstig. Onze vluchten geboekt met EMD, ben benieuwd of we die terug kunnen krijgen en iets anders kunnen boeken. Iemand hier ervaring mee?
     
  5. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Same here. Kwam er toevallig achter dat vluchten naar Rome waren aangepast. Kon nog wel (gratis) laten wijzigen want de aanpassingen waren niet echt logisch, duidelijk door een machine gedaan. Er waren namelijk opties die veel dichter tegen de oorspronkelijk geboekte vluchttijden aanlagen.
     
  6. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Zelfde ervaring! JFK-NAP, via CDG-NAP op een AF-AZ codeshare. Eerst een enorm stomme om-boeking gekregen die ons dwong te overnachten in Milaan (?!?!?), maar na een belletje met KL Platinum line is het allemaal AF in J geworden. Prima!
     
  7. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb voor juni een vlucht LIN -AMS staan met AZ, op KLM award miles. Zou er een kans zijn dat dit - tegen die tijd - niet doorgaat of wordt omgeboekt naar een KLM vlucht?
     
  8. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou voor de zekerheid gewoon even bellen.
     
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    253
    Heeft iemand toevallig ervaring met miles claimen van vluchten geboekt met Alitalia bij FB? Vroeg me af hoelang het ongeveer duurt in de praktijk voordat ze bijgeschreven worden.
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Heb dezelfde ervaring. Bij trips met overstap wordt vaak maar 1 segment automatisch gecrediteerd. Of geen. Een twitterberichtje en ze staan erbij, dat dan weer wel.
     
  11. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Ga ik tegen die tijd zeker even doen, voor de zekerheid - het duurt nog even
     

Deel Deze Pagina