Air France > Premium Economy

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Wouterf84, 9 jan 2018.

  1. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Beste allen,

    Eind dit jaar heb ik een vlucht vanuit Taipei naar Parijs met Air France. Op dit moment gewoon Economy geboekt, twijfel nog om te upgraden naar Premium Economy? Iemand ervaring met deze reisklasse? Overigens lukt het mij niet om via de website te upgraden, dat zal ik dus telefonisch moeten doen (weet daardoor ook niet wat de meerprijs is).

    Hoor graag jullie evt. ervaringen :).

    Dank!
     
  2. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ja, ervaring mee. Ik vond het echter weinig bijzonders.. Deed het dan ook puur om de miles :) Maar in jouw geval, als je geboekt hebt in economy wordt de klasse niet aangepast bij een update. Je verdient dus iig niet meer miles.. Je zit alleen iets lekkerder/ruimer
     
    Wouterf84 vindt dit leuk.
  3. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Om heel eerlijk te zijn op de 777 eigenlijk heel erg slecht. Sterker nog de terugweg niet de upgrade genomen en economy zat veel beter. De prem eco stoelen op de 777 zijn waardeloos! Persoonlijke mening :)
     
    Wouterf84, ErikBenjamin en JustinCase vinden dit leuk.
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zelf economy premium gevolgen van HND - CDG vorig jaar, ook op een 777-300. Iets meer ruimte en groter scherm, maar die meerprijs die AF vraagt niet echt waard. Zou aanraden of business te vliegen of als je gratis stoel kan kiezen via FB een bulkhead stoel pakken voorin.

    Kan me voorstellen dat het interessant is als je status miles of XP nodig hebt.
     
    Wouterf84 en JustinCase vinden dit leuk.
  5. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Niet doen. Ik herhaal: niet doen. De stoel zit waardeloos en biedt minder comfort dan een gewone economy stoel. Het enige pluspunt is het grotere IFE scherm en meer zijdelingse ruimte. De stoelen zien er uitnodigend uit maar zitten bedroevend slecht en doen je snakken naar een gewone economy stoel.
    Gewoon niet doen, al krijg je extra miles. Het is het niet waard.
    Zie mijn review:
    https://insideflyer.nl/met-airfrance-premium-economy-van-montreal-naar-parijs-cdg/

    Onthoud: niet doen..
     
    Wouterf84, VinceG, FlyingFonz en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Hear hear! Een jaar geleden naar BKK. Met mijn lange benen was ik wel blij met de extra ruimte, en toen vond ik ook een goed koopje, maar de prijzen die ik de laatste tijd zie, is het de meerprijs niet waard. Dan liever nog iets meer geven en helemaal voorin zitten, zeker met hun nieuwe business class, of (en jij hebt je ticket al, dus dat is geen optie) met KLM vliegen en Eco Comfort doen. Prijs-kwaliteit is daar beter in balans.
     
    Wouterf84 vindt dit leuk.
  7. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Wow, dank voor al jullie (eerlijke) reacties! Het bevestigd wel een beetje mijn vermoeden/gevoel, op de foto's ziet het er mooi uit. Maar helaas, dus te mooi om waar te zijn. Ik denk dat ik maar een goede stoel ga zoeken in economy...;)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Persoonlijk vind ik premium economy best een goed product. Met name iets meer beenruimte en ruimte in de breedte zijn erg welkom. Toegeven dat de stoel minder goed zit dan hij er uit ziet, maar slecht vind ik hem nu ook weer niet.
    Indien je geen status hebt bij FB krijg je er ook nog Skypriority bij.

    Betreffende de miles: als je nu upgrade betaal je de volle mep en wordt je boekingsklasse ook aangepast. Upgrade je vanaf checkin, dan heb je misschien een discount maar wordt je boekingsklasse niet aangepast (minder miles).

    Vanuit PE heb ik ook al regelmatig zeer aantrekklijke DoD-upgrades kunnen verkrijgen. Maar dat is niet gegarandeerd natuurlijk :)
     
    Wouterf84 vindt dit leuk.
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Thijs1978 jij hebt wel erg slechte ervaring met Premium Economy. De review met Aeroflot was ook al niet bijster positief. Zo te lezen zijn de enige voordelen die het echt brengt de extra punten.

    In termen van stoel --> is de stoelcomfort zelf slecht in termen van hard of door de rare zithouding als je richting recline gaat?
     
  10. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Beiden maar vooral het feit dat de recline ellendig is.
    Stoel van Aeroflot en AF zijn precies hetzelfde. Ik had echt rugpijn na een red eye flight en prefereer een normale economy stoel.
    Voor een dagvlucht zou het OK zijn, maar ik zou er zeker niet extra voor betalen. De enige reden voor mij zou de miles zijn.

    Ik wil business vliegen en er miles voor uitgeven of gewoon economy en accepteren dat het is wat het is.
    Voorbeeld: Europa naar bijv JFK. Je zou kunnen denken: je boekt PE en dan is het makkelijk om up te graden naar business. Maar als je gewoon economy boekt, in de juiste boekingsklasse, dan is het aantal miles om te graden even weinig (15-35.000) in (uit mijn hoofd) boekingsklasse Y,B,M en K. Dat is niet meer dan dat je PE in A boekt.
     

Deel Deze Pagina