Fijne Kerst iedereen! Momenteel premium economy AMS-BKK via CDG met AF te boeken voor 960 euro. Voorheen was dit alleen mogelijk via Italië voor deze prijs. Mijn vraag, is dit echt een groot verschil tov economy? Ik las op internet dat ze nu ook geen services en bestek meer gebruiken maar alles plastic is. Wel lekker 14000 fb miles. Iemand een idee? Thanks!
Bestek weet ik niet, maar het zijn wel echt een ander soort stoelen. Alleen daarvoor al + de bak FB miles zou ik het doen als het niet te veel scheelt met een normaal Y ticket.
Het prijs verschil is +200 euro en de overstap in CDG nou maakt dat niet zo veel uit ivm het extra segment.
Ik denk dat ik het persoonlijk zou doen voor een dergelijk lange vlucht, maar 200 euro is wel richting de max inderdaad.
De twee grote voordelen van premium economy voor mij zijn minimaal 100% (level) miles, wat lekker aantikt op grote afstanden en de ruimte in de breedte. Heerlijk om de garantie te hebben niet schouder aan schouder te zitten met de persoon naast je! Voor de rest: volgens mij is de service ietsje beter als in economy, weet ik niet zeker want heb nooit longhaul "standaard" economy gevlogen bij AF. Grootste nadeel is dat de stoel vrij hard is, wat je op een gegeven moment wel begint te voelen. Voor de prijs waarvoor jij hem hebt gevonden zou ik ervoor gaan (als je toch al naar BKK zou gaan). Mocht je geen status hebben bij ST: premium economy geeft ook Skypriority en loungetoegang.
Tip: Ik vlieg met Aeroflot binnenkort via SVO naar BKK in hun comfort class in een 777-300 ER. Dat is zeer vergelijkbaar met AF Premium Economy (zelfde cabine maar met businessclass eten) maar nog goedkoper (ik betaalde 700 euro voor een retour) en tikt nog beter aan qua miles (24.000 miles voor de hele trip)
Check de AF site: http://www.airfrance.us/US/en/common/guideeconomy/classeetconfort/premium_economy_a_bord.htm Ik denk dat zoals hier staat je een beetje de volgende voordelen moet beoordelen: Punten die je ontvangt Meer stoelruimte, vooral ook breder (40% volgens AF) Noise cancelling headset on board Travel kit Betere maaltijden als economy, maar nog geen BC maaltijden En zoals @Daan aangeeft, als je geen SP benefits hebt, krijg je die er ook bij.
En een ander voordeeltje: ik heb van dichtbij gezien dat Premium Economy-passagiers eerder een operationele upgrade naar business krijgen wanneer toestel vol is, dan gewone Economy passagiers. Weet niet of dit beleid is, maar heb het zelf meegemaakt.
Je krijgt wel SkyPriority, maar geen lounge toegang op intercontinentale vluchten met Premium Economy. AF heeft dit op Twitter bevestigd dat lounge toegang niet het geval is.
Ik heb deze vlucht gedaan en de stoel is idd vrij hard maar je hebt wel meer privacy plus sky priority plus een ander menu dan economy. Het is sowieso beter dan KLM comfort en KLM vliegt alleen met de oude meuk op Bangkok de oude 777 en de 747.
@Thijs1978 , ik ga vlieg liever met KL/AF dan met Aeroflot. Zijn uberhaubt deze tickets nog te boeken? Ik ben zelf gold bij KL maar vroeg me af of je beter zelf het ticket in prem eco kunt boeken van te voren of gewoon een economy ticket en geupgrade worden of goedkoper een upgrade te nemen? Ik vraag me ook af of ik niet beter voor 506 euro met china airlines kan vliegen in de A350 en A330 via TPE. Moeilijk!!!
Heb je de Miles of qualifying flights nodig, pas dan op met China airlines. Zit nog al eens 0% segmenten bij voor dat tarief
Goed dat je dit bespreekbaar maakt. Het is nogal een senicure om een upgrade te bemachtigen. Je bedoelt om een Economy ticket te boeken en dan aan de hand van je miles naar een Premium Economy stoel te upgraden bij AF? Zie hier: https://insideflyer.nl/hoe-vind-ik-upgrade-award-beschikbaarheid-bij-klm/. Ook zijn het aantal benodigde miles per boekingsklasse nogal verschillend en Premium Economy is tricky. Geupgraded worden naar PE kan natuurlijk maar die kans is klein, net zo klein als je bij KLM van Y naar C wordt geupgraded. Ik vlieg in feb van YUL naar CDG op een B klasse economy ticket en kon upgraden voor slechts 7.500 miles en dat heb ik dan ook gedaan. Ik snap je punt wat Aeroflot betreft alleen wat onbekend is maakt onbemind he Ik denk dat als je welwillend ben om met China Airlines te vliegen, dat Aeroflot dan een beter alternatief is. Je vliegt voor een appel en een ei in een nieuwe 777-300ER in Premium Economy met business class eten en een hoop miles. What's not to like Voor mij is zowel AF Premium Economy als Aeroflot Comfort Class iets nieuws en zal je laten weten hoe het was en wat de verschillen zijn.
Met CI kan je vanaf de N-klasse miles sparen, in dat geval krijg je 50%. Voor mijn vlucht van volgend jaar maart/april AMS-TPE-SUB-TPE-AMS kwam ik uit op het volgende: L-klasse: € 516,19 (0% miles) N-klasse: € 611,19 (50% miles) T-klasse: € 1006,19 (80% miles) E-klasse: € 1146,19 (E-klasse = PY-cabin met 100% miles en de short-haul segmenten worden automatisch in D-klasse geboekt = C-cabin met 115% miles) Ik heb uiteindelijk voor de E-klasse gekozen, vooral ook om hun PY-cabin eens te proberen en Business vliegen op de short-haul in een A330 is ook niet verkeerd. Enige nadeel van CI is dat ze relatief veel "technische stops" hebben op hun routes. Niet meer tussen AMS-TPE (voorheen een technical stop in BKK), maar wel op TPE-SUB-TPE waar ze een technical stop hebben op SIN. Scheelt toch een paar uur reizen weer, terwijl die A330 heus wel dat stukje van TPE-SUB direct kan vliegen... :-(
Ik ben erg te spreken of AF E+, heb die als EF naar YYZ gevlogen deze zomer. Het is geen C maar 200 euro waard, beetje afhankelijk van het type kist.
In welke AF toestellen zou je bijvoorbeeld wel en niet E+ aanraden? Is de keuze zo divers als WBC bij KLM?